Inimesed hakkavad mõne teenuse, poe või kontori infot kõigepealt otsima loomulikult Google'ist. Selleks, et olla kõigi otsijate jaoks leitav, ei piisa vaid oma kodulehe valmistegemisest ja käed rüpes ootama jäämisest. Google´ile tuleb oma tegevusest teada anda. Selleks on Google´il ka vastav teenus – Google Business.
Google Business on suures osas tasuta ja pigem isegi tahab see otsingumaailma valitseja, et kõik ärid oma tegevuse ilusti vastavate vormide abil kirja paneks ja maailmale teada annaks. Kui oled enda Google´i kontoga registreerunud, saab sisestada ettevõtte andmed: lahtiolekuajad, telefoninumbrid, aadressid - nii Google´i otsingusse kui Google Mapsi kaardile.
Tasub kindlasti lisada oma äri lahtiolekuajad ja telefoninumber, pilt ka – väga paljud kasutavad kohale navigeerimiseks või lähima äri leidmiseks Google Mapsi navigeerimist ja siis on oluline just see info. Kohale sõitma hakates oskab Google kliendile soovitada, kas ta jõuab veel lahtiolekuajal kohale või enam mitte. Värske pilt majast tänava poolt aga aitab kohalejõudjal õigest uksest sisse astuda.
Google tahab ärisid kinnitada usaldusväärsete inimeste abil
Oma sissekande saab otsingus ametlikuks muuta mitut moodi. Üks võimalus on lasta Google'i robotil antud telefoninumbrile kontoris helistada – öeldakse kood, mis tuleb sisestada oma registreerimisvormi, teine võimalus on tellida Google'ilt postkaart. See saabub tavaliselt paari nädalaga ja kehtib 30 päeva. Postkaardil on samuti kood, millega tõestada, et antud aadressil saadi saadetis kätte.
Ettevõtte visiitkaart on järgmine samm. See sarnaneb Google+ leheküljele, kus on ettevõtte logo, taustapilt, aadress, andmed ja fotod. Sinna saab ka postitusi lisama hakata, külastajad saavad aga tagasisidet jätta ja ettevõtmist hinnata.
Google Business kontoga saab ka vaadata, kui palju inimesi ja mis ajal kohta külastas. Samuti näidatakse, kui palju kasutati juhendamist aadressile läbi Google Mapsi, helistati ettevõtte numbril ja milliseid ettevõtte pilte vaadati.
Näiteks saab selliselt graafikult ilusti näha, kes leidis ettevõtte Google´i otsinguga ja kes kaardilt:
Pilte saab sorteerida vastavalt pildistamiskohale ja otstarbele: sisevaated, välisvaated, personali pildid, logo ja korporatiivgraafika jne.
Kui kontoreid on mitu, siis muidugi võib lisada ka teisi asukohti ja neile samamoodi määrata telefoninumbri, aadressi, üles laadida pilte jne.
Kui äri andmetel silma peal hoidmine on eriti oluline, näiteks tegemist on hotelli või söögikohaga, mille suhtes kliendid tavaliselt üsna tihti arvamust avaldavad, siis võib äri omanikul olla vajalik pidevalt olukorral silma peal hoida ja selleks sobib vastav mobiiliäpp.
Lõpetuseks aga viis soovitust, kuidas oma äriga võimalikult hästi Google´is esindatud olla, nii otsingus kui kaardil:
- Hoia oma äri nimi, aadress ja põhiline telefoninumber samad. Inglise keeles nimetatakse seda lühendiga NAP – Name, Address, Phone. Kui need on igal pool samad ja muutumatud, siis otsingus asetatakse firma kõrgemale kohale.
- Kodulehel peavad olema samad kontaktid, kui Google Business lehel sisetatud. Aadress, telefon ja firma nimi peavad olema silmapaistval kohal ja otsingumootorite poolt leitavad.
- Klientide hinnangud on olulised. Kutsu kliente üles oma soovitusi ka Google'is jagama. Rohkem (positiivseid) hinnanguid muudavad firma nähtavamaks nii otsingus kui Google Mapsi kaardil.
- Otsi Google'iga iseend ja vaata, millised tulemused on esimesed. Kui esimeseks tuleb mitte firma enda lehekülg, vajab see optimeerimist. Kui mõni populaarne lehekülg annab valed kontaktandmed, võta nendega ühendust ja palu firma andmed ära muuta.
- Kinnita firma enda omaks, lastes Google´il kontorinumbrile helistada või aadressile postkaart saata. Kinnitatud aadressi ja telefoniga firmad on otsingus ja kaardil alati eelistatud mittekinnitatud andmetega firmadest.