6 min lugemine

Mis on A/B testimine ja milline on selle seos eduka meiliturundusega?

Tanel Rand
14. märts 2022

Võib-olla oled neid fraase varemgi kuulnud – split ja A/B testimine või miks mitte ka mitme muutujaga testimine. Muidugi võivad need mõisted eemale hirmutada ja kaugeks jääda kui keerulised teaduslikud terminid, millega ettevõtjad ei oska midagi peale hakata. A/B testimise keerukuse müüdid lükkab ümber Tanel Rand Smaily-st.

Müütide kummutamiseks võtame kõigepealt ette mõned selle mõiste tagamaad. Arutame, kuidas selline analüüs on kasulik ja miks tasub just see meetod oma turundusplaanidesse lisada.

Mis on A/B testimisel pistmist e-kirjadega?

Lihtsalt öelduna on A/B testimine erinevate muutujate või elementide tõhususe testimise viis ühe meilikampaania raames. Seda võib nimetada ka split testimiseks. Mitme muutujaga testimist kasutatakse siis, kui sul on suurem arv variatsioone. Tänapäeval on meilide A/B testimine üsna populaarne, seda kasutatakse ka muudes digitaalsetes meediumites.

Oletame, et sa ei suuda otsustada, kas oma kirjapõhjas kasutada ereoranži tegevusele kutsuvat (CTA) nuppu või hoopiski värvida see helesiniseks, kuna sinu arvates näevad mõlemad suurepärased välja. 

Sel juhul tulebki kasuks just A/B testimine, aidates proovida nii üht kui teist tooni CTA nuppu ühes ja samas meilikampaanias.

Sinu meililististist pannakse kokku juhuslikud testrühmad, kes saavad sinu e-kirjade erinevad katsetatavad versioonid ehk mõned inimesed saavad oranži, teised aga sinise CTA-ga meili.

Nii saab hinnata, milline testitav element tõi paremad tulemused. Antud juhul siis kas vajutati rohkem oranži või sinist CTA nuppu. 

A/B testi saab teha ka käsitsi, kuid see kujuneks üsna aeganõudvaks protsessiks. Seetõttu peaks kasutusel olema selline tööriist, mis sind aitab. 

Smaily platvormi kasutamisel ongi klientidel võimalik kasutada automatiseeritud A/B testimist.

Pea meeles, et sellega saad testida paljusid asju – teemaridu, saatjate nimesid, meili pikkust, päiseid, pilte (e-kirjade visuaalsete elementide kohta saad lähemalt lugeda siit) ning palju muid funktsioone.

A/B testiga saad leida paremaid viise oma klientidega ühenduse loomiseks

Kui soovid olla edukas, pead looma häid suhteid oma tellijaskonnaga ning selle tulemusena müüdki oma tooteid ja teenuseid paremini või täidad sellega muid seatud eesmärke. Parim viis on proovida ja katsetada, mis neile meeldib – üks samm korraga, üks test korraga.

Kust siis alustada? 

Ära katseta ainult katsetamise pärast – koosta kõigepealt plaan. Mõtle erinevatele analüüsitavatele e-kirja elementidele ning sellele, mis põhjusel neid testida soovid. Mida sa saavutada tahad? Näiteks võid püüda määrata potentsiaalsed muutujad, mis võivad mõjutada seda, kui palju sinu e-kirja avatakse. Suurepärane viis alustamiseks on näiteks oma e-kirjade teemaridade testimine.

Pärast testimuutujate valimist on kõige parem oma valikut edasi analüüsida, et koostada põhjalikum testimisplaan. 

Oleme oma näites otsustanud, et soovime proovida erinevaid teemaridasid. Seega on meil mitu valikut – pikad versus lühikesed teemaread, küsimus või väide teemareas ning võib-olla isegi teemareale emotikoni lisamine? Kõik need muudatused võivad sinu avamismääradele erinevalt mõjuda. 

Siiski peaks veenduma, et ei ajaks neid kõiki ühes testis segamini. Ole täpne ja planeeri oma testi selles suhtes hästi. Lisaks kasuta sarnaseid teste mitu korda, et jälgida suundumusi ja kujunemismustreid ajas. 

Veelgi parem on, kui saad oma meililisti vastavalt segmenteerida. Seeläbi võid näiteks avastada, et ühe riigi inimesed eelistavad teistest rohkem informatiivseid teemaridu. Võid isegi märgata, et teatud vanuserühm võib sinu teemaridades kasutatud emotikonidele positiivsemalt reageerida.

Ära satu segadusse: pane paika selge plaan

On oluline, et testide alustamisel ei kaotaks ülevaadet, mida sa testid ja miks. Sestap on selge A/B testimisplaani ja tulemuste lehe omamine on väga oluline. Vastasel juhul võivad testitulemused segaseks jääda ning sa võid üldse kaotada järje selles, millises testis mis elementi sa kasutasid ja millist mõju nägid. 

Koosta Exceli tabel või Wordi dokument ning kui eelistad pliiatsit ja paberit – kirjuta kasvõi tulemused märkmikku üles. 

Kirjelda kõiki olulisi testimisega seotud üksikasju, sealhulgas:

  • Kellaaeg
  • Nädalapäev
  • Kuu
  • Testitud elemendid
  • E-kirja tüüp
  • Testi põhjused (sinu eesmärgid)
  • Valitud tellijaskond (konkreetsed meililisti segmendid, nt vanus, asukoht jm)
  • Testi tulemused
  • Muud kommentaarid, mis viitavad potentsiaalsetele teguritele, mis võivad mõjutada testi tulemusi (nt pühadehooaeg, tähtsad uudised jne – kõik need välised tegurid võivad mõjutada ka sinu e-kirja toimivust). 

Edu võti: analüüsi ja optimeeri

Kui oled kogunud piisavalt andmeid, viska oma testitulemustele uuesti pilk peale. Proovi märgata mustreid ja suundumusi. Mida rohkem testiandmeid kogud, seda parema ülevaate saad. Võib-olla näed, et teatud kuudel sinu avamismäärad tõusevad, kui kasutad teemareal emotikone – see aeg võib näiteks kokku langeda puhkustega. 

Kui oled Exceli guru,siis saad need tulemused panna tabelisse ning luua graafikuid ja diagramme, mis aitavad sul erinevaid kõikumisi või teisi muutusi paremini visualiseerida.

Iga test võib anda sulle uusi ideid, kuidas oma meilikampaaniaid täiustada. Selleks vaata, millised elemendid muutsid sinu meilid edukamaks. Optimeeri oma kirjapõhjasid ja e-kirja sisu siis vastavalt.

Muutsime A/B testimise lihtsaks

Meile Smailys meeldib A/B testimine. Seetõttu tegime sulle selle proovimise imelihtsaks! 

Pead vaid klõpsama A/B kampaania nupul ja saadki alustada.

Pole kindel, mida edasi teha? Samm-sammulise juhendi leiad siit.

Kokkuvõtteks - A/B testimine, see on imelihtne!

A/B testimise põhimõtted on tõesti lihtsad. Selle kaudu saad testida e-kirjas leiduva sisu ja erinevate elementide panust oma e-kirjade edukusse. See meiliturunduses peituv väike maailm on paeluv ja pakub lõpmata palju uusi avastusi, kuna annab meile reaalselt mõõdetavaid tulemusi meie erinevate meilitaktikate osas. 

Samuti on see arendav, võimaldades katsetada ja saada tagasisidet oma loomingulistele ideedele ning mis peamine – see muudab meiliturunduse lõppkokkuvõttes tõhusamaks ja tulusamaks.

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00