Kliendibaas kui sinu ettevõtte tugisammas

Rait Videvik
25. apr

Tänapäeva ettevõtete suurim väärtus on kliendid ja tihtipeale ostetaksegi firmasid ainult sellepärast, kes juba on ja kes võiksid saada nende klientideks. Kuidas nende andmebaasi luua ja suurendada, sellest räägib agentuuri Nomonkeybusiness ekspert Rait Videvik.

Põhjus, miks kliendid on nii tähtsad, on loomulikult selles, et nad on ettevõtte tuluallikas ja igal äril on vaja keskenduda kliendibaasi süsteemsele loomisele alates esimesest päevast.

Peale firma loomist on äritegevuse alguses tegemist palju ja põhiline fookus kipub minema toodetele/teenustele, mis tekitab olukorra, kus jääb tihti tähelepanuta kliendibaasi loomine. Täidetakse tellimusi, mis lihtsalt tulevad ja vähe tähelepanu saavad kliendikontaktid, mis ei lõppenud müügiga. 

See, et kohe midagi müügiga ei lõppenud, ei tähenda müügis aga midagi. Sa ju ei tea, mis tooted/teenused on sul olemas aasta pärast, seega alguses kaotame kliente juba ainuüksi sellepärast, et meil pole veel klientide vajadustele vastavat toodet või teenust. 

Siin ongi oluline aru saada, et see mitte ostnud klient siiski teab juba sinu ettevõttest ning see potentsiaal tuleb ära kasutada, sest see on kulla hinnaga. 

Müügitarkvara hoiab klientidega kontakti

Selleks, et iga kontakt jääks alles (kui keegi näiteks küsis midagi, jättis ostu poolel, tellis, aga mõtleb veel - pole vahet) ja saaks süsteemselt hallatud, soovitan müügitarkvara kohe alguses kasutusele võtta. 

See võib alguses tunduda ebamõistlik, aga kui sul on kuus juba kümme uut kontakti, siis teeb see aastas juba 120 klienti, kelle andmete haldamine (järelkontaktid, kategoriseerimine jne) ilma abivahendita läheb keerulisemaks, kui peaks. 

Müügitarkvarade turg on kirju, aga see on hea, sest tänu konkurentsile saad kasutusele võtta esmased versioonid ca 10-15 euroga kuus. 

Ma ise kasutan Bigini nimelist lahendust (www.bigin.com), aga muidugi on võimalik kasutusele võtta kasvõi Eesti oma Pipedrive, mida paljud mu kliendid kasutavad ja on rahul.

E-kirjade nimekiri ja koduleht kohe valmis

Tänapäeval saab erinevaid ärisid teha juba ainult sotsiaalmeedias, aga mina soovitan siiski kohe luua ka oma kodulehe, mille võib näiteks www.veebikool.ee abiga luua ise. 

Selleks on kaks põhjust: 

  1. usalduse loomine, et sa ei ole hobiettevõtja ja klient saab sinuga arvestada ja sind tõsiselt võtta;
  2. sul peaks olema oma kanal klientidega suhtlemiseks. Tasub mõelda, mis juhtub ettevõttega siis, kui sotsiaalmeediakanal kaob või keelatakse?

Nüüd, kui sul on koduleht olemas, on mõistlik ka selle külastajatest võtta maksimum, eriti kui investeerid turundusse ja kutsud kliente enda veebilehele. 

Enamus kliente ei osta sealt kohe midagi, aga ka nemad on tulevikus sinu ettevõtte toodangu võimalikud huvilised ja sa vajad nende andmeid, näiteks e-posti aadressi, et hiljem ühendust võtta. 

Mõtle, millist tasuta väärtust sa saad kliendile pakkuda, et ta oleks motiveeritud sulle oma andmed jätma. Kui sa alguses seda veel ei tea, siis tee nagu mina ehk pane kodulehele lihtsalt veebivorm, kustkaudu saab oma kontaktid jätta. Isegi sinna jätavad potentsiaalsed kliendid oma andmeid.


Nagu näha, kasutan Mailchimp-i nimelist lahendust (www.mailchimp.com), mis kuni 1000 kontaktini on tasuta ja need andmed saad automaatselt näiteks panna liikuma ka Pipedrive´i müügitarkvarasse, et kõik kliendi info oleks ühes kohas.

Muidugi saab ja tasub ära kasutada oma sotsiaalmeediat ja teha seal üleskutseid jätta oma kontaktid, aga siis, kui sul on juba kliendile äge tasuta väärtus vastu pakkuda. Ja ka siin on programme, mis sind aitavad.

Näiteks Manychat (www.manychat.com), millega saada automatiseerida suhtlusi jälgijatega, aga see on mõistlik, kui tõesti aega ei ole või aktiivsus klientide poolt on suur ja ei jõua enam kiirelt regaeerida.

Näiteks palud endale Instagrammi saata sõnumi märksõnaga "tasuta e-raamat" ja automaatika juba korjab kokku saadetud e-kirjad ning saadab e-raamatu lingi kliendile, sina ise ei peagi sekkuma.

Esmased lihtsamad lahendused on seal tasuta ja e-kirjade kogumine jms funktsioonid on saadaval ca 15 euro eest.

Aktiivsed sotsiaalmeedia kasutajad

Kui sa oled juba sotsiaalmeedias ja kliendid reageerivad sinu postitusele, siis need on head võimalused alustada klientidega suhtlust.

Soovitan mitte müüa, vaid luuagi nendega suhe, saada aru nende vajadustest, küsida arvamusi ja liigutada nad vaikselt oma kliendibaasi, et iga kanal oleks süsteemne andmekorje. Lihtsalt chati oma aktiivsete jälgijatega, a´la täna kommentaari eest, uuri, miks see teda kõnetas jne, palu liituma e-kirjade listiga või jagama muid oma andmeid (olenevalt vestlusest).

Igas kanalis süsteemne tegutsemine tagab sulle selle, et varsti on koos korralik kliendibaas, mille pealt oma äri kasvatada ja kõige tähtsam, et nad on juba "soojad" ehk on mingil kujul juba esimesed kontaktid tehtud ja usaldus tekkimas. Müük ei ole enamuse ettevõtjate põhioskus ega lemmiktegevus, aga see muutub kordades lihtsamaks "soojade kontaktidega".

Rait Videvik

Rait Videvik aitab erinevaid ettevõtteid müügijuhtimise, müügioskuste treenimise ja mõtteviisi loomisega, kus kliendi aitamine on eduvõti. Tema eesmärk on parandada Eesti müügitaseme kvaliteeti ja seeläbi ka sellesse suhtumist.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 9.90

3 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 29.70

6 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 59.41

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -19.80

Kuus 8.25

Kokku 99.02

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00