Tallinnas ja Tartus tegutsevate populaarsete Pasta Heaveni toidukohtade loomise taga seisavad Triin ja Priit, kes on nii erinevaid restorane käivitanud, üritusi korraldanud kui ka tootesarja teinud. Nad räägivad, mis on nende äri edu taga olnud ja millist rolli mängib selles koduleht.
Triin on toidumaailmaga olnud seotud juba üle kümne aasta, töötades Tartu toidukohtades teenindaja, toidutegija ja ka juhataja. Triinu käe alt on alguse saanud kogukonnaüritus - Tammelinna kodukohvikute päev.
Priidul on põhjalikud kogemused kokana Itaaliapäraste roogade valmistamisel, sellest siis ka Pasta Heaven. Priit on alustanud ja üles ehitanud PipFoodsi tootesarja.
Millal ja kuidas ettevõte Pasta Heaven alguse sai, millisest ideest ja hetkest?
Pasta Heaveni idee hakkas meie peades küpsema juba aastaid tagasi, kuid ettevõtte loomiseni jõudsime alles 23. septembril 2022.
Sellel hetkel olime läbirääkimisi alustanud Tartus asuva Lõunakeskusega ning saanud kinnituse, et saame võimaluse avada oma seal oma esimese müügipunkti nende uuel toidutänaval.
Kas algne äriidee on praeguseks muutunud ja kuidas?
Tegelikult meie äriidee muutunud ei olegi. Oleme ilmselt muutunud ajapikku ise paindlikumaks ning arvestame uute toodete menüüsse lisamisel või nende mahavõtmisel rohkem klientide tagasisidega.
Toidumaastik on mitmekesine ning kiiresti muutuv ja sageli tuleb teha otsuseid läbimõeldult, kuid samas piisavalt tempokalt, et püsida klientide huviorbiidis.
Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks ka teistega jagada?
Meil veel otsest edulugu jagada ei olegi, sest kõik Pasta Heaveni arengus läbitud olulised verstapostid on nõudnud väga suuri pingutusi, investeeringuid ja ohverdusi.
Arenguetappe on meie kaheaastase tegutsemise jooksul olnud palju. Oleme jõudnud avada kolm müügipunkti ning liigutada kogu ettevõtte tootmise eraldi tootmisruumidesse. Oleme kindlad, et meie suurem edulugu on alles tulemas.
Millised on tulevikuplaanid ettevõtte arendamisel?
Oleme alati olnud avatud erinevateks koostööpakkumisteks ning lähiplaanid tulevikuks toovadki ühe vahva koostööprojekti, mille saame ellu viia oma kodulinnas Tartus. Meie tegemistel tasub seega silma peal hoida.
Kuidas sündis ettevõtte koduleht?
Mõistsime, et ilma koduleheta ei ole võimalik saavutada stabiilset ja usaldusväärset kliendibaasi kasvu.
Järjest kasvav klientide infovajadus sundiski meid uusi võimalusi otsima. Meie sotsiaalmeediaga tegelev Jaanika võttis ette ning nokitseski valmis esialgse Pasta Heaveni veebi. Tal oli juba varasemalt kodulehtede loomisel mõningane kogemus ning see muutis kogu protsessi veidi lihtsamaks.
Kuidas on koduleht aidanud kliente leida?
Koduleht annab võimaluse lisada kogu ettevõtte kohta käiv info ühtselt ja kompaktselt kokku ühele lehele. Võimalikud uued kliendid soovivad praegusel ajal teada tarbitava toidu tausta, ettevõtte väärtushinnangute ning maine kohta. Koduleht annabki võimaluse leida kõik vajalik mugavalt ühest kohast.
Kuna Pasta Heavenil on müügipunkt nii Tartus kui ka Tallinnas, siis enim on kasutatud võimalust leida konkreetse müügipunkti kontakte – seda nii toidu ettetellimiseks kui helistamiseks.
Millised on toidukoha puhul veebis olulised asjad, mis seal peavad kindlasti olemas olema ja töötama?
Klientide tagasiside kohaselt on kindlasti oluline, et veebis oleks mugavalt kättesaadav toidukoha menüü.
Toiduvalikuga eelistavad inimesed tutvuda tavaliselt juba enne uue toidukoha külastamist. Sama eesmärki täidab ka pildigalerii, mis annab võimaluse heita pilk menüüroogadele.
Kõigele sellele lisaks on tähtis jälgida, et kontaktide all oleks võimalikult täpne asukoha kirjeldus või kaardilink ning võimalus toidukohaga otse ühendust võtta.
Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid?
Praegusel ajal tuleb klientide jaoks kättesaadav olla kohtades, mida inimesed ise on harjunud kasutama. Seega oleme olemas TikTokis, Instagramis ja ka Facebookis.
Kui võimalikul kliendil on mugav meid endale harjumuspäraselt platvormilt leida, siis suureneb ka tõenäosus, et inimene jõuab meie müügipunkti. Lisaks sellele kindlasti kasutatakse palju Google'i otsingut, kuhu oleme loonud ettevõttele profiili, et inimestel oleks meie müügipunkte lihtsam üles leida, meie lahtiolekuaegadega tutvuda või teiste külastajate tagasisidet lugeda.
Kuidas sujus veebilehe arendamine, milliseid probleeme tuli lahendada ja kas praegu olete kõigega rahul?
Kodulehe arendus sujus üldiselt ladusalt. Veebimajutus annab võimaluse lihtsalt ja mugavalt koduleht üles seada ning seal ka jooksvalt muudatusi teha. Kõige aeganõudvam oli suhtlemine erinevate koostööpartneritega, et saada eesmärgipäraselt jooksma ka erinevad integreeritud lahendused, näiteks maksekeskus.
Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta?
Üldiselt oleme väga rahul.