Kliendi lugu: koolipingist alguse saanud ideest sai aastaga toimiva veebiäri - ProOhutus

Veebirebane
18. dets

Tihti arvatakse, et eduka ettevõtte loomiseks on vaja kohe alguses suurt investeeringut, armeed arendajaid ja keerulist äriplaani. Tegelikult saavad parimad asjad alguse hoopis palju lihtsamatest asjadest – õigest hetkest, inimestevahelisest klappimisest ja julgusest ise käed külge panna. Kuidas jõuda nullist olukorrani, kus aastaga on püsti pandud nii toimiv e-äri kui ka füüsiline esinduskeskus?

See on lugu sellest, kuidas ühine koolitee ja "nüüd või mitte kunagi" suhtumine viisid ettevõtteni, mis muudab täna Eesti töökeskkondi paremaks. ProOhutuse saamisloo räägib meile firma tegevjuht Siim Ansberg.

Millal ja kuidas ProOhutus alguse sai, millisest ideest ja hetkest? 

ProOhutus kui töötervishoiu ja tööohutusteenuseid pakkuv ettevõte sai tegelikult idee poolest alguse aastal 2017, kui alustasime koos tänase äripartneri Mari-Liisiga ja ergonoomika inseneriga Eveliniga ühiseid õpinguid Maaülikoolis Ergonoomika eriala magistrantuuris.

Seal me kasvasime nii-öelda kokku, täiskasvanud õppijatena ei soovinud me teha enam asju, mis meile ei meeldi, seega kasutasime sünergiat ja üksteise tugevusi, et lihtsamini koolitarkust omandada. Töötervishoiu ja tööohutusteenuste pakkumisega ehk ärilise poolega alustasime alles aasta tagasi, mil oli natuke rohkem elutarkust ja kogemust veel juurde tekkinud ning jõudis kätte moment "kas nüüd või mitte kunagi". Nii asutasimegi ProOhutus OÜ.

Kas algne idee on praeguseks kuidagi muutunud võrreldes esialgsega? 

ProOhutuse algne idee oli pakkuda Eesti tööandjatele ekspertteadmisi ja praktikute kogemusi seadustest kaugemale. Selles osas pole midagi muutunud.

Küll aga oleme võtnud juurde ühe oma südameteema - ergonoomika. Soovime seda palju paremal tasemel läbi lahenduste, teadlikkuse, personaalse lähenemise pakkuda.

Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks ka teistega jagada?

Meie tiim on suurim edulugu, just see, et me oleme aastaga kasvanud idufirmalikult viieliikmeliseks, igaühel on täita oma roll. Ergonoomika Keskuse avamine Tallinnas on samuti edulugu ja Eesti inimestele päriselt võimaluse pakkumine tutvuda, proovida, testida ergonoomilisi tooteid enne ostu.

Milline on olnud tõsisem õppetund, mida võiks teistega jagada?

Eks kiire kasvamisega kaasnevad ka rahalised väljakutsed. Oleme alati olnud seda meelt, et me ei pea raha säästma, vaid tekitama juurde võimalusi rohkem teenida. Usun, et oleme päris kenasti oma toodete-teenuste portfelliga seda ka teinud.

Millised on tulevikuplaanid?

Oleme järgmise aasta alguses avamas Ergonoomika Keskust Tartus ja kes teab kus veel pärast seda. Maailm on lai. Ilmselt toome turule uusi digitaalseid lahendusi, kuid nendest räägime siis, kui õige hetk. Toome välja praktilisi tööriistu töökeskkonna valdkonna inimestele, kes neid vajavad.

Kuidas sündis ettevõtmise koduleht proohutus.ee?

Tegelikult oli proohutus.ee lehel hoopis teine eelkäija - ohutuseabc.ee. See oli minu esimene väljakutse. Kuna rahalisi vahendeid väga polnud, aga aega oli, siis kasutasin Veebimajutuse platvormi ja Veebikooli tasuta koolitusi, et õppida, kuidas üldse ühe kodulehe tegemine käib.

