"Meiliturundus kui turundustaktika on oma aja ära elanud," võib kuulda mõnesid ettevõtete omanikke ja turundajaid midagi eelnevale sarnast ütlemas. Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand sellega ei nõustu ja annab nõu, kuidas oma uudiskirjade teemaridasid hoopis paremini sõnastada.
Tõde on see, et ei saa rohkem eksida, arvates nii, nagu loo alguses on titeeritud. Meiliturundus edestab endiselt teisi digiturunduse kanaleid, omades tugevat investeeringutasuvust.
Aga las numbrid räägivad enda eest:
Iga päev saadetakse miljardeid ärimeile, kuid paljusid neist ei avata kunagi. See tähendab rohkelt väärtuslikke meilisõnumeid, mis ei jõua oma turunduseesmärgi täitmiseni. Miks?
Tõenäoliselt on suurel hulgal neist üsna halvasti koostatud teemaread, mis ei suuda lugejate tähelepanu köita. Lisaks on e-kirja saajad juba kurnatud lugematutest reklaamkirjadest, mis nende postkasti jõuavad.
Sellepärast peabki tegema kõik endast oleneva, et oma tellijatele algusest peale muljet avaldada.
Suurepäraste teemaridade kirjutamine võib olla keeruline. Kuidas jõuda nende loomiseni? Et sind selles protsessis aidata, koostasime nimekirja tõhusatest näpunäidetest töötavate e-kirja teemaridade kirjutamiseks.
8 näpunäidet teemaridadeks, mis panevad e-kirju avama
Sellist asja nagu täiuslik e-kirja teemarida pole olemas. Siiski on mitmeid viise, kuidas adressaadi tähelepanu köita.
Paljud veebiõpetused keskenduvad kõige levinumatele teemaridade loomise meetoditele, näiteks huumori kasutamisele või küsimuste esitamisele.
Neid nõuandeid siit artiklist ei leia. Sa vajad uuenduslikke elemente, et oma tellijate postkastides silma paista. Niisiis kogusime kokku kaheksa näpunäidet, mida järgides saab viimistleda oma teemaridu täiuslikkuse poole.
1. Sõnamängud on suurepärased, kuid kirjeldav stiil on parem
Naljakad ja trendikad teemaread on turundajate jaoks omamoodi lihtne väljapääs. Need on lõbusad, löövad ja tavaliselt suurendavad avamise määra.
Sellised teemaread võivad aga adressaadid ka kukalt kratsima panna või halvemal juhul neile pettumust valmistada. Sinu tellijad tahavad enne meili avamist teada, mis on selle eesmärk. Kui sa soovid näiteks oma tellijaid pühadeaegse allahindluse kupongiga premeerida, ei pruugi lihtsast "Häid jõule!" või "Läbi lume sahiseva…" teemareast piisata.
Tellijad hindavad tabavaid lauseid, mis tõstavad esile konkreetsed toimingud või tehinguid ja nendega kaasnevaid eeliseid. Seega ole kirjeldav ja täpne, et su adressaadid mõistaksid, millist kasu nad sinu meili avamisest saavad.
Vastasel juhul võid seista silmitsi n-ö lose-lose olukorraga, kust keegi ei saa kasu: valmistad pettumuse tellijatele, kes ei saa seda, mida nad lootsid ja tõenäoliselt kaotad need, kes oleksid sinu pakkumisest tõeliselt huvitatud olnud, selle asemel kui oleksid selle pakkumise oma teemareal esile tõstnud.
Teemarea näide: Tutvustame meie UUT jõulukokaraamatut!
(Introducing our NEW Christmas cookbook!)
Siin näed suurepärast näidet kirjeldavat laadi e-kirja teemareast, mis asub nii-öelda otse asja juurde. Ilma tarbetute elementideta kuulutab see välja Fortnum & Masoni uue kokaraamatu, nii et lugejad ootavadki just seda e-kirja ja selle CTA-d (Call to Action ehk "kutse tegutsemisele"), mis on keskendunud sellele konkreetsele tootele.
2. Kirjuta rohkem teemaridasid ja kaasa rohkem inimesi
Erinevalt sellest, mida enamik inimesi arvab, ei teki inspiratsioon ja suurepärased ideed nõudmise peale. Vastupidi – on tõenäoline, et sinu esimesed ideed pole just parimad.
Kaalu vähemalt 5–6 teemarea kirjutamist, et erinevaid variante kombineerida ja muuta head teemaread üheks erakordseks. Niimoodi on lihtne lõpuks luua selline teemarida, mis sinu turunduseesmärgi ja vaatajaskonna eelistuste põhjal märki tabab.
