E-poe loomine ja haldamine nõuab erinevaid oskusi ja tegevusi, mistõttu võivad ka vead lihtsalt tekkida. Planeerides ja oma aega õigesti investeerides on võimalik levinud vigu vältida või tulemusi parandada, et muuta kliendikogemus paremaks ning suurendada läbimüüki. Kuidas seda täpsemalt teha, räägib veebiagentuuri XYSUM projektijuht Kaari Mulk.
Kliendi harjumuste eiramine
Innovaatiline mõtlemine on positiivne, kuid e-poe puhul on asju, mille puhul tuleks lähtuda juba olemasolevatest arusaamadest. Tarbijal on väljakujunenud harjumused, kuidas ta e-poode külastab ja kasutab. Seetõttu tasub alati heita pilk peale teistele sama kategooria e-poodidele ning vaadata, mille järgi saab filtreerida nendes e-poodides tooteid, milline on üldine navigatsioon.
Liialt innovaatiiline lähenemine e-poe oluliste osade puhul võib muuta kliendi teekonna lihtsast keeruliseks.
Alati on võimalik muuta oma e-pood isikupärasemaks omapärase disainiga, kuid seejuures võiks piirduda elementidega, mis kliendi tavapärast teekonda ei häiri.
Ebapiisavad tootekirjeldused
Tavakaupluses saab külastaja näha, katsuda ja üldjuhul proovida toodet ise ning teatud kaupade puhul on ka müüja kõrval, kes annab veel rohkem lisainfot.
E-poes on selleks üldjuhul vaid pildid ja tekst, mistõttu ongi eriti oluline, et tootekirjeldus oleks võimalikult põhjalik.
Tuleb meeles pidada, et mida keerulisem ja/või kallim toode, seda rohkem on kliendil küsimusi selle kohta. Järelikult peab tootekirjeldus olema selliste kaupade puhul veelgi mahukam.
Ebakvaliteetsed tootepildid
Lisaks tekstile on veel väga olulisel kohal pildimaterjal toodetest. Investeeri piltidesse, et need oleksid korralikud ja kvaliteetsed. Hea oleks, kui kõik fotod oleksid samasugusel taustal ning sama kuvasuhtega (ruut, ristkülik jne.).
See garanteerib, et e-poe kataloog näeb välja ühtlane ja selge.
Keeruline ostukorvi koostamine
Head e-poodi iseloomustab kiire ja lihtne ostuprotsess. See tähendab võimalikult vähe hiireklõpse selleks, et klient jõuaks valida toote, lisada selle ostukorvi ja tasuda kauba eest. Hoia kogu teekond arusaadav ja sirgjooneline, kasutades väljapaistvaid ja selge sõnumiga nuppe harjumuspärastes kohtades. Kui selleks ei ole otsest vajadust, siis peaks olema ka ostuvõimalus ilma ennast kasutajaks registreerimata.
Ebapiisav klienditeenindus
E-poes, nagu ka tavapoes, tekib klientidel küsimusi. Need võivad olla nii müügieelsed kui müügijärgsed küsimused. Jättes vastamata ja kliendi oma murega üksi, toob see esimesel juhul kaasa müügist ilmajäämise ja teisel juhul halva soovituse või kordusmüügi kaotamise.
Selle vältimiseks tuleks esiteks klienditeeninduse kontaktide numbreid kuvada selgesti nähtavas ja tavapärases kohas, näiteks jaluses või päises, siis leiab külastaja selle igalt lehelt kohe üles.
Teiseks on hea mõte lisada e-poele ka live chat´i võimalus. Kindlasti peaks olema avaldatud e-posti aadress, mille kaudu saab klient esitada oma küsimuse ka siis, kui live chat või telefon on väljaspool tööaega suletud.
Ebaturvaline ühendus
Esmapilgul tundub see elementaarne, kuid ikka ja jälle tuleb ette, et ka e-poodide ühendus ei ole alati turvaline. Kui teie e-poel puudub SSL-sertifikaat, tuleks see kiiremas korras tellida. See on väike, kuid väga oluline detail, mille puudumine tekitab ebausaldusväärsust ning turvariske. SSL-i saab praegu peale panna tasuta ning ilma eriteadmisteta veebimajutuse iseteenindusest.
Kui oled esialgu vähemalt need kuus olulist punkti üle vaadanud, siis peaks koduleht olema kasutajate jaoks juba piisavalt sõbralik, et nad ostma tuleksid.