See ei tule ilmselt suure üllatusena, et keskmises e-poes hülgab ostukorvi 60-80 inimest 100-st. Seega kui sinu e-poe kuukäive on 25 000 eurot kuus, siis hüljatud ostukorvide tõttu saamata jäänud raha hulk on ~58 000, aastas koguni 696 000 eurot.
Seda teada saades pole mõtet ehmatada, sest nii on on igal pool üle maailma ja see on karm reaalsus enamuse e-kauplejate jaoks. Küll aga tasub tõdeda fakti, et olukorda saab paremaks muuta läbi erinevate strateegiliste muudatuse nii ostukorvi lehel, Checkout´is kui ka tellimuse kinnituse lehel ning nende lehtedega seotud kommunikatsioonipunktides (e-kirjad, teated jms).
Miks kasutajad peamiselt ostukorvi hülgavad?
Põhjuseid, miks ostukorv hüljatakse, on väga palju. Siin on neist peamised.
1) Brausin lihtsalt, niisama uurin ja vaatan - tundud ka kui “window shopping”.
Inimesed teevad lihtsalt eeltööd, uurivad toodete ja firma kohta, võrdlevad hindasid ja tihtipeale ka lihtsalt unistavad. Kas tuleb tuttav ette?
2) Transpordikulud on ootamatult kõrged!
Kui ei saa mingil põhjuselt tasuta transporti pakkuda või isegi alates kindlast ostusummast tasuta kohaletoimetamist pakkuda, siis tee transpordi hind juba enne ostukorvi minekut täiesti puust ja punasena selgeks, et kasutajad ei üllatuks hiljem, kui neilt ootamatult raha juurde küsid.
3) Leidsin mujalt parema hinna.
Kui konkureerid ainult hinnaga või kasutaja ei suuda aru saada, miks ta peaks sinu juures ostes 10 eurot rohkem maksma, siis tõenäoliselt soodsama hinnaga firma võidab. Kas oled hinnasõjas või lood ka lisaväärtust? Mõtle sellele ja näita välja, milline see lisaväärtus on.
4) Lehe navigatsioon on nii keeruline, ei viitsi
Inimesed on väga loovad ja tihtipeale kohtab menüüsid, mis on heal juhul raaamatupidajale loogilised. Ilusad pikad struktureeritud nimekirjad on need, mida paljud tegelikult näha ei soovi. Kas eelistad üht või nelja hiireklõpsu, et soovitud tooteni jõuda? Mõtle kasutatavusele ja muuda teekond tooteni võimalikult selgeks ja lühikeseks.
5) Sunnitakse kontot tegema
Kujuta ette, et oled peale pikka tööpäeva poes järjekorras, kõht tühi, raha näpus, aga kassa juures lüüakse tõkkepuu ette ning öeldakse: “Selleks, et meilt osta, peate olema meie Klubi liige, kas soovite kohe konto teha või viite asjad tagasi riiulile?” Sama asi e-poes ehk kasutajakonto tegemise pealesurumine on kokkuvõttes sinu äri raha põletamine.
6) Ma ei näe tarneinfot, kuidas ma kauba kätte saan?
Tasuta transport võib olla küll kena, aga millal ja kuidas ma tooted kätte saan, võib klient õigustatult küsida. Kas tellid kauba USA-st ja klient peab 14 päeva ootama või saab juba homme unboxida ehk karbist välja võtta?
7) See leht ei näe eriti turvaline välja, tundub kahtlane
Nõrgalt teostatud disain ja suvalise tasuta e-poe templiidi kasutamine võib selle mõtte kergelt sütitada. Kas ostasid uue iPhone’i soliidsest esindusest või Balti Jaamas piletijärjekorras võõra härra tungiva müügisoovi peale?
8) Kust ma promokoodi saan, miks teised saavad ja mina ei saa?
Sage põhjus, miks kasutajad võivad lahkuda, on liiga prominentne promokoodi koht e-poe ostukorvis. Kui see äratab liialt tähelepanu, siis kasutajad hakkavad netist otsima, et ehk leiavad nad samuti selle vajamineva koodi ja saavad hinnas alla. Koodi mitte leides võivad aga mitmed nördinult ostu pooleli jätta.
9) Panin arvuti lihtsalt kinni, jätkan mõni teine kord!
Tänu sinu vingetele toodetele ja e-poele satub kasutaja tihtipeale ekstaasi - “mul on kindlasti seda kohe vaja!” - aga kümme sekundit hiljem tehakse hoopis otsus, et tegelikult pole ikka päris kohe seda vaja. Mõeldakse, et küll ostan mõni teine kord ja nii see ost pooleli jääbki.
