Kliendi lugu: MH Finants on sinu kindel raamatupidaja

Veebirebane
01. märts

Muidugi võib osav ühemehefirma kõike ise teha: remontida, kaupa kohale vedada, kontorit koristada, raamatupidamist teha. Kuid veel parem on keskenduda oma põhitegevusele ja lasta muud vajalikud asjad oma ala spetsialistidel ära teha. Maive Haak räägib, kuidas temast sai väikeettevõtja ning mida on vaja, et edukalt terve aasta teenust pakkuda, mida vajab iga ettevõtja. MHFinants on praeguseks täpselt aasta vanune.

Millal ja kuidas ettevõte alguse sai?

21. veebruari seisuga pidas minu ettevõte oma esimest sünnipäeva. Aasta on läinud linnutiivul ning kasvamine on nagu alati pisut ebamugav, kuid iga pingutus on minu jaoks väga väärtuslik kogemus. Ettevõtlusega alustamise mõtted on mind saatnud juba aastaid, täpsemalt aga aastal 2020 sai minu eesmärkidesse kirja idee oma ettevõttest ja selle nimest. 

Tol hetkel tundsin, et pole veel päris valmis ettevõtja olema ja ma ei oskagi ju üldse mitte midagi! Käisin tol ajal veel magistrantuuris ning omandasin uusi teadmisi majandusarvestusest ja finantsjuhtimisest. 

Raamatupidamine on saatnud mind väikesest peale, olin vanematele raamatupidaja, kes majandas nende kuluarvetega ja tasus neid. Õppisin selle kõrvalt tuludeklaratsioone täitma ja sain selgeks selle loogika. 

Päris raamatupidamisega olen seotud aastast 2012, õppides tol ajal ärijuhtimist, kus raamatupidamine ja ärijuhtimine on koos ühed parimad sõbrad - üks ei saa ilma teiseta. Tegin raamatupidamise praktikaid, töötasin raamatupidaja assistendina ja lõpuks tegin sõbrannade mikroettevõtete raamatupidamist.

Asjade loomulik käik viis selleni, et minust sai ettevõtja, kes osutab raamatupidamisteenust. Minu jaoks oli kindel see, et ma saan ettevõtlusega siis tegeleda, kui teen miskit, mis mind sütitab ja mida ma oskan. Raamatupidamine ongi minu kirg.

Milline oli algne äriidee, millega alustasid ja kas praeguseks on midagi muutunud?

Algne idee oli ja on praegugi hea raamatupidamisteenuse osutamine. Olulise tõuke andis minu magistritöö, kirjutasin teemal “Raamatupidamisteenuse tajutud kvaliteet ja selle seos raamatupidaja kvalifikatsiooniga Eesti turul”. 

Raamatupidamisteenuse pakkujaid on turul palju ning pakutud teenuse kvaliteet kõigub, sest puuduvad turule sisenemise reeglid. Minu missiooniks on ja jääb kvaliteetne raamatupidamisteenus ja ma teen endast kõik oleneva, et tagada selle kvaliteet. 

Selle esimese tegutsemisaasta jooksul on mul tekkinud palju uusi ideid, mida pakkuda lihtsalt raamatupidamisteenusele juurde, aga kõigega tegelen tasapisi ja usun, et teisel aastal jõuan midagi juba valmis. 

Nagu selgus minu magistritööst, on raamatupidaja amet muutumas ja see pole lihtsalt andmesisestus, vaid kliendid ootavad raamatupidajalt eelkõige nõustamist ja andmete analüüsi. Praegu tegelengi päris palju klientide nõustamisega.

Kuidas koduleht mhfinants.ee on seni aidanud kaasa nii klientide kui partnerite leidmisele? 

Aus vastus on see, et ma ei tea. Kasutan Veebimajutuse pakutava Plausible'i statistika võimalust ja jälgin sealt aeg-ajalt liiklust, kuid mulle tundub, et pigem on see kaasa aidanud, sest kliendid ikka ütlevad, et ma vaatasin koduleheküljelt seda ja teist. 

Minu jaoks on kodulehekülg visiitkaart ja klient saab sealt esmamulje kätte, sest hea koostöö on kvaliteedi ja sobivuse summa.

Milline on olnud ettevõtte raamatupidamisteenuste seni suurim edulugu?

