Elu ja surma küsimus: miks on kodulehe hooldus firma digiedu tagatis?

Alex Kren
18. veebr

Midagi pole teha, firma koduleht toimib praegugi ettevõtte kõige tähtsama digitaalse visiitkaardina Internetis, kujundades esmamuljet klientidele ning mõjutades nende otsust sinult midagi osta või mitte. Enne veebis ostu tegemist või teenuse valimist teeb 87% inimestest veebiuuringuid. Kliendid, kes otsustavad lõpuks toote ära osta või teenust kasutama hakata, satuvad kõigepealt just veebilehele. Seega on peaaegu et sõna otseses mõttes firma elu ja surma küsimus, et see koduleht töötaks ning oleks valmis tellimusi vastu võtma.

Kui veebisait jätab ettevõttest mingil põhjusel paljudele külastajatele negatiivse või ebausaldusväärse mulje, jätkavad nad tõenäoliselt oma tähtsat taustauuringut ja ostuvõimalustega tutvumist juba konkurendi veebilehel ja võidki oma müügist ilma jääda. 

Samuti teevad need kasutajad, kellel on veebilehel kehv kasutajakogemus, 89% tõenäosusega ostu hoopis sinu konkurendi juures.

Seega hooldatud, ajakohane ja töökindel veebileht on väga oluline mainekujundaja.

Mida selleks teha?

Regulaarne veebilehe hooldus hoiab ära halva kasutajakogemuse lehel, kus midagi on katki, julgustades korrektselt ja kiirelt töötades võimalikke uusi kliente veebilehel pikemalt püsima, suurendades seega müügivõimalusi.

Teiseks tasub üle vaadata ka sisu. Vananenud veebitekstid mõjuvad halvasti ettevõtte mainele ning põhjustavad potentsiaalsete kliendite kadumise ning lahkumise konkurentide juurde.

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Seega on veebilehe regulaarne hooldus ja arendus oluline ja seda lausa mitmel põhjusel. See tagab veel ka veebilehe turvalisuse, parandab jõudlust, mis omakorda mõjutab kasutajakogemust ja tõstab otsingumootori tulemustes paremale positsioonile.

Regulaarne igakuine hooldus väldib ka suuri ühekordseid kulutusi, sest kui kaua aega uuendamata veeb katki läheb, võib selguda, et see tuleb üsna põhjalikult ümber teha, et oleks võimalik jälle töökorda saada.

Samas ei pruugi kõike ise osata - ekspertide nõuannete ja toetusega on veebilehe hooldamine mugav ja efektiivne protsess, mis tasub end pikema aja jooksul kuhjaga ära.

Mida teha, et koduleht oleks turvaline?

Nagu Interpoli graafikult näha, kasvavad just sellist tüüpi turvariskid, kus veebilehelt puuduvad turvapluginad ja uuendused.

Allikas: Interpol

Viimase aasta suurimate (teadaolevate) küberrünnakute käigus varastatud isikuandmete ja profiiliteabe maht ulatub hinnanguliselt sadadesse miljonitesse. Ettevõtted kaotasid küberrünnakute tõttu keskmiselt 1,52 miljonit eurot (kaotatud ärimaht), samas kui suured rikkumised (mis hõlmavad 1 kuni 10 miljonit andmebaasi) läksid maksma keskmiselt 50 miljonit eurot.

Kuidas mõista, millal vajad spetsialisti abi?

On kindlad märgid, mis vihjavad, et veeb vajab hooldust ning vajadusel spetsialisti abi. Need tunnused on järgmised.

  • Koduleht laeb aeglaselt hoolimata kõikidest optimeerimise katsetest.
  • Pärast uuendusi tekivad tehnilised probleemid, midagi ei tööta ja on katki.
  • Veebileht on langenud otsingumootorite otsimistulemustes tahapoole.
  • Kodulehte rünnatakse korduvalt või esineb turvaprobleeme.

5 olulist asja, mida peaksid oma kodulehel pidevalt jälgima

Võtame nüüd kokku - millised on need viis olulist teemat, mida peaksid kodulehte omades pirevalt jälgima?

Need teemad on järgmised.

  1. Sisu värskus: tekste ja pilte peab alati uuendama, tuues välja ettevõtte kõige olulisemad muudatused ning jagades värskeid teadmisi läbi blogipostituste.
  2. Tehniline hooldus: platvormi ja pluginate regulaarne uuendamine on vältimatu, kuid tuleb teha kindlaks, et uuendused oleksid ohutud ning enne seda oleks tehtud varukoopia.
  3. Turvalisus: turvapluginad ja regulaarsed varukoopiad on olulised kodulehe kaitseks rünnakute eest ning andmete turvamiseks.
  4. Kiirus: kiire veebileht parandab kasutajakogemust ja SEO-d ning nõuab optimeeritud pilte ning vähem pluginaid.
  5. Mobiilisõbralikkus: see on tänapäeval eriti oluline, kuna üle poolte külastajatest kasutavad nutitelefone ja tahvelarvuteid veebis käimiseks. Seega veendu, et veebileht töötab sujuvalt ka nutiseadmetes.

Kelle poole pöörduda?

Kuigi paljusid asju saab ka iseseisvalt ära teha, tagab mõnes olukorras spetsialisti kaasamine kindluse, säästes aega, vähendades stressi ja tagades parima tulemuse ilma tehniliste probleemideta.

Kui vajad abi, siis võid pöörduda meie poole. 

Alex Kren

AK Developments loob innovaatilisi digilahendusi, mis aitavad ettevõtetel kasvada, areneda ja saavutada oma eesmärgid, kasutades tänapäeva digivõimaluste täielikku potentsiaali.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kuidas teha kiirelt ja soodsalt e-pood?
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 9.90

3 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 29.70

6 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 59.41

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -19.80

Kuus 8.25

Kokku 99.02

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00