Kõigepealt tee kogu meeskonnaga ajurünnak. Igaüks peaks tundma end piisavalt mugavalt, et oma arvamust avaldada, ilma et tunneks, et keegi tema üle kohut mõistma hakkab.
Pea meeles, et meeldejääv e-kirja teemarida võib pärineda isegi sinu turundusmeeskonda mittekuuluvalt inimeselt.
3. Püüa tellijate tähelepanu algusest peale
Kuna paljud meilid avatakse mobiilseadmetes, mis tavaliselt kuvavad vaid osa sinu meili teemareast, on oluline haarata lugejate tähelepanu juba esimeste sõnadega. Meiliturundaja prioriteet peaks olema kõige olulisema teabe lisamine teemarea algusesse. Vastasel juhul on oht, et adressaadid jäävad ilma väärtuslikest üksikasjadest, kuna tõenäoliselt lõigatakse need lõpust välja.
Eksklusiivsete tehingutega saad tellijates huvi äratada, kasuta neile mulje avaldamiseks veenvat statistikat või näita oma toote või teenuse väärtust. Need on kindlad viisid, kuidas motiveerida lugejaid sinu kirju avama ja soovitud toiminguid tegema.
Teemarea näide: 10 dollari soodustus tervituspakkumiselt
($10 off welcome offer)
See on tervitusmeili teemarida, mis ei jäta asju juhuse hooleks, tuues algusest peale esile e-kirja väärtuse. Sõnastus on arusaadav ja kasutatud on vaid mõnda sõna, et teatada Bokksu eksklusiivsest allahindlusest, mis kaasneb ettevõtte meilide tellimisega.
4. Personaliseerimisega kaasnevad ka piirangud
Üks levinumaid vigu, mida turundajad meiliturunduses teevad, on oma kirjades liiga isiklikuks muutumine.
Personaliseerimine on sihitud meilikampaaniate loomisel ülioluline element. See ei tähenda aga seda, et tead adressaatide kohta kõike või lisad nende eesnimed igale meili teemareale. Personaliseeritud meilid annavad lugejatele teada, et sinu bränd on oma kodutöö teinud, kuid sa ei tohiks sellega üle pingutada.
Leidub mitmeid näiteid personaliseerimise läbikukkumisest, kui mõni ettevõte on kasutanud tundlikke üksikasju, mida adressaadid tegelikult ei soovinud, et kasutataks.
Sinu e-kirjade kohandatud komponendid on suurepärased seni, kuni järgid andme-eetikat ja need ei mõju lugejale kohatult või hirmutavalt. Samuti võib teatud elementide, näiteks saaja eesnime korduv kasutamine muuta lugejad nende suhtes pimedaks.
Ära saa meist valesti aru; me kindlasti ei soovita sul personaliseerimisest loobuda, vaid peaksid proovima erinevaid komponente piisavalt regulaarselt katsetades oma tellijaid üllatada.
5. Ära lisa eesliidet vastusele ("RE:"), kui see pole tegelikult vastus
Üks levinumaid meili teemarea näpunäiteid on see, et sa ei tohiks KUNAGI oma tellijaid eksitada. See võib sinu suhet kahjustada ja suunata nad hoopis mõnele juhatuse liikmele kirjutama. Üllataval kombel näeb siiski, et paljud kaubamärgid saadavad e-kirju klassikalise "RE:" teemareaga, pannes niiviisi adressaadid arvama, et e-kiri on vastus mingile eelmisele kontaktile.
Ükski turundaja ei tohiks kunagi arvata, et adressaatide petmine, et nad usuksid, et nad on kaubamärgiga varem suhelnud, on hea mõte. Jah, tõenäoliselt suurendad oma avamismäära, kuid see pole seda tüüpi avamismäär, mida tegelikult vajad. Sellega kaasnevad lõpuks tellimusest loobumised, rämpspostikaebused ja vähenenud klõpsamis- või konversioonimäärad.
Seda tüüpi raskuste tekitamine adressaatidele kahjustab sinu kui saatja mainet, rääkimata sinu kaubamärgi usaldusväärsusest.
6. Pane adressaadid edust unistama
Nagu juba mainitud, on e-kirja teemareal väärtuse näitamine e-posti edukuse oluline osa. See ei tohiks olla sinu, sinu ettevõtte ja müügiga seotud.
