Kuigi e-posti turunduse ja uudiskirjade saatmisega kaasneb üksjagu piiranguid, soovivad kõik, et saadetud kaubandusteated näeksid kenad välja, oleksid professionaalse välimusega ning sihtrühma köitvad. Kujunduselementide sihipärane ja läbimõeldud kasutamine e-kirjas toob esile sisu ja aitab rõhutada saatja call-to-action’it.
Vaatamegi lähemalt, millised on enimlevinud visuaalsed elemendid ja kuidas neid e-posti turunduses kõige paremini ära kasutada.
Põhiline on paigutus
Meiliturunduses on võimalik kasutada paljusid erinevaid kujunduselemente nagu tootefotod, infograafikud, fotod inimeste ja modellidega ning isegi animeeritud GIF-pildikesed ja muud animatsioonid. Kui veel detailsemaks minna, siis isegi teemareal kasutatud emotikonid on osa visuaalsest vundamendist.
Enne oma e-posti kujundusmallide loomist teegi esmalt selgeks, kes on sinu sihtrühm, mis on konkreetse e-kirja eesmärk ja milline saab olema elementide asetus sinu kujunduspõhjal ehk layout.
Nielsen Norman Group’i uuringu kohaselt libiseb lugeja pilk üle sisu L-tähe kujuliselt. See tähendab, et saadetud e-kirjas on kindlad kohad, mida märkavad suurem osa lugejaid, kuid ka alasid, mida märgatakse teistest oluliselt vähem.
Planeerides pildimaterjali asukohta kujundusalusel pea meeles ka F-tähe kujulist lugemismustrit ja muidugi ära unusta ka kujutiste ja paigutuse A/B testimist. Veelgi enam, kategoriseeri oma meililistid – pildimaterjal on reeglina koheselt nähtav neile, kes avavad su uudiskirja oma mobiilseadmetes, kuid Outlooki kasutajate jaoks ei pruugi pildid alguses üldse nähtavad olla.
Alati tasub meeles pidada, et kõik visuaalsed elemendid peavad aitama e-kirjal selle eesmärki täita – need peavad aitama kaasa toodete või teenuste müüginumbrite upitamisele, brändituntuse kasvule ja loomulikult tekitama ka usaldust sinu ettevõtmise vastu.
Logo on äri suursaadik
Logo on üks kõige tähtsamaid või lausa kõige tähtsam visuaalne element iga kujundusaluse juures. See esindab sinu äri, tooteid ja teenuseid kõige paremini. Logo peaks olema iga kujunduspõhja lahutamatu osa ning peaks paiknema alati nähtaval loogilisel kohal, kuid mitte kunagi ebatavalises või lugejale ebamugavas kohas.
Järgneva paari näitega on näha kuidas logod sulanduvad kenasti kujunduspõhjale, kuid ei röövi tähelepanu sisult ja müügiargumentidelt.
Selle Apple’i uudiskirja tellijad märkavad tõenäoliselt esimese asjana neile tuttavat ja armastatud logo. Ja just seda logo usaldavad nad kompromissitult, nii et kindlasti asuvad nad kohe ka sisuga tutvuma. Samas pole logo eriti suur ega võta liigselt tähelepanu sellelt, mida Apple proovib lugejale öelda (või müüa).
Teises näites on ASDA samuti teinud väga hea lahenduse, kuvades oma logo otse preheader teksti all. Nii et kui uudiskiri saabub, on võimalik ainult peale vaadates aru saada, et see on just ASDA uudiskiri ning kliendil on juba enne kirja avamist olemas ettekujutus, mida sisult oodata.
Just nii tekivadki lugejatel positiivsed seosed sõnaga “ASDA uudiskiri” ning tarbijate silmis kasvab ka usaldus kaubamärgi vastu.
Kas panite tähele, kui hästi ASDA värvid sellel kujunduspõhjal töötavad ja call-to-action nuppudega kokku sobivad?
Ära unusta ikoone
Kuigi ikoonid ei ole need kujunduselemendid, mida kliendid esimesena märkavad, on neil siiski oma tähtis roll.
Nimelt aitavad ikoonid tugevdada sinu kaubamärgi disaini, kuna nende abil saab oma e-kirja sisu muuta sarnaseks kodulehe või muude käimasolevate kampaaniatega.
Samuti muudavad ikoonid lugeja jaoks sisu omastamise oluliselt lihtsamaks ja kiiremaks. Ikoonid aitavad tõsta uudiskirjas esile ka ettevõtte sotsiaalmeediakanaleid või kontaktandmeid.
