4 min lugemine

Kas lihtne näpujälg võib lahendada e-kaubanduse ühe suurima luupainaja?

Lauri Post
22. jaan 2018

Kordamine ei ole tarkuse ema, vähemalt mitte e-kaubanduses ja checkoutis, kus heatahtlike e-poe kasutajaid sunnitakse tegema samu asju üha uuesti ja uuesti. Jube tüütu ja pole ime, et keskmiselt 67% inimestest jätab ostu pooleli ning ~98% ei osta üldse midagi.

Arvestades seda, et e-kaubandus kasvab stabiilselt 20% ja enam aastas ning inimesed eelistavad üha rohkem onlineis shopata tunduks tobe, kui levinud probleemide rahaks pööramine jääb tähelepanuta.

Jube tüütu, tuleb tuttav ette?

Üheks tüütumaks tegevuseks nii e-kaubanduses kui ka mujal digitaalses maailmas on lõputu vormide täitmine ja konarliku ostuprotsessi läbimine. Mõned e-poed pööravad sellele tähelepanu ja see on mõistlik, sest kui su e-poe käive on kuus 50 000 €, siis kaotaksid keskmiselt 30 000 - 35 000 € / kuus sellele tähelepanu pööramata.

Kujuta ette, et oled mugavalt diivanil ja brausid mõnusalt e-poes tooteid ja oled otsustanud, et läheb kaubaks. Nagu heaks tavaks, lisad meelepärased asjad ostukorvi ja kihutad checkouti, ainult, et asi on kihutamisest kaugel ning see on frustreeriv.

Tüüpiline e-pood surub su läbi vähemalt 5 sammust enne kui saad kauba eest maksta, mida sa juba kohe tahtsid teha. Tavaliselt on ostja soov lihtne, saada asi mida ihaldatakse kiirelt ja mõistliku kuluga.

Enne kadalipp, alles siis VIP

Sisesta enda email, et jätkata, sisesta nimi, aga mis su number on, kus sa elad ja kuhu kauba saadame, kuhu sa veel sooviksid tulevikus kauba tellida, aga uudiskiri - meil on parim - tahad, sul on korvis üsna tavalised tooted - ehk soovid hoopis neid juurde või asendame need nendega? Infoks ka, et sul on aega 5 minutit checkout ära teha peale seda kustutame su ostukorvi sisu ja pead uuesti alustama.

Wow, sa tegid jälle kõik läbi (nii nagu eelmised 100 korda) ning lõpuks suunatakse sind panka maksma. Kui kasutad Mobiil ID-d oled õnnesärgis, kui pead paroolikaarti kasutama hakkama, siis hoia mütsist kinni. Lisaks eelnevale 5 sammule pannakse sind veel tööd tegema, logi panka sisse või sisesta krediitkaardi info ning sa teed seda, sest tahad enda tooteid. Tubli!

Vaata, et peale maksmist ei unusta “Tagasi kaupmehe juurde” klikkida, muidu ei pruugi e-pood teada, et sinu makse oli edukas ja kauba saatmine venib taaskord pikaks.

Tehtud! Raha makstud ja leht ütleb, et tellimus on tööd ning jõuab sinuni homme hommikul. Lõpuks oleks sa VIP ehk very important person. Tegid kadalipu läbi ja saad enda kauba - yess!

Helgem tulevik, sinu sõrmeotsas

Progress on hea, sest progress teeb sirgeks, kui geeniuse teed on käänulised (William Blake). Ei ole saladus, et e-kaubandus on äärmiselt käänuline ja võiks olla palju sirgem. See oleks kasulik nii ostjale kui ka müüjale - eriti viimasele.

Üheks võimalikuks ja lihtsaks lahenduseks on sinu sõrmejälg või kena naeratus - sinu biomeetriline data. Nii lihtne ongi ja sinna on suundumas ka Apple Pay, aga siinkohal on tegu vaid jäämäe tipuga mida on meil kõigil erakordne võimalus pealt vaadata.

Aga kuidas?

Telefonis, mis on koguaeg sinu taskus võiks olla lihtne ja turvaline ÄPP, kuhu sisestad ühe korra enda aadressid ja maksevahendid ning voila.

Järgmine kord kui e-poes midagi ostad piisab vaid sinu ostu kinnitavast sõrmejäljest või võluvast naeratusest - kõik. Ülejäänud toimub taustal ja automaatselt, sealhulgas kiirelt ja turvaliselt.

Tänapäeval tundub see juba elementaarne ja ei midagi utoopilist, ent ometi leiame paljud e-poed elavat eelmises aastakümnes ning ka osalust omavad ka e-poes ostlejad, kes seda rahumeeli aktsepteerivad.

Tulevik saab olema põnev ja loodame, et võtad midagi enda e-poes ette ning püüdled superstaari saate võitmise suunas - ehk teed enda klientide elu paremaks ning naudid selle peegeldust priskel müügiraportil. Ole superstaar!

Sinu mõtted on teretulnud

Kui tundsid artiklis ära iseennast või kedagi tuttavat ja tahad mõtteid vahetada, siis tea, et sinu mõtted on alati teretulnud.

Lauri Post

Firma on disaini ja e-kaubandusega tegelenud üle 4 aasta ning töötab igapävaselt klientidega 10+ riigist. Suurim väärtus mida Bit Finer suudab klientidele disainida on atraktiivne digitaalne kuvand, millel on äritulemusi kergitav toime. Firma hallatavatest e-poodidest liigub läbi igakuiselt üle mitme miljoni euro.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kuidas teha kiirelt ja soodsalt e-pood?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00