Kuidas oma veebileht nii teha, et see huvitaks rohkemaid kui ainult paarikümmet juhukülastajat? Otto Jaansoo ja Denry Vendelin agentuurist Hable annavad kuus asjatundlikku näpunäidet, kuidas oma ettevõtte jaoks võimalikult hea koduleht tellida.
Nende kuue soovitusega saab kodulehte tellides tagada, et see vastab võimalikult hästi ettevõtte ärivajadustele.
1. Visuaalne Identiteet ehk välimus korda
Alustagem visuaalsest identiteedist. Kui ettevõtte visuaalne keel on ajakohane, oled juba suurepärases stardipositsioonis.
Kui aga brändi ilme vajab värskendust, on oluline seda kõigepealt uuendada, et tagada kodulehe edukus. Kui ise ei oska seda hinnata, pole põhjust muretseda, küsi meie käest ning ütleme otse ja ausalt, millines lahendus on kõige sobilikum, mis vajab visuaalse identiteedi poolel kohendamist või põhjalikumat ümbertegemist.
Algelise või nõrga visuaalse identiteediga kaugele ei jõua ning soovitud tulemusi ei saa.
2. Koduleht on investeering tulevikku, mitte kulu
Tuleb mõista, et koduleht on investeering oma ärisse ja annab tulevikus kasu, mis tehtud kulutused kuhjaga tagasi teenib. Veeb on kanal, kus lihtsalt peab olema esindatud, sest sealt otsib võimalik tulevane klient infot kõige enam.
Seega peaks veebileht olema loodud firma unikaalsete ärivajadustega arvestades, eriti kehtib see aga just ärilt ärile ehk B2B valdkonnas, kus iga detail loeb. Pead olema parem kui konkurent, kuna veebis on lihtne valida enda jaoks mugavam variant ja seda just kliendid teevadki, kui sinu veebilehel toimetamine on ebamugavam.
3. Isiklik kohtumine enne pakkumise saamist on tähtis
Väga tähtis on kohtuda kodulehe loojatega isiklikult veel enne pakkumise saamist. Sellest sõltub väga palju - nii edasine koostöö kui ka tööde hind.
Samuti aitab see arendajal mõista sinu ettevõtte ainulaadseid vajadusi ja tagab, et lõpptulemus vastab ootustele.
4. Kvaliteetne sisu on sama oluline kui välimus
Ära kunagi alahinda ka kvaliteetse sisu olulisust. See määrab, kui edukalt veebileht suudab äri esindada ja kliente ligi meelitada. Head sisu loetakse kauem, see annab paremad tulemused otsingumootorites ja annab ettekujutuse, et selles firmas töötavad tõesti oma valdkonna asjatundjad.
5. Tee ära eeltöö turundamiseks
Kui tead juba täpselt, kuidas kavatsed oma äri turundada, millised on kliendid või kuidas tehinguid tehakse, annab see kindlasti suure eelise.
See eeltöö aitab kodulehte paremini üles ehitada, võttes arvesse suuremat pilti, mitte ainult lühiajalisi eesmärke.
6. Mobiilidest tuleb enam kui pool klientidest
Ära unusta mobiilikasutajaid. Neid on väga palju, enamasti tullakse pisikeselt mobiiliekraanilt kodulehele tihemini, kui suurelt arvutiekraanilt. B2B valdkonnas on see ehk veel veidi kaldu desktopi ehk suure ekraani poole, erakliendi valdkonnas aga on mobiilikasutajad enamuses.
Responsive ehk vastavalt seadmele kohanduv veebidisain peaks olema iga praegu loodud kodulehe kohustuslik osa.
Kokkuvõtteks on kodulehe tellimisel oluline mõelda tervikpildile ja pikemaajalistele eesmärkidele, sest veeb jääb kestma aastateks. Alates brändi visuaalsest identiteedist kuni sisu loomiseni on iga detail oluline. Lisaks, arvestades oma turundusstrateegiat ja kliendibaasi, saad koostöös arendajaga kindlasti luua veebilehe, mis mitte ainult ei meelita ligi uusi ostjaid, vaid toetab ka kogu äri arengut pikemas perspektiivis.
Kui on plaanis luua uus koduleht, siis ära karda küsida professionaalset nõu, et saada parim võimalik tulemus, küsi järgi kasvõi kohe.