Näiteks selles TK Maxx’i uudiskirjas kasutatakse ikoone nii sotsiaalmeediakanalite kui ka kauba kohaletoimetamise, tagastuste, asukohaleidja, kinkekaartide ja paljude muude teenuste esiletoomiseks.
Näita, mida müüd – tee korralikud tootepildid!
Kui saadad oma lugejatele konkreetse toote müügipakkumise, siis proovi näidata seda kaupa võimalikult suures plaanis ja kui võimalik, siis oma kasutusülesannet täitmas.
Näiteks kui müüd rõivaid, siis on alati hea mõte näidata mõnd riideeset sihtrühma esindaja seljas. Just seetõttu annabki erinevatele sihtrühmadele erinevate kujutistega uudiskirjade saatmine paremaid tulemusi. Kui näiteks saadad pakkumist erinevates vanustes gruppidele, siis hoolitse selle eest, et igale segmendile saadetavas e-kirjas oleks just selline pildimaterjal, millega kirjasaajad end samastada oskaksid. Sama kehtib ka muudele sihtrühmadele - näiteks erinevast soost või erineva asukohaga inimestele.
Aga vaatame parem mõnesid näiteid.
Clarks’il on õnnestunud suurepäraselt beebijalatsite näitamine – lisaks sellele, et toode on suurelt ja selgelt uudiskirjas näha, tekib hea ettekujutus sellest, millisena need papud ühe vahva väikese tegelase jalas välja näevad.
Ka Watchshop on kasutanud sarnast lähenemist, kasutades pildil erinevast soost modelle, kes kannavad erinevaid kellasid. Selle tulemusena tekitatakse ühe uudiskirjaga huvi väga erinevates kliendisegmentides.
Animeeritud GIF-id – vähe kasutatud, kuid kasulik lahendus
Igal heal asjal on ka omad puudused. Nii on ka liikuvpiltidega. GIF-formaadis pilte ei toeta kaugeltki mitte kõik seadmed ja meiliprogrammid. Seega kui lood silmatorkava animeeritud GIF-iga e-kirja, siis mõtle juba eos välja varuplaan või selekteeri välja sihtrühm, kellel on suurimad eeldused e-kirja ja selles olevate liikuvate piltide nägemiseks. Toksi Google’isse “Litmus Guide”, kust leiad infot meiliprogrammide kohta, mis GIF-e toetavad.
Heidame pilgu mõnele lahedale näidisele, kus animeeritud GIF-e on edukalt ära kasutatud.
Näiteks see Just Eat´i saadetud uudiskiri kuumalt aurava pitsaviiluga tekitab vist küll kõigil kirjasaajatel kohe isu.
Carphone Warehouse ei jää selles osas palju maha ja tekitab lugejates huvi tantsiva mobiiltelefoniga – hea viis, et tõmmata tähelepanu ja meelitada lugejaid edasise sisuga tutvuma.
Siin on aga mõned näpunäited liikuvate GIF-piltide kasutamiseks, kui tahad, et need oma eesmärki korralikult täidaks:
- Vaata, et fail ei oleks liiga suur. Failisuurusega liialdamine võib uudiskirjade saatmist ja vastuvõtmist tugevalt takistada. Kehtib lihtne reegel, et GIF peab olema nii kvaliteetne, kui vajalik ja nii kerge, kui võimalik.
- Ära unusta, et kõige tähtsam on GIF-i esimene kaader – sest just seda kaadrit näevad staatilisel ehk mitteliikuval kujul kõik need uudiskirja tellijad, kelle meiliprogramm liikuvaid GIF-e ei toeta.
Kui asud oma uudiskirja kujunduspõhja nüüd välja töötama, pea meeles, et pildid mitte ainult ei muuda kujundust elavamaks, vaid aitavad kaasa ka brändi tuntusele ning hoolitsevad selle eest, et sinu ja su ettevõtte uudiskirja tellijate vaheline usaldus püsiks tugevana. Ja mis peamine – pildid aitavad su tooteid, teenuseid ja müügiargumente selgemalt esile tuua ja paremini müüa.
Artikkel on algselt avaldatud Smaily blogis.
1) Smaily teenus esimeseks kuuks täiesti tasuta!
2) Luues Smaily konto läbi Veebimajutus.ee, rakendub Sulle -10% soodustus – alatiseks!
Vaata lähemalt