Google Adsi kasutades on reklaam vaid üks osa müügiedust, sest sama olulised on ka kodulehe kvaliteet ja müügipakkumine. Müügipakkumise puhul tuleb aga endalt küsida, kas pakkumine ikka kõnetab sihtrühma piisavalt? Vaatame, mismoodi need kolm olulist komponenti koos tööle saada.
Internetimüügis on kolm olulist komponent:
1. Liiklus (Google Ads) > 2. Koduleht (müügile optimeerimine) > 3. Müügipakkumine
Tihtipeale üritavad ettevõtted Google Adsi kasutada nii-öelda toore jõuga, proovides otsingumootori reklaami, bännereid, videosid ning kui rahuldavaid tulemusi ei saavutata, siis otsustatakse, et nende ettevõtte jaoks Google reklaam ei sobigi.
Kõrvale jääb aga kodulehega katsetamine ja mis kõige tähtsam – müügipakkumise testimine.
Probleem kipub tavaliselt olema selles, et ei arvestata reklaamikeskkondade mehhaanikaga – millisel hetkel ja kus külastajad reklaamipakkumisi näevad. Teatud keskkondades on inimesed valmis kohe teenuste või toodete eest maksma ning teistes mitte.
Reklaami tehes tuleb mõelda olukorrale kliendi vaatepunktist: kas on ette tulnud hetki, kus klikite uudiste lugemise ajal bännerile, et ennast kirja panna tasuta raamatupidamise konsultatsioonile? Kui jah, siis kui tõenäoline on selline olukord?
Enamasti tahate lihtsalt uudiseid lugeda ning spetsiifilisele konsultatsioonile registreerimine tundub ajaliselt liiga mahukas ettevõtmine (rääkimata sellest, et reklaam ei pruugi teie vajadustele vastata) – isegi, kui pakkumine on tegelikult hea.
Selleks, et pakkumiste dünaamikat paremini mõista, tuleks kõigepealt uurida, kuidas inimesed internetist tooteid ja teenuseid ostavad.
Kuidas ostetakse?
Ostutsükkel koosneb neljast etapist ning iga etapi juures on teatud reklaamikanal(id) potentsiaalse kliendi tabamiseks paremini sobivad:
Teadlikkuse kasvatamine (displeivõrgustik) > Huvi tekitamine (videoreklaam) > Pakkumiste kaalutlemine (otsingumootori reklaam) > Tegutsemine.
Displeivõrgustikuga (ehk bännerireklaamiga) saame me kõige paremini kasvatada sihtgrupi teadlikkust meie brändi osas. Seda reklaamitüüpi võiks võrrelda välireklaamiga, mida näeme “möödaminnes”.
Kui soovime paremini mõõdetavaid tulemusi (konversioone) saada, tuleb leida bännerireklaami jaoks võimalikult lihtne pakkumine, mis ei nõua sellele reageerijalt suurt pühendumist. Oluline on ka välja tuua, et praegu ei arvesta me remarketing’i võimalustega.
Ohutu pakkumine võib näiteks olla soodustuskupong, ligipääs eksklusiivsele videole, kursus e-postiga, teie nišiga seotud abistavad materjalid vms, mille eest küsime huviliselt vastu e-posti aadressi.
Videoreklaamil on bännerireklaamist tugevam mõju, sest see tabab inimest fokuseeritumas keskkonnas (kas siis enne, video vahel või pärast seda, kui inimene soovitud klippi vaatab sarnaselt telereklaamiga).
Nende reklaamitüüpide puhul sõltub pakkumise tegemine teie äri spetsiifikast ja asjakohasusest. Küsimused, mida võiks siinkohal endalt küsida, on järgmised:
- kas toode või teenus kõnetab inimest reklaami nägemise ajal piisavalt, et teda tegutsema ajendada, mitte ainult teadlikkuse kasvatamiseks?
- Kui reklaam ei too soovitud hulgal nähtavat tagasisidet, siis võiks ka uurida, kas on võimalik oma põhiteenust väiksemateks ja kättesaadavamateks komponentideks jagada? (Loomulikult toimivad ka siin sarnased lähenemised, nagu eelnevalt mainitud bännerreklaamis)
Siin on veel mõned ideed, mida tasub katsetada videoreklaamis pakkumiste tegemisel, et konversioonimäära tõsta (kasutada vastavalt teie ärile):
- tasuta saatmiskulu toodetele
- tasuta veebikursus
- e-raamatu müümine või jagamine kontaktide vastu
- katseajaga tooted/teenused
- allahindlused
Otsingumootori reklaamil on suurepärane võimalus tabada inimene hetkel, kui ta on otsustanud tegutseda ning otsib väljundit. Selle reklaamitüübi puhul saame suure tõenäosusega oletada, et inimene, kes kirjutas otsingumootorisse “torutööd tallinnas”, otsib sel hetkel vastavat teenusepakkujat.
Otsingumootori reklaami jaoks suurepäraselt sobiv pakkumine võib muudes reklaamikanalites täielikult ebaõnnestuda just selle ühe fakti pärast – me ei tea, millises hetkes reklaam meie sihtrühmani jõuab.
Otsingumootorisse sobivad selged pakkumised, sest me oskame oletada, mille jaoks külastaja sinna sattunud on. Loomulikult aitavad konkurentsist eristuda lisaväärtused, hinnaklasside erinevused jm.
Kokkuvõtteks – alati tasub katsetada
Vaatajaskonna ja pakkumise erinevate kombinatsioonidega tasub alati katsetada. Enne reklaamikampaania tegemist mõelge läbi erinevate vaatajaskondade jaoks sobivate pakkumiste variandid, millega saaksite mõju proovida.
Kui pakkumised ei toimi, siis mõelge sellele, kus antud vaatajaskonnad ostutsüklis asuvad ning kas pakkumisi annab teha lihtsamaks, selgemaks ja tähelepanu püüdvamaks.
Tekkis küsimusi või sooviksid rohkem Google reklaami kohta teada?
Loe lisainfot siit!