Millel peatub veebikülastaja pilk? Kuhumaani ta lehte edasi kerib, millel klõpsab ja mille taga toppama jääb? Heatmapid ja külastuste salvestajad annavad sellest täpselt teada.
Kodulehe omanikule on kuldaväärt infoks see, millistes kohtades kodulehte kõige enam vaadatakse ja kus klõpsatakse, sest just need kohad on veebi kõige nähtavamad osad - just sinna peaks paigutama kõige olulisema sisu. Kuidas aga sellest kõigest teada saada? Vaatame mõnesid mugavaid tööriistu, mis seda kõike näitavadki.
Heatmap
Hea on see, et teenusel saab valida ka igavesti tasuta paketi, millega erinevaid külastuse visuaalseid jälgijaid katsetada. Kui oled valmis, võid edasi valida juba tasulise paketi, hinnad algavad 100 eurost kuus. Selleks aga peab olema juba suurem ja rohke liiklusega veeb, et tasulist paketti võtta, esialgu aitab tasuta variandist küll.
Tasuta saab ühele veebilehele Heatmapi ehk kaardi, kus näha kõige "kuumemad" kohad kodulehel, mida külastajad kõige enam märkavad.
Selle järgi saad vaadata, kas menüüs on kõik nupud huvipakkuvad või jääb mõni tähelepanu alt välja. Saad muuta menüüjaotuste järjekorda ning katsetada, kuidas see mõjub, samuti vaata, kas teksti sees ja mujal veebis olevad lingid on võrdselt nähtavad või mitte.
Crazyegg
Sel teenusel on mitmeid huvitavaid vaateid, mis annavad aimu erinevatest kohtadest tulnud külaliste eelistustest. Näiteks nn confetti-vaade värvib hiire peatumiskohad kodulehel erinevat värvi vastavalt sellele, kas hiirt liigutav külastaja tuli Google´i otsingust, Facebooki kampaaniast või kuskilt mujalt. Lisaks on võimalik vaadata, kui sügavale lehe lõppu kasutajad (protsentides) kerivad. Sellest on tavaliselt väga hästi näha, kui vähe kasutajaid üldse lehel allpool olevaid asju näevad - seega pane kõik vajalik kohe algusse.
Kõikidel teenusepakettidel on 30 päeva tasuta katsetamise aega, odavaim pakett algab 24 eurost kuus (võetakse tasu aga aasta kaupa) ning selle eest saab jälgida üht veebilehte.
Hotjar
Sel teenusel on selge ja lihtne Heatmap, kust saab näha, milliseid osasid on kõige enam vaadatud, kuid lisaks ka salvestamise võimalus - võid võtta mõne eraldi külastaja ning läbi käia, mida ta kodulehel tegi. See on väga hea vahend näiteks uurimaks, kus tekkis kasutajal tõrge ja mille peale ta e-poes ostmise pooleli jättis. Tegemist on hindamatu infoga oma veebi kasutatavuse parandamisel.
Vaata salvestistest kindlasti üle ka näiteks mõne mobiiliga kodulehte külastanu tegevused, seal võib leida kitsaskohti kasutatavuses kõige rohkem.
Hotjaril on samuti üks tasuta proovimise pakett personaalseks kasutuseks ühe veebisaidi jaoks piiramatuks ajaks, kuid odavaimad tasulised paketid algavad juba 26 eurost kuus.