Eesti veebitegija annab nõu, kuidas teha mobiilset lehte ja jagab linke kasulikele tööriistadele

Feliks Stavitski
14. juuni 2016

Sel nädalal avaldamise artikli, kus kirjutasime, et veebilehe loomisel ei tohi unustada mobiilseadmeid. Mobiilversioonide loomisel tuleb aga tähele panna erinevaid aspekte. Seda, mida tuleb tähele panna, rääkis Convert OÜ juhataja, Veebimajutuse partner Feliks Stavitski.

Mis teeb veebilehtede mobiilversioonid eriliseks?

Kuna mobiilsetel seadmetel on palju vähem ekraanipinda ning neid kasutatakse niiöelda käigu pealt, siis veebilehe mobiiliversioonid peaks olema igal juhul rohkem fokuseeritud, kui arvutiversioonid samast lehest.

Mis on suurimad vead, mida mobiilversioonide loomisel tehakse?

Tihtilugu tahetakse lehele võimalikult palju infot paigutada. Kuskilt on vist kõrva jäänud, et oluline info peaks olema kättesaadav ilma kerimata. See tekitab tavaliselt info kuhjumise ja fookuse puudumise. Ka arvutiversioonides. Erilise segaduse aga tekitab selline soov just mobiiliversioonide puhul.

Mida tuleb mobiiliversiooni loomise juures kindlasti tähele panna?

Üks punkt, mida jälgida mobiilile mõeldud veebilehe puhul, on kindlasti ruumi jätmine igale elemendile. Kui telefoniekraanil on elemendid tihedalt üksteise kõrval, siis on raske neid näpuga "juhtida". Eriti oluline on see just klikitavate elementide puhul.

Lisaks piisavale ruumile peaks kõik elemendid olema loetavad ilma neid suurendamata. Eriti ebamugav on lugeda tekstiblokke, mida peab esmalt suumima ja siis lohistama hakkama.

Mis on suurimad vead, mida mobiilversiooni loomise juures tehakse?

Kõige sagedasem viga, mida mobiiliversioonide puhul tehakse, ongi just info kuhjamine. Kui seda vältida, peaks veebileht tulema selge, loogiline ja kasutajale mugav.

Mobiiliversioonide puhul kehtib sajaprotsendiliselt väljend less is more.

Mida tuleks planeerides tähele panna?

Mobiiliversiooni planeerides võiks kõigepealt ära unustada oma veebilehe tavaversiooni ja alustada puhtalt lehelt, välja selgitades selle ühe kõige olulisema punkti, mida su lehe külastaja tegema peaks. Mis on see üks asi, milleta sa teda minna lasta ei taha? Paiguta see lehe esimeseks elemendiks. Kui nüüd veel soovitusi jagada, siis sama põhimõte peaks kehtima ka veebi tavaversiooni puhul.

Millal aga teha veebileht lihtsalt kohanduva disainiga ja millal valmistada mobiilne versioon?

Vastuse sellele küsimusele saad, kui vaatad üle oma ressursid. Kuna veebilehe mobiiliversioon on eraldiseisev lahendus, siis kas sul on piisavalt aega tegeleda kahe eraldiseisva lehega? Kas sul on piisavalt raha, et välja töötada kaks erinevat lehte ning neid hiljem ka käigus hoida?

Lihtne kohanduv disain, mis lähtub mobiilse kasutaja vajadustest, on enamikel juhtudel täiesti piisav lahendus.

Kuidas siis teada saada, kas sinu olemasolev leht on kasutatav kõigis neis sadades erinevates ekraanides?

Esimese asjana võiks kasutada näiteks Google'i mobiilisõbralikkuse testi. See annab kiire vastuse, kas su leht on mobiilisõbralik.

Edasi võib juba lähemalt uurida, kuidas leht paistab erinevatel seadmetel. Selleks võib kasutada ka seda tööriista.

Kui aga on huvi tehnilist laadi info vastu, siis see test.

Kui vajad inspiratsiooni oma mobiiliversiooni loomiseks, vaata näiteks Awwwardsi lehelt nomineeritud lehti.

Foto: erakogu

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Feliks Stavitski

Ettevõte teeb veebilehele tasuta ülevaatuse ning annab teada, mis lehel toimib ja mis mitte.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Kuidas teha kiirelt ja soodsalt e-pood?
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 9.90

3 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 29.70

6 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 59.41

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -19.80

Kuus 8.25

Kokku 99.02

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00