Google´i tuuma märtsiuuendus raputas otsingutulemusi – kas sinu sait jäi ellu?

Veebirebane
24. apr

See on ammu teada, et Google teeb pidevalt muudatusi oma otsingualgoritmides, et pakkuda kasutajatele parimaid ja asjakohasemaid otsingutulemusi. Mõned neist muudatustest on väiksemad täiendused, teised aga olulisemad uuendused, mida tuntakse kui Google Core Updates. Märtsis toimuski üks selline suurem muudatus, mis mõjutab ka paljude veebilehtede esinemist otsingutulemustes.

Need tõsisemad algoritmi muudatused võivad mõjutada veebisaitide järjestust otsingutulemustes. Kuna otsingumootoritest tulev liiklus on paljudele kodulehtedele eluliselt tähtis, siis võib positsioonide muutumine olla isegi elu ja surma küsimus ning otseselt mõjutada ettevõtete äri.

Märtsis 2025. aastal toimunud uus Google Core Update on järjekordne näide Google'i pidevast tegevusest otsingutulemuste kvaliteedi parandamisel. Seekordsed uuendused rõhutavad, et veebisaidi omanikud peavad pidevalt panustama oma veebi kvaliteeti ja viima selle vastavusse Google´i parimate praktikatega. SEO ehk veebilehe optimeerimine otsingumootoritele pole ühekordne tegevus, vaid pidev protsess, mis nõuab põhjalikku lähenemist.

Viimane värskendus näitas taas, et mõned veebisaidid võivad näha oma positsioonide olulist paranemist, samas kui teised võivad kogeda langust.

See pealtnäha ettearvamatus suurendab tegelikult vajadust keskenduda SEO põhimõtetele olla külastajatele kasulik, mitte püüda algoritmi manipuleerida. Google ise väidab, et teebki neid muutusi selleks, et leida otsing tegijate jaoks kõige vajalikumad veebilehed.

2025. aasta märtsi Google Core Update – mis muutus?

Google avaldas oma esimese suurema algoritmiuuenduse 2025. aastal 13. märtsil ning see viidi lõpule umbes kaks nädalat hiljem, 27. märtsil. Kokku kestis uuenduse rakendamine ligi 14 päeva.

Google ise on seda nimetanud regulaarseks uuenduseks, mille põhieesmärk on tuua otsijate jaoks paremini esile võimalikult asjakohast ja kasulikku sisu. Uuendus ongi osa Google'i laiemast plaanist, millega soovitakse 2025. aasta jooksul senisest enam väärtustada ja esile tõsta sisu, mis on loodud konkreetsete loojate poolt.

Üldiselt võib öelda, et märtsiuuendus kujutas endast süsteemset ümberorienteerumist selles, kuidas Google hindab ja järjestestab veebis leiduvat sisu.

Kuigi see uuendus ei tundunud olevat sama laiaulatuslik kui mõned varasemad Core Update´id, oli sellel siiski suur mõju neile veebisaitidele, mis kasutasid foorumeid.

Paljud foorumid, mis olid saavutanud hea nähtavuse pärast Google'i 2023. aasta nn "peidetud pärlite" uuendust, kogesid nüüd oma positsioonide suuremat langust otsingutulemustes tahapoole. Samas aga jätkas populaarne platvorm Reddit oma nähtavuse kasvatamist.

Teine suurem muutus oli programmaatilise sisu karmim karistamine. Veebisaidid, mis genereerisid automaatselt suures mahus madala väärtusega lehti peamiselt SEO upitamise eesmärgil, nägid oma positsioonide langust. Uuendus mõjutas ka erinevaid sektoreid, sealhulgas jaekaubandust, valitsusasutusi ning sisutootjaid.

Lisaks traditsioonilistele otsingutulemustele täheldati ka Google'i tehisaru ülevaadete (AI Overviews) märkimisväärset kasvu eriti meelelahutuse, restoranide ja reisimise valdkonnas. Tervise- ja meditsiinisaidid näitasid aga vastuolulisi tulemusi – mõned kõrge autoriteediga lehed võitsid nähtavust juurde, samas kui teised kaotasid.