10) Ma ei leia sobivat maksemeetodit
Kui arvega maksta ei saa, krediitkaardiga ka mitte, siis võib läbi paari pangalingi maksmise võimalustest liiga väheseks jääda. Mure on ostjal näiteks selles, et tema pangakonto asub hoopis mõnes kolmandas pangas ning ei saagi maksta.
11) Ma ei näe sobivaid tarnemeetodeid
Samamoodi, nagu tehakse vahet Opelil ja Ferraril, võib toimuda võrdlus erinevate tarnemeetodite vahel. Tasub hoida meeled avatuna ning teha mitme transpordipartneriga koostööd.
12) Leht ei ole mobiilisõbralik
Siinkohal ei pea ilmselt midagi lisama. Kui sinu leht ei toimi mobiilis hästi, siis ei lähe su e-poel ka ilmselt väga hästi, sest väga suur osa kasutajatest tulevad veebilehele mobiiliga.
13) Tellimine on liiga keeruline
Seda põhjust võib kirjeldada sõnaga müstika. Miks kasutaja surutakse läbi nii mitmete turvaväravate ja protsesside, kui ta tahab lihtsalt raha maksta ja kauba kätte saada? Siinkohal on mitmeid strateegiaid, kuidas seda lihtsustada, aga viisil, mil andmed saadakse ikkagi kätte.
14) Miks teil seda infot vaja on?
Ära pane kasutajaid punastama, küsides andmeid, mis sinu ärile tegelikult suurt lisaväärtust ei loo.
15) Ma ei saa enda ostukorvi salvestada
Jube tüütu on sama asja kümme korda uuesti teha. Lisan asjad ostukorvi, käin korra eemal, tulen tagasi ja ostukorv on tühi. Hakkame otsast peale? Kui hästi läheb, siis jah, aga tavaliselt see unustatakse.
Põhjuseid veel ja veel, miks inimesed loobuvad ja nad on väga loovad, ka e-kauplejad ei jää palju alla takistuste ette veeretamisel. Huvi korral guugelda “top cart abandonment reasons” ja leiad lugemist päevadeks.
Mida siis teha, et vähem inimesi oma ostukorvi külgaks?
Bit Finer pani koos Veebimajutus.ee-ga Eesti e-poodide jaoks kokku TOP 10 eriti lihtsat ja tulusat strateegiat, mida checkout flow´s testida ning rakendada. Lihtsuse puhul rõhuti eeldusele, et tehtav muutus nõuaks võimalikult vähe arendusressursse, aga samas tooks võimalikult palju täiendavat tulu võimalikult kiiresti. Lisaks saab mitmeid strateegiaid rakendada e-poe välise tarkvaraga, mille igakuised maksed on naeruväärselt väikesed arvestades tulu, mida need tagasi toovad.
Kui soovid enda e-poe tulemusi kiirelt ülespoole viia, tehes väikseid, aga võtmetähtsusega muutusi, siis lae tasuta alla “Top 10 low hanging fruit strateegia” siit ja kohe:
Seega kui sinu e-poe kuukäive on endiselt 25 000 ja suudad enda ostukorvi hülgamise protsendi viia 70 protsendilt 65 protsendi peale, siis teenid ühes kuus ligi 4000 eurot rohkem ja aastas kokku 48 000 eurot enam. Mida suurem käive ja mida suurem muutus ostukorvide hülgamise tasemes, seda tulusam.
On see väljamõeldis või päriselt nii?
Bit Finer on disaini ja e-kaubandusega tegelenud üle nelja aasta ning töötab igapäevaselt klientidega rohkem kui kümnest riigist. Neid kümmet strateegiat ülaloleval lingil on Bit Finer testinud ja hinnanud kui lihtsamaid, mida saaksid oma e-poes kohe kasutada ning mis toovad ka kergelt raha tagasi. Julgustame samuti neid strateegiaid testima ja kasu nautima!
Anna kindlasti teada, kuidas lahendused sinu jaoks töötasid ning mida oled veel teinud või tegemas, et ostukogemus oleks klientide jaoks parem kui seni.
Kas midagi saaks veel teha?
Ostuprotsess on üks peamisi kohtasid, kus raha kaduma läheb ja parema e-kaubanduse nimel oleme kokku panemas lisaks veel 40 checkout flow´le suunatud strateegiat, mida testides ning rakendades saad oma e-äri müüginumbrid suure tõenäosusega ülespoole.