Kui oled pood, söögikoht või teenindusasutus, kelle põhiäri oli otse klientidega suhtlemine, siis võib praegu olla õige aeg alustada oma kodulehe kaudu e-äri. Kui aega ja oskusi on vähe, piisab esialgu lihtsamatest lahendustest kui täisvõimekusega e-poest. Siin on mõned lihtsad soovitused, mismoodi saaksid oma klientidega veebi kaudu suhelda ja nende tellimusi vastu võtta.
Alusta veebivormidest
Täiesti minimaalse pingutusega minutitega loodav lahendus on lisada oma kodulehele veebivorm. Kui kasutad Wordpressi, kodumaist Voogi või mõnda muud sisuhalduslahendust, on sellel olemas vastavad lisamoodulid või paigaldatavad võimalused.
Pane iga oma toote või teenuse tutvustuse juurde väike veebivorm: kliendi andmed (midagi, mille järgi teda identifitseerida, näiteks nimi või ärinimi), kontaktaadress (e-post, mobiilinumber), mida klient soovib (lihtsamaks teenindamiseks tee näiteks nimekiri, mille seast veebivormi täitja saaks valida) ja kindlasti ka vabas vormis kommentaariväli, kuhu ostja võib jätta kõik oma muud soovid, mida kiiruga tehtud lühikese veebivormi kaudu muud moodi ei saa saata.
Kui plaanid koju kauba kätte viia või pakiautomaati saata, lisa ka need vastavad vormid. Liidestamine pakiautomaatide võrguga ja kullerteenustega on muidugi ka võimalik, kuid sellesse võid juba järgmises etapis põhjalikumalt süveneda.
Veebivormid salvestavad tavaliselt tulemuse kas kuskile administraatori ligipääsetavasse tabelisse või saadavad tavalise e-kirjaga firma aadressile. Kõige parem, kui veebivorm teeks mõlemat - salvestaks tabelisse ja saadaks e-postile.
Alusta siit:
- Wordpressi veebivormide plugin´id
- Tasuta veebivormide tegemise tööriistad: Forms.app, Jotform jt
- Google Forms on võimas vahend Google´i teenuste kasutajale
- Voog - veebivormid on tee-ise-veebi lehekülje tööriistade seas kenasti olemas

Müüki saab teha ka teistes süsteemides - võta kasutusele uued online kanalid
Olenevalt sellest, millega tegeled, saad alustada oma toodete müüki ka teistes süsteemides. Kui pakud toitlustust, võib liituda Bolt´i ja Wolt´i kojukandega - need teenused on praegu väga populaarsed, kuna inimesed on kodus ja ei saa restoranis käia. Lõputult ise süüa teha võib ka paljudele liiga rutiiniks ja ajakulukaks kujuneda. Pealegi saad kojukandeteenusega hoida köögi töös ja reklaamida oma söögikohta heade toitudega ka neile lähikonnast, kes pole seni ise kohapeale sattunud.
Kui müüd tooteid, leidub palju e-poode, kes võtaksid ka teiste kaupu juurde müügile. Rahvusvaheliselt tuntud kohad on küll Amazon ja eBay jt.
Kui pakud teenust, mida on võimalik online´is kliendile saata, võid liituda vabakutseliste saidiga, näiteks Fiverr.
Alusta neist kohtadest:
- Kojukandeteenused - Wolt ja Bolt söögikohtadele
- Mõni olemasolev e-müügi keskkond: Amazon, eBay, Shopify, Etsy jt
- Online teenuste jagamise keskkond ekspertidele ja vabakutselistele - Fiverr

Müü sotsiaalmeedias
Facebookil on olemas valik endale ise e-pood luua. Selleks peab olema olemas sinu äri lehekülg Facebookis. Ilmselt juba on. Kui ei ole, on seda lihtne luua.
Facebooki lehele saab lisada sektsiooni shop (e-pood). Seal saad sa tekitada nimekirja müüdavatest toodetest. Lisaks saad jutuka-aknas ka otse klientidega suhelda ja nende küsimustele vastata ja suunata kodulehele, kust leiab lisainfot.
Kui tahad veelgi lihtsamat lahendust, võid kasutada ka Facebook Marketplace´i, mis on rohkem nagu kuulutustesait, kuid sealgi saad oma tooteid pakkuda just kontori läheduses elavatele inimestele ja vajadusel kasvõi ise kohale viia või saata kulleriga või postiga.
Teenuse pakkumise asemel paku koolitusi
Kui tegeled teenuste pakkumisega, mida peab kliendi juures tegema või mille jaoks kliendi juurde kohale minema, on üks võimalus ajutiselt pakkuda oma klientidele online koolitusi, kuidas ise lihtsamate asjadega hakkama saada. Miks mitte ka tasulistel online veebinaridel võid tutvustada, mismoodi soengut lihtsate vahenditega teha, meikimisnippe anda, remonditöid teha, arvutit parandada või süüa teha.
Vaata alustuseks neid võimalusi veebiülekannete tegemiseks:
Muidugi ei pruugi online´i minek praegu kõigi jaoks võimalik olla, aga vähemalt osade äride jaoks, kes pole seda proovinud, võib olla just nüüd õige aeg katsetada, kas veebis müük oleks hea alternatiiv tavamüügile.