Finants- ja valitsussektoris läks autoriteetsetel veebisaitidel üldiselt hästi, samas kui e-kaubanduse ja jaemüügi saidid kogesid volatiilsust ehk kõikuvat edu. Affiliate-turundusega tegelevad ja madala kvaliteediga sisu pakkuvad saidid kaotasid üldiselt oma positsioone.

See uuendus kinnitas taas Google'i pikaajalist rõhuasetust kvaliteetsele ja kasutajakesksele sisule ning jätkas madala väärtusega või manipuleeriva sisu karistamist. Foorumite sisu mõjutamine viitab aga võimalikule muutusele selles, kuidas Google hindab kasutajate loodud sisu, eelistades suuremaid ja paremini modereeritud platvorme nagu Reddit.

AI ülevaadete esiletõus teatud sektorites näitab, et sisu optimeerimine pole enam nii oluline ainult traditsiooniliste orgaaniliste tulemuste jaoks (SEO-ks), vaid ka tehisaru-põhiste funktsioonide jaoks ehk tehisarule optimeeritud sisuks. Tervise- ja meditsiinisektori vastuolulised tulemused  peegeldavad tõenäoliselt Google'i suuremat tähelepanu "Sinu raha või sinu elu" (YMYL) teemadele, rõhutades kogemuse, autoriteetsuse ja usaldusväärsuse olulisust.

Kuidas märtsi Core Update sinu veebisaiti mõjutab?

Märtsi Google Core Update põhjustas otsingutulemustes tõesti suuri muudatusi - kohati vähem, kohati rohkem. 

Mõned veebimeistrid on täheldanud, et pärast uuendust on otsingutulemustesse hakanud ilmuma rohkem "mõttetuid" artikleid.

Näiteks kaotas veebisait DIY Chatroom ligikaudu 150 000 igakuist külastajat ja ka populaarne küsimuste-vastuste platvorm Quora nägi märkimisväärset nähtavuse langust, e-kaubanduse sektoris on mõned saidid kogenud kukkumist, samas kui teised on näinud oma positsioonide kasvu. Paljud kasutajad on märganud ka AI ülevaadete ja korduma kippuvate küsimuste (KKK) sagedasemat ilmumist otsingutulemustesse.

Erinevate sektorite erinev mõju näitab, et 2025. aasta märtsiuuendus oli laiaulatuslik ja mõjutas paljusid sisutüüpe ja veebisaite, mitte ei olnud suunatud konkreetsele nišile.

See tähendab, et üsna paljud veebimajutuse kliendid võisid kogeda muudatusi oma veebisaitide otsingutulemuste järjestuses.

Kvaliteetse sisu ja kasutajasõbralikkuson endiselt A ja O

Kvaliteetne sisu, kasutajasõbralikkus ja tehniline SEO on alati olnud Google'i algoritmide olulised hindamiskriteeriumid ja need mängivad keskset rolli ka 2025. aasta märtsi Core Update'is. Google'i eesmärk on pakkuda oma kasutajatele kõige asjakohasemaid ja kasulikumaid otsingutulemusi. Kvaliteetne sisu vastab kasutajate küsimustele ja vajadustele põhjalikult, on usaldusväärne ja pakub lisaväärtust.

Kasutajasõbralikkus aga tagab, et veebisaidi külastajad saavad saidil hõlpsalt navigeerida, vajalikku teavet leida ja neil on sellest positiivne kogemus.

Märtsi 2025. aasta uuendus premeerib eelkõige sisu, mis on loodud inimestele, mitte ainult otsingumootoritele. Veebisaidid, mis sisaldasid madala kvaliteediga, vähest või korduvat sisu, said negatiivselt mõjutatud. Fookus on sisu asjakohasusel ja kvaliteedil. Google jätkab manipuleerivate lingiehitustaktikate taunimist  ning kasutajakogemus on jätkuvalt oluline faktor.

Pidev rõhuasetus kvaliteetsele sisule, kasutajasõbralikkusele ja tehnilisele SEO-le erinevate Google'i uuenduste kaudu  näitab, et need ei ole ajutised soovitused, vaid pikaajalise SEO edu fundamentaalsed põhimõtted.

Mida oma veebisaidiga ette võtta?