Ma loodan, et suurimad edulood ootavad veel ees. Praeguseni suurim edulugu on ilmselt kiire reageerimine ja klientide kõrval olemine. Olen nii mõnegi probleemi lahendanud, kui ettevõte on saanud teadmatusest trahvimääruseid ja kustutamishoiatusi.

Minu isiklik edulugu ettevõttes on aga see, et tegelen ettevõtlusega kolme väikese lapse kõrvalt. Üks neist on veel beebi. Minu jaoks on see korralik eneseületus ning meeletu areng. Mulle on alati meeldinud väljakutsed, esimese beebi kõrvalt läksin magistrantuuri, teise kõrvalt kirjutasin magistritööd ning kolmanda kõrvalt tegelen nüüd ettevõtlusega. Kui Sa midagi väga tahad teha, siis Sa leiad selleks alati võimaluse.

Milline on parim õppetund ebaõnnestumisest, mida võiks ka teistega jagada?

Parim õppetund ebaõnnestumisest on see, et ma olen üleliia põhjalik ja kulutan liialt aega mingi asja uurimisele. Kuigi olles teadlik asjast, võin ma tunde ja tunde mõnda teemasse süveneda ja jäädagi sinna, kulutades tohutult aega. Vahel on vaja teha rohkem vigu ja mitte olla nii üleliia perfektsionist. Mitte karta nii väga ebaõnnestumisi, vaid olla vabam.

Mis hetkel alustasite oma veebilehega ja miks oli selle tegemine vajalik?

Veebilehega alustasin mais 2023 ja valmis pole see lõplikult siiani. Kogu aeg on soov miskit muuta ja ümber teha.

Minu koduleht sai alguse Kodulehe tegemise väljakutsest, mis andis mulle palju uusi teadmisi ja päris palju värskeid vaatenurki. 


Algselt oli mul plaan kodulehekülje tegemine teenusena sisse osta, kuid vaadates neid hinnapakkumisi ja mitte ühestki sõnast aru saades võtsin vastu otsuse, et tahan sellest rohkem teada saada. Siis ilmus minu Facebooki ajajoonele info kodulehekülje tegemise väljakutsest ja see oli märk, et ma teen selle kodulehekülje hoopis ise valmis. Samas ma olen poolt, et asju ja tegevusi on vaja delegeerida, aga kui Sul on soov ise miskit juurde õppida või saada vähemalt baasteadmised, siis tuleb seda teha. Sarnaselt on lugu raamatupidamisega, kui Sa ei jaga raamatupidamisest ja ettevõtlusest mitte midagi, siis on Sul raamatupidajaga ka raske ühist keelt leida.

Teadsin kohe alguses, et minu ettevõttel peab olema veebileht, sest see annab kliendile esimese info ning räägib minu eest.

Kuna ma teen hetkel kõike veel ise, siis jälgin kodulehekülje külastusi läbi Plausible'i, mida Veebimajutus pakub. Mul on lähiajal plaanis seadistada e-pood ja siis ilmselt liigun ka Google Analyticsi poole. Lisaks sellele jälgin Instagrami statistikat, kui palju postitusi jälgitakse, kuidas jälgijate arv muutub jne. 

Kustkaudu külastajad teid ja teie teenust põhiliselt leiavad?

Päris mitmed kliendid on tulnud läbi Instagrami, kus ma loon väikestviisi raamatupidamise alast sisu. Mõned kliendid tulevad nagu ikka läbi tutvuste. Hetkel ongi peamised kanalid kodulehekülg ja Instagrami konto.

Millised suuremaid probleeme tuli arendamisel lahendada?

Veebilehe eesmärk on alati olnud esmamulje loomine ja kliendile info jagamine. Mina kui klient tahan ju alati hindu näha ja võrrelda, alati ei ole tahtmist küsima minna, et palju maksab? Kodulehe tegemisel oli kõige suurem probleem disaini ja värvikombinatsiooni loomine. Sellele kulus ikka päris palju aega. Edasi muidugi võttis aega ka tehnilise poole õppimine, aga väljakutse juhendmaterjalid olid väga head ja põhjalikud just minu kui algaja jaoks. Ma olen selle kogemuse üle väga uhke.

Millised on plaanid veebis (ja e-äris) tulevikus?

Lähiajal soovin seadistada oma e-poe ja turule tulla uute toodetega. Mis need on, jätan hetkel veel saladuseks. Väikeste sammudega liigun edasi, kuid järjepidevalt.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Kuidas teha kiirelt ja soodsalt e-pood?
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00