Praegu on e-poodide külastamise tippaeg: mida lähemale jõulud jõuavad, seda paanilisemaks ostmine muutub, sest kaup peab jõudma õigeks ajaks kohale, samal ajal kui laod, poed ja postiasutused pn pakkidest ummistunud. Mida teha, et kõik sellel aasta kõige aktiivsemal ajal sujuks? Disainistuudio Bit Finer asutaja, UX/UI disainer, juht ning e-kaubandushoolik Lauri Post annab nõu.
Üks lihtsamaid asju, mida teha saab, on vaadata üle e-poe statistika erinevate operatsioonisüsteemide, brauserite ja seadmete lõikes ning parandada pisivead, mis takistavad raha sissevoolu.
Tihtipeale on e-poe arendajatel arusaam, et kõik peaks ainult viimases brauseriversioonis laitmatult töötama. Siiski näitab elu, et kasutatakse ka vanemaid veebilehitsejaid ning seadmeid. Seega tasub analüütikat uurida ja lappida pisivead ära kõigi versioonide jaoks ning lasta inimestel rahus tellimusi teha.
Millele veel peaks kindlasti tähelepanu pöörama?
Kindlasti peaks rõhku pöörama ka turvalisusele ja kiirusele ning majutuspartnerile. Bit Finer soovitab keskmistel ja väiksematel e-poodidel kolida Veebimajutus.ee-sse, kus lisaks heale majutusele antakse asjalikku nõu tähtsatel teemadel alates e-poe turundusest kuni kiiruse optimeerimiseni. Ja seda täiesti tasuta - suurepärane võimalus!
Milline peaks olema hea tooteleht, mis aitaks paremini toodet müüa?
Sõltub tootest, aga ei ole uudis, et emotsionaalne visuaal ja video müüb paremini kui pikk tekst ja paar pilti.
Hea tooteleht toob toote niivõrd esile, et sõnu ei ole eriti vajagi. Suur ja emotsionaalne tootepilt, mis ei ole ainult valgel taustal, vaid ka reaalses elukeskkonnas või siis isegi presenteeritud läbi huumoriprisma. Tootevideo on kuld, soovitan sinna panustada.
Kõik muu nagu hinnainfo, transport, tagastus ja muu selline on hügieen, millest usun, et enamus aru saavad.
Soovitan inspiratsiooniks vaadata Baymard Instituudi lehelt 100+ näidet erinevatest tootelehtedest.
Tootelehe moraal on üldiselt lihtne: toode peab olema ülimalt atraktiivselt presenteeritud, inimene peab saama aru, et see toode on olemas (ja see meeldib paljudele sarnastele inimestele) ning see saadetakse kohe välja. Homme jõuab kaup ukselävele just täpselt selliste parameetritega, nagu lehel lubati. Kui olukord on vastupidine, on loogiline, et kauba saab tasuta tagastada.
Hea tooteleht arvestab ka Robert Cialdini kuute mõjustamisprintsiipi, mis ei näita vananemise märke veel niipea.
Kuidas peaks nüüd suuremate kampaaniate ajal oma tootelehti kohendama, mida esile tõstma, mida vähemaks võtma?
Pühade ajal soovitan kindlasti lisada tootelehele suurelt info: "Tellides kohe, on kaup enne jõule kindlalt kohal!"
Valikud, kus kaupa saab osta kingina ja pakkida kinkepakentisse, on ka suuresti abiks. Inimene otsib mugavust, meie peame selle töö inimeste eest ära tegema. Müüge valmislahendust, mitte osa lahendusest.
Paljudes e-poodides pole tootekirjeldustes kuigi palju infot. Milline on ideaalne tootekirjeldus, kas on oluline selle pikkus, millest räägib, millised kujunduselemendid seda võiks toetada?
Storytelling ja content marketing on tulevik. Inimesed ei osta lihtsalt toodet ja parameetrit, vaid elustiili ja uskumusi, trende, lugusid.
Ideaalne tootekirjeldus on vinge lugu, kuidas see toode on maailma muutnud ja kuidas see minu elu muudab uskumatul viisil.
Lisaks toodetele müüvad e-poed ka teenuseid – mis on nende müügil teismoodi ja millele peaks tähelepanu pöörama?
Tähelepanu peaks pöörama eristumisele ja kommunikatsioonile.
Milline oleks mõni lihtne soovitus e-poe omanikule, kuidas vältida kliendi kadumist poolel teel Checkouti – millised hetked on kõige kriitilisemad ja mida teha, et klient sealt ostuga ikkagi lõpuni jõuaks?
Tuleb luua täielik selgus ja enne ostukorvi. Palju maksab, millal kohale jõuab, kuidas jõuab, palju kõik kokku maksab, miks sind eelistada, aga mitte konkurenti, miks ma peaks kohe ostma, mitte kuu aja pärast, kas toode on ikka laos olemas?
Lisaks aitavad cart abandonment kampaaniad ja exit kampaaniad tugevalt kaasa ostude päästmisele. Pühade ajal ei ole ilmselt pääsu ka hinnasõjast.
Praegu on küll müügi tipphetk, kuid mida teha, et klient hiljem ka rahulikumal perioodil e-poodi tagasi tuleks?
Loodan, et paljud e-poodnikud kasutavad CRM-e ehk kliendihalduslahendusi ja segmenteerivad kliente. Ostuajaloo, brausimise ajaloo ja paljude muude mõõdikute põhjal on võimalik palju korda saata.
Kes soovib lihtsamalt läbi ajada, siis ka kõige lihtsam tagasiside küsimine võib olla päästikuks järgmisele ostule. Rääkimata We Miss You ehk "me igatseme sind tagasi" kampaaniatest ning Winback kampaaniatest.
Soovitan lugeda põhiideid Shopify blogist.
Mis on järelturunduse põhilised vahendid, kui klient on oma andmed jätnud ja ostuga lahkunud?
E-post ikka. Tuleb olla loov ja mitte väga pealetungiv. Siinkohal on jälle au rõhutada storytelling´ut ja sisuturundust, mis aitab tööd efektiivselt ära teha. Tuleb müüa mitte müües, vaid meelt lahutades ja õpetades.
Mida soovitada uueks aastaks – millest alustada oma e-poes algaval aastal, kas on mingeid uusi suuri trende, mida peaks kindlasti jälgima?
Soovitan teha või tellida analüütikale auditi, võtta aasta kokku ja teha selgeks asjad, mis vajavad parandust ning hakata neid parendama.
Numbrid näitavad täpselt, mida on vaja teha. Põhiasjad nagu disain ja esmamulje on tänapäeval hügieen (sh mobiiliversioon) - loodan, et see ei vaja eraldi pikka lugu. :)
Lisaks on enamusel e-poodidel checkout protsessis tohutult vigu, soovitan sealt alustada. Tehke checkout korda, sest 65% ostukorvidest hüljatakse. Teha annab palju ja Bit Finer on alati nii nõu kui jõuga abiks.
Soovi korral saab iga huviline laadida alla ka Bit Finer'i 50 soovitatud strateegiat checkout flow parandamiseks.