Tehnoloogia areneb endiselt kiiresti ka e-poodide ja e-kaubanduse valdkonnas ning uue hoo kogu e-ärile on sisse lükanud ka alanud tehisintellekti võidukäigu aasta. Lisaks on tarbijate käitumise järjepidevad muutused teinud e-kaubanduse veelgi paindlikumaks, sundides ettevõtteid muutustele kiiremini reageerima.
Vaatame, millised on erinevates kaubandusportaalides ennustatud põhilised trendid, mis mõjutavad e-kaubandust ja veebilehtede tegemist 2024. aastal ning kuidas ettevõtted saavad nende trendidega kaasa minna ja endale eeliseid luua.
1. Kiirus paindlikkus. Kliendikogemus ja veebilehe paindlikkus klientide soovidele vastu tulles on e-kaubanduses aina olulisem. Ettevõtted peavad olema võimelised kiiresti reageerima turumuutustele, tarneahela katkestustele ja tarbija käitumise muutumisele, mis võib juhtuda majandusolukorra muutudes või kasutajatel uute vajaduste tekkimisega. Veebitehnoloogia ja andmeanalüütika kasutamine aitab olla turutrendidest sammu võrra ees.
2. Hübriidse jaekaubanduse evolutsioon. Jaekaupmeestel tuleb enam silmas pidada platvormivaliku mõju. Otseturustus ja e-kaubamärgid laienevad füüsilisse jaekaubandusse, luues sünergiaid ja suurendades veebiliiklust. Hübriidkaubandus aitab inimestel ühtlustada kogemust nii e-poes kui päris-poes, mis kokkuvõttes suurendab müüki mõlemal poolel.
3. Oma kanalid ja oma sihtrühmad on aina tähtsamad. Küpsiste kasutamisvõimaluse vähenemise ja andmete privaatsusnõuete karmistamise ajal muutuvad kolmandate kanalite kõrval aina olulisemaks ettevõtte enda kontrolli all olevad andmed. See sunnib keskenduma oma kanalite optimeerimisele ja rohkem tuleb toetuda oma kanalite (koduleht, uudiskiri) andmete kasutamisele, nende jaoks on saadud ka kasutajate nõusolek. Oma teabe kasutamine muutub seega üha olulisemaks võimalikult isikupärastatud kliendikogemuse pakkumisel.
4. Masinõpe aitab käitumist ja trende paremini hinnata. Tehisaru ja masinõppe rakendamine on endiselt väga oluline ja sel aastal lisandub kindlasti palju uusi tööriistu selle rakendamiseks e-kaubanduses. E-ärid saavad paremini mõista tarbijate käitumist automaatsete tööriistade abil ning pakkuda rohkem isikupärastatud soovitusi ja teenindust, kui kasutada tehisaru ja masinõppe tarkvaramooduleid.
5. Viimase kilomeetri tähtsus kasvab. Keskkonnaalased mured ja tarbijate soov suurema läbipaistvuse järele sunnivad e-kaubandusettevõtteid liikuma säästlikumate viimase kilomeetri logistikat toetavate lahenduste suunas. See peab olema paindlik, kiire ja odav. Kasutusele tulevad sõidujagamisteenused ja robotkullerid.
6. TikToki poega eksperimenteerimiseks peab olema valmis. Nooremate kasutajate jaoks on olulised hoopis teised sotsiaalmeediakanalid kui vanematel inimestel. Seega peaks juba praegu olema valmis pakkuma teenust selliste kanalite nagu TikTok Shopi jaoks. Selle potentsiaal avab uusi võimalusi tarbijatele kauba avastamiseks ja ostmiseks.
7. Klienditeenindus muutub otsesemaks. Tarbijad eelistavad üha enam otsest suhtlust, kuigi vestlusrobotid aitavad esmased korduvad küsimused kiirelt ära vastata. Sealhulgas tuleb olla valmis väga kiirelt ka sotsiaalmeedia kaudu vastama, kus negatiivne kogemus võib hakata väga kiiresti levima. Seega muutub reaalajas suhtlemise võimaldamine klienditeeninduses aina olulisemaks strateegiaks.
8. Jätkusuutlikkus pakendamisel. Suurem keskkonnateadlikkus sunnib ettevõtteid uurima jätkusuutlikke pakendamisvõimalusi, mis mitte ainult ei vähenda keskkonnamõju, vaid loovad ka positiivseid sidemeid tarbijatega. Uue plast- või kilepakendi asemel on paljud ostjad rõõmuga nõus valima taaskasutatud materjalist pakendi või kasutatud pappkasti, mis muidu läheks vanapaberiks. Seda pakuvad juba ka paljud toidukaupluste e-poed.
9. Lühivideod. Videoklipid on saamas eelistatud viisiks tarbijatele toodete tutvustamisel ning nende kasutamine aitab suurendada kaasatust ja konversioone. Videoga jõuab palju kiiremini selgeks teha, millise tootega on tegu ja kuidas seda kasutada.
10. Pildi- ja häälotsing. Häälkäsklustega otsingu tõusutrendist räägiti ka eelmisel aastal, kuid siis see veel vähemalt meie turgudel suurt läbimurret ei teinud. Nüüd aga on tulemas uued nutitelefonid ja värsked mobiilseadmete tarkvarafunktsioonid, mis lubavad ülilihtsalt kas pildi järgi otsida või häälega veebis vajalikke tooteid leida. Tasapisi peavad e-poed hakkama end harjutama ka selliste klientide püüdmiseks.
Kokkuvõttes on aasta 2024 e-kaubanduse jaoks taas täis uusi võimalusi ja väljakutseid ning need, kes suudavad kiiresti kohaneda muutuva keskkonnaga, pakkudes tarbijatele unikaalseid ja isikupärastatud kogemusi, on edukad. Aeg on ka oma veebitarkvara tehisintellekti tulekuks valmis sättida, kui seda pole veel tehtud.