Selleks, et kohandada oma veebisaiti vastavalt märtsi 2025. aasta Google Core Update'ile ja säilitada oma positsioonid otsingutulemustes, on oluline järgida neid praktilisi näpunäiteid.

  • Sisu auditeerimine ja täiustamine - analüüsi regulaarselt oma veebisaidi sisu, et tuvastada madala kvaliteediga, aegunud või ebavajalikud lehed. Uuenda aegunud sisu värske ja põhjaliku teabega. Eemalda või paranda "õhukesed" lehed, mis ei vasta kasutajate vajadustele ja pakuvad vähe lisaväärtust. Võrdle oma sisu Google'i juhistega kvaliteetse ja inimestele mõeldud sisu loomiseks. Keskendu sisu loomisele, mis tegelikult vastab kasutajate küsimustele ja näitab sinu autoriteeti oma valdkonnas.
  • Kasutajakogemuse parandamine - veendu, et veebileht on kiire, mobiilisõbralik ja hõlpsasti navigeeritav. Optimeeri oma veebisaidi struktuuri ja sisemist linkimist. Paranda saidi kiirust ja laadimisaega ning veendu, et olulised lehed on indekseeritavad.
  • Tehnilise SEO kontroll ja optimeerimine - kontrolli, et URL-id oleks lühikesed ja asjakohased. Kasuta nn breadcrumb struktuuri, et parandada saidi navigeeritavust.
  • E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) olulisus - veendu, et sisu autorid on selgelt identifitseeritud. Lisa autorite kohta lisaandmeid, kui vaja. Tsiteeri mainekaid väliseid allikaid oma faktide toetuseks, näita usaldust suurendavaid faktoreid, nagu kontaktandmed, ettevõtte andmed ja privaatsuspoliitikad. Loo just sellist sisu, mis näitab ettevõtte kogemust ja teadmisi oma valdkonnas, näiteks kliendikogemuse lood ja põhjalikud blogipostitused oma valdkonnas.

Oluline on keskenduda ka pikaajalistele ja jätkusuutlikele parandustele, mitte otsida kiireid lahendusi. Google'i algoritmiuuendused on pidevad ja lühiajalised taktikad ei pruugi anda püsivaid tulemusi. Jälgi kindlasti oma veebisaidi toimivust analüütikatööriistade abil, sest liikluse ja positsioonide muutuste jälgimine aitab mõista Google'i uuenduste mõju ja tuvastada parandamist vajavaid valdkondi.

Samuti on hea laiendada oma veebisaidi liikluse allikaid, kuna ainult Google'i orgaanilisele otsingule tuginemine võib olla liiga riskantne.

Mis saab edasi?

Märtsi 2025. aasta Google Core Update oli järjekordne oluline meeldetuletus kvaliteetse sisu, kasutajasõbralikkuse ja tehnilise SEO põhilisest rollist veebisaidi edukuses. Tähtis on ka pidevalt jälgida oma veebisaidi toimivust Google Search Console'is ja analüütikaprogrammides  ning olla valmis kohandama oma veebilehte vastavalt Google'i uuendustele. Kui veebilehe positsioonid langesid pärast uuendust, on vaja mitte teha kohe suuri muudatusi, vaid kõigepealt analüüsida olukorda rahulikult ja teha pikaajalisi, läbimõeldud parandusi.

Taastumine võib samuti võtta aega ja tihti võib märgatavaid muutusi näha alles pärast järgmist suuremat Google'i algoritmiuuendust.

Loe lisaks: Search Engine Land, SE Roundtable, Google Search Status Dashboard, Brafton.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebipood äri sotsiaalmeedia rahaasjad
Kuidas veebis raha teenida: loe, millega tuleks alustada!
SEO
Tehniline SEO: levinud vead, mida ikka ja jälle tehakse
Turundus video sotsiaalmeedia video tootmine
3 head põhjust, miks peaksid lühivideo turundusega juba täna alustama!
Koduleht digiturundus veebilehtede arendamine
Kuidas alustada oma firmablogi ja see kiirelt nähtavaks muuta?
Disain Turundus sotsiaalmeedia sisuturundus
Instagram tuli välja suurte muudatustega, nihkudes TikTokile lähemale
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!