Kuidas luua ja hallata oma ettevõtte Instagrami kontot?

Veebirebane
14. jaan

Erinevad sotsiaalmeediad on populaarsed erinevate kasutajate hulgas: need kes käivad LinkedIN-is ja Facebookis, ei pruugi nii palju külastada Instagrami ja vastupidi. Tiktoki kasutajaid aga peab püüdma just nende oma lühivideote keskkonnas. Seega kui tahad jõuda ka Instagramis oleva väärtusliku publikuni, tuleb oma ettevõttele seal konto teha.

Kui oled Instagrami seni kasutanud ainult isiklikuks tarbeks, võib tunduda ärikonto loomine veidi keeruline või vähemalt teistmoodi. Tegelikult on see aga üsna lihtne ja laseb su äril jõuda palju laiema publikuni.

Siin on algatuseks väike samm-sammuline juhis, kuidas Instagramis ärikontot luua ja hiljem edukalt hallata.

Kuidas luua Instagrami ärikontot?

Kui kõik lühidalt kokku võtta, siis saab hakkama kolme suure sammuga.

  1. Loo isiklik konto. Kui sul pole veel Instagrami kontot, loo see kas arvutis või mobiilseadmes enda jaoks. Kui on, liigu kohe järgmise punkti juurde.
  2. Lülitu ärikontole. Selleks ava oma profiil ja vali paremas ülanurgas kolm horisontaalset triipu (nn hamburgerimenüü). Sealt vali "Seaded" ja seejärel "Konto tüüp ja tööriistad". Siis klõpsa "Lülitu professionaalsele kontole" ja vali tüübiks "Äri". Määra oma äri kategooria ning lisa vajalikud kontaktandmed.
  3. Seosta Facebookiga. Kui sul on Facebookis ärileht (Page), seosta see ka oma Instagrami kontoga, et kasutada reklaamide haldust ja muid ühisfunktsioone.

6 head nippi edukaks Instagrami ärikonto halduseks


Fotod: Pixabay

Mis edasi? Kui ees on tühi leht, siis võib olla raske alustada. Selleks, et Instagram töötaks koostöös muude turunduskanalitega, võid kasutada neid nippe oma lehe haldamiseks.

  1. Loo väärtuslikku sisu. Instagram on hea visuaalne platvorm, kus näidata pilte ja brändi kujundust. Seega investeeri sellel lehel kvaliteetsetesse piltidesse ja videotesse. Mõtle, kuidas oma publikule rõõmu valmistada ja brändiga suhestuma panna. Näiteks võib oma postitustes mõõdukalt nalja heita, jagada tsitaate, rääkida oma tegemistest piltide ja videote vahendusel ning keskenduda ühtses stiilis headele fotodele, mis inspireerivad.
  2. Hoia stiil ja hääletoon ühtne. Kooskõlaline välimus ja hääletoon aitavad publikut lojaalsena hoida. Kasuta kindlat värvipaletti, filtreid ja hashtag´e, et luua tõeliselt ühtne ja äratuntav brändikogemus. Mõned Instagrami ärilehed kasutavad alati samu brändiga seotud värvitoone, kindlate elementidega pilte ning korduvaid sõnumeid, mis peegeldavad firma stiili ja sihtgruppi.
  3. Suhtle oma publikuga. Vastamine kommentaaridele ja otsesõnumitele näitab, et hoolid oma jälgijatest. Samuti saad Instagramis korraldada loosimisi, kasutada Instagram Stories’i küsitlusi või tänada oma järgijaid nende postituste jagamise eest. Paljuski on see kõik sarnane Facebooki lehe jälgijatega suhtlemisel. Metal on selleks isegi ühine keskkond meta Business, kus saab hallata korraga nii Facebooki kui Insttagrami ärikontosid. Postitada saab ka ühest kohast.
  4. Kaalu koostööd mõjutajatega. Instagramis on üsna palju mõjutajaid ehk influencer´eid, kellega tasub koostööd teha, kuna neil on palju jälgijaid ning nende soovitused on autoriteetsed. Mõjutajate turundus pakub kõrget tasuvust, kui leiad oma valdkonnale sobivad tegijad, kes kõnetavad hästi firma sihtgruppi. Mikro-mõjutajad on sageli samamoodi tõhusad kui suuremate järgijaskondadega tuntud suunamudijad, kuna nende publik on enamasti väga lojaalne ja hästi kaasatud.
  5. Kasuta reklaamikampaaniaid. Instagrami reklaamid aitavad sul suurendada nii bränditeadlikkust kui ka müüki. Kasuta Facebook Ads Manageri, et suunata reklaame kindlatele sihtrühmadele ja katseta erinevaid variatsioone, et leida tõhusaim lähenemine nii Facebookis kui Instagramis.
  6. Loo ostupostitusi. Instagrami pood annab võimaluse linkida oma tooted otse postitustega, mis muudab ostuprotsessi lihtsamaks. See funktsioon aitab vähendada tarbijate kahtlusi ja suurendab ostude arvu, kuna viib kohe ostulehele.

Millised on Instagrami ärikonto plussid ja miinused?

Kui oled juba Facebookis, siis tasub ka Instagrami eelised samas keskkonnas ära kasutada, kuna Metale kuuluvad nii Facebook kui Instagram ja mõlema jaoks on loodud sama ärikeskkond, kust neid kontosid hallata.

Siin on mõned Instagrami ärikonto plussid ja miinused.

Plussid:

  • pääsed ligi täpsele analüütikale, mis aitab mõista oma publikut ja optimeerida sisu;
  • on võimalus luua reklaame ja lisada siis lugudele ka veebiaadresse;
  • professionaalsed funktsioonid laiendavad Instagrami postituste võimalusi, nagu kontaktinupud ja äriteave.

Miinused:

  • Instagramil võib olla väiksem orgaaniline ulatus (kuid see oleneb ka valdkonnast);
  • tekib vajadus luua Facebooki konto reklaamide haldamiseks (kui seda varem polnud).

Parimad tavad Instagramis äri edendamiseks

Kuidas leida Instagramis rohkem jälgijaid ning kuidas postitada? Siit leiad neli lihtsat reeglit, mis aitavad iga üksiku postituse mõju suurendada.

  • Postita regulaarselt. Järjepidev sisu avaldamine hoiab publiku pidevalt kaasatuna. Nii ei unusta nad ära sinu lehe olemasolu.
  • Avalda kasutajate endi loodud sisu. Julgusta jälgijaid jagama oma postitusi, mis on seotud sinu brändiga. See tähendab nende kiitmist, nende äramärkimist ja nende postituste kommenteerimist oma ärikonto alt.
  • Ole moodne ja innovatiivne. Katseta erinevaid Instagrami võimalusi ja formaate nagu Stories, Reels ja otseülekanded.
  • Hoidu spämmimisest. Postituste kvaliteet on olulisem kui kvantiteet. Kui võtad esimest soovitust liiga tõsiselt ja postitad ka siis, kui midagi öelda pole, hoia end tagasi.

Instagram on võimas tööriist, mis võib aidata sinu äril kasvada just nende kasutajate seas, kelle jaoks tähtsamaks kanaliks on Instagram. Rakenda neid nippe, et kasvatada oma järgijaskonda ja luua tugev, kaasahaarav kuvand oima ärist ja brändist. Kuna Instagram on hea pildiline keskkond, on see õige koht just nendele firmadele, kus turunduses on oluline osa pildil ja videol.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Põhjalik juhend, kuidas teha SEO-d ehk milliste võtetega oma veebilehte optimeerida
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!