Pane oma adressaadid tähelepanu keskpunkti, pannes nad nägema ennast sinu kirja sisus. Ja sellega peame nende puhul silmas nende edu nägemist.
Olenemata sellest, kas sul on kosmeetikabränd või veebikursuste platvorm, ära piirdu vaid allahindluste, pakkumiste ja tootesoovituste saatmisega.
Saad sellest kaugemale minna ja aidata oma tellijatel unistada isiklikust või tööalasest edust, milleni nad sinu toodet või teenust kasutades jõuavad. Pane nad ette kujutama, kuidas nende igapäevaelu paraneb või veelgi parem - kuidas nad ise saaksid paremaks muutuda. Inimestele meeldivad kaubamärgid, mis annavad neile nii motivatsiooni kui ka vahendid edukaks saamiseks.
Uuri oma sihtrühma püüdlusi ja lootusi ning lisa oma teemareale asjakohased elemendid. Kellele ei meeldiks teemarida, mis lubab tuua välja tema parimad küljed?
Teemarea näide: Sa ei saa meid peatada!
(You Can’t Stop Us)
Nike on bränd, mis teeb oma publiku motiveerimisel alati suurepärast tööd. Bränd koostas meilisõnumi, jagades inspireerivaid lugusid ja näpunäiteid, mis aitavad sportlastel oma keha ja vaimu tugevdada
Fraas "Sa ei saa meid peatada" on piisavalt tugev, et adressaatidel ei jää muud üle, kui klõpsata meilil ja tutvuda brändi algatusega.
7. Kirjuta vestlevas toonis
Paljud ettevõtted on sunnitud kasutama professionaalset tooni, nagu näiteks siis, kui sõlmitakse ärilepinguid. Kuigi me mõistame, et sellistel juhtudel on tõsine toon hädavajalik, pole sõbralikus kõlas midagi halba, eks?
Liiga ametlikud teemaread kõlavad külmalt ja ajavad lugejad su sõnumist eemale. Vastupidi, enamik tellijaid hindab sooje sõnumeid, mis näitavad, et sinu meilikampaaniate taga on päris inimesed.
Kui kasutad oma teemareal vestlevat ja loomulikku tooni, tundub sinu bränd inimlik ja samastuv. Selline toon parandab loetavust, näidates sind samal ajal autentse ja sundimatuna.
Mida vestleva tooni all täpsemalt silmas peetakse? Kasuta näiteks lühendeid, et anda jutule vähem formaalne toon, esita küsimusi, vali aktiivne kõneviis ja lisa oma lausetele emotsioone.
8. Ära aja oma tellijaid segadusse
Pole kahtlust, et uudishimu tekitamine oma e-kirja teemareal on üks populaarsemaid ja tõhusamaid viise tellijate intrigeerimiseks. Siiski on uudishimu tekitamise ja eksitamise või segadusse ajamise vahel õhuke piir.
Üks asi on kasutada küsimusi või sõnamänge ja teine asi on alustada poole fraasiga teemareal, lõpetades selle e-kirja sisus.
Kui kirjutad taolise teemarea, on adressaadid sunnitud e-posti avama. See võib mõne tellija jaoks olla intrigeeriv, parandades niiviisi sinu avamismäära. Suur osa tellijatest aga peab selliseid teemaridu tüütuks ja lugupidamatuks.
Kui soovid, et nad sinu e-kirju edaspidigi avaksid, on parem neid veenda juba teemareal väärtusi välja tuues ja näidates tellijatele, et saad neile nende valupunktidega seoses abiks olla.
Kokkuvõtteks - kontrolli oma oletusi
Esitasime sulle erinevaid ideid meili teemaridadeks, et meelitada adressaate sinu e-kirju avama. Teema lõpetuseks toome sulle välja ka lihtsaimast lihtsama näpunäite – ära kunagi lõpeta oma oletuste kontrollimist. Sul võib olla sügav arusaam oma sihtrühmast ning nende vajadustest ja huvidest. Kuid pea alati meeles, et inimesed muutuvad, vajadused ja olud samuti.
Peaksid jätkama oma meili teemaridade testimist ja mõõtma nende mõju isegi siis, kui oled nende toimivusega rahul.
Kontrolli kindlasti oma teemaridade erinevaid variante A/B testiga ja jälgi tulemusi. See protsess aitab sul mõista, mis sinu sihtrühmale kõige paremini mõjub ja kuidas nende väljakutseid lahendada. Ära unusta end loorberitele puhkama, sest A/B testimine on pidev protsess, mis järgneb inimeste käitumise ja vajaduste muutumisele.