Põhimõtteliselt õppisin kaks-kolm kuud, panin teadmised praktikasse, kordasin, korrigeerisin. Hiljem, kui ostsime ära ergoway.ee veebipoe, siis tegime sellest klooni ja saime juba parema versiooni.

Tänaseks on meil mõlemal veebilehel haldur, sest ise enam ei jaksanud edasi õppida, tuli teenus sisse osta. Aega kulub täna rohkem turunduses ja uute võimaluste tekitamises.

Kuidas on koduleht aidanud kliente leida?

Koduleht on esiteks aidanud tekitada usaldusväärsust ning on hea maandumisleht, näidates ära, mis teenused ja tooted üldse meil on.  Meil on seal nii klientide tagasisidet, teenuste nimekiri, digitaalsed tooted (neile, kes soovivad soodsamaid lahendusi), vorme koolituse ja teenuse päringute esitamiseks. Neile, kes ei taha tõsta telefonitoru, on loodud võimalused ennast natuke anonüümsemalt aidata.

Olgem ausad, et eestlased on endiselt guugeldajad ja kui sa seal välja ei tule, siis on sul probleem.

Millised on selle valdkonna puhul veebis olulised asjad, mis peavad kindlasti olemas olema ja töötama?

Ülitähtis on tegeleda SEO-ga (otsingumootori jaoks optimeerimisega, Search Engine Optimising), sest ilma selleta otsingus välja ei tule. Kasutame ka meiliturunduse listi täiendamiseks n-ö uudiskirjaga liitumise võimalust. Veebis on vormid päringute tegemiseks. Woocommerce'i kasutame ostude sooritamise haldamiseks. Olemas on liidestused raamatupidamisprogrammiga, et ei peaks tegema topelttööd.

Ilmselt on veel palju-palju, mida siin ei jõua nimetada. 

Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid ja kuidas turundust teete?

Meid leitakse peamiselt läbi reklaami, Google'i või AI otsingute, sotsiaalmeediast, konverentside või isiklike tutvuste kaudu.

Naljakas on täna mõelda, et esimesest kodulehest on kasvanud kaks uut veebilehte, lisaks on meil kasutusel Linkedin, TikTok, Instagram, Facebook, YouTube, meiliturundus. Neid kõike kasutame kahe brändi kujundamiseks (ProOhutus ja Ergonoomika Keskus).

Lisaks käime aktiivselt konverentsidel ja üritustel, kus oleme oma stendi ehitanud sel aastal ca 25 korral. Iga majast väljas käimisega tuleb nii palju kasulikke kontakte.

Kuidas sujus veebilehe arendamine, milliseid probleeme tuli lahendada?

Veebilehe areng oli alguses väga konarlik, aga visa hing ja panustatud aeg õppimisse kandis vilja. Täna oskavad lisaks minule veel kaks inimest veebilehtedel toimetada.

Näiteks oskavad nad luua Woocommerce'i-s tooteid, nii tavalisi kui digitaalseid. Lisaks kirjutavad nad õigete SEO sõnadega artikleid jne. Seega vaikselt liigub areng edasi. Ja nagu öeldud, on meil ka sisseostetud teenus veebilehtede haldamiseks - idee korral saab teostatavust testida nii, et ise väga palju õppimise aega sisse ei pane. 

Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega?

Oleme eestlaslikult rahul, ehk kui millegi üle hädaldada pole, siis on ju hästi. Ja tegelikult on ju ka – veebilehed toimivad.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

raamatupidamisteenused äri ärikonsultatsioonid rahaasjad
Neid kulusid saab iga ettevõtja teha maksuvabalt
Veebipood äri sotsiaalmeedia rahaasjad
Kuidas veebis raha teenida: loe, millega tuleks alustada!
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Veebileht äri e-äri konsultatsioon kasutajakogemus
Kell kukub: 28. juunist peab ka erasektor veebilehed Ligipääsetavuse Direktiivi järgi kättesaadavaks tegema
Koduleht Turvalisus kodulehe haldamine
5 nippi, kuidas veebiturvalisust hoida
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!