Facebookis on juba üle kahe miljardi kasutaja, ka suurem osa Eesti inimestest vaatavad sinna üsna regulaarselt ja loevad oma seinalt sõprade või meeldivate brändide postitusi. See on turunduskanal, mis on saanud sama oluliseks kui otsingumootoris nähtaval olek, kui mitte kohati olulisemakski. Kui tahad oma kodulehte maailmale ja klientidele nähtavaks teha, ei aita muu, kui teha end ka Facebookis nähtavaks.
Paljude kodulehtede suurim osa liiklusest tulebki juba Facebookist – eriti siis, kui seal tegutsetakse läbimõeldult ja aktiivselt. Siin on kõik vajalik Facebookis alustamiseks – esialgu saad pihta hakata täiesti tasuta, hiljem aga võid klientide ja jälgijate juurde võitmiseks hakata kasutama ka Facebooki tasulisi teenuseid.
Alusta oma brändi, toote või ettevõtmise leheküljest
Esimene liigutus Facebookis on oma lehe tegemine. Leht ehk Page on mõeldud brändidele ja ettevõtetele, Facebooki reeglite järgi ei tohi firmale teha n-ö isiku kontot. Lehel peab olema nimi ja aadress, vali need alguses hoolikalt välja sellisena, mille järgi kasutajad sind kõige lihtsamini leiaksid.
Kui nimi valitud, lisa kõik vajalikud kontaktandmed ning muidugi ka oma kodulehe veebiaadress. Lehele saab hiljem lisada ajajoone postitusi, pilte, sündmusi ja videoid, aga kui tegeled kaupade müügiga, siis saab lisada ka poe sektsiooni.
Facebooki lehel on oluline pildiline pool: leia sobiv päisepilt ning lisa profiilipilt, milleks ettevõtte lehe puhul on tavaliselt firma logo.
Leia oma lehele jälgijad
Järgmine samm peale kodulehele Facebooki lehe tegemist on sellele jälgijate leidmine. Kui sul pole jälgijaid, siis keegi ka postitusi Facebookis ei näe.
Facebooki jälgijate leidmisel alusta näiteks oma sõpradest, sest nemad tõenäoliselt tunnevad nii sind kui sinu ettevõtmisi. Kutsu sõbrad lehte jälgima ja lisaks viita Facebooki lehele ka oma muudes kanalites – uudiskirjades, trükistes, muidugi ka kodulehel ja muudes reklaamides.
Jaga huvilistele kasulikku infot
Lihtsalt niisama tühja lehte võivad kutsutud küll esialgu viisakalt jälgida, kuid kaovad peagi, kui sinna põnevat ja vajalikku sisu ei ilmu. Kui sul on kodulehel uudiseid või blogi, siis Facebooki lehel on hea neile viidata – pane iga postituse juurde lisaks lingile ka mõnelauseline tekst, mis lugema meelitaks. Lisaks võid jagada ka teiste lehekülgede teemakohaseid linke, see tavaliselt meeldib nii lugejatele kui Facebooki mootorile, mis näitab sinu lehekülje postitusi siis rohkematele inimestele.
Üks pilt on inimeste sotsiaalmeediavoos alati palju rohkem märgatav kui mistahes tekst või link. Seega postita vahel ka pilte ja videoid.
Selleks, et paremini nähtav olla, kutsu lugejaid oma postitustes suhtlema, kommenteerima ja vastama küsimustele.
Tee koduleht Facebooki postituste jaoks sobivaks
Kasuta kodulehel Facebooki jaoks vajalikke märgendeid (nn Open Graph tag´e), mida paljud sisuhaldustarkvarad oskavad ka ise lisada, et Facebook teaks, kus asuvad artikli põhipilt, pealkiri ja sissejuhatus. Kui nende märgenditega on korras, näitab Facebook ajajoonel sinu kodulehe linki korralikult suure pildi, pealkirja ja sissejuhatava tekstiga.
Lisaks võiksid kodulehele iga loo juurde lisada ka Facebooki jagamise või laikimise nupu, mille abiga teised saavad ühe nupuvajutusega sinu artiklit jagada. Kui teed jagamise võimalikult lihtsaks, siis seda tehakse rohkem.
Reklaami oma kodulehte
Kui oled tasuta vahenditega juba proovinud, on aeg Facebooki tasulisi reklaamiteenuseid proovima hakata. Kui esialgu võivad tunduda Facebooki kampaaniad liiga keerulised, siis veidi võimalustega tutvudes pole see üldse kaelamurdev. Vali näiteks reklaamikampaania liigiks kodulehe reklaamimine ning kõik vajalik, mida sisestada, pakutakse reklaami koostamise abimehe poolt välja.
Vali näiteks kampaania eesmärgiks Traffic ehk liiklus kodulehele. Siis optimeerib Facebook reklaami näitamist niimoodi, et võimalikult palju inimesi satuks sinu kodulehele.
Muidugi on võimalik veel ka suurendada brändi tuntust võimalikult laia auditooriumini jõudes või fännide arvu lehel suurendades. Isegi äppide allalaadimisele või e-poest ostude tegemisele saab kampaaniat optimeerida.
Tähtis on valida õige sihtgrupp, mis aitab raha kõvasti kokku hoida ja jõuda täpselt õigete inimesteni. Kuna Facebook teab inimeste kohta päris palju, saab sihtgruppi väga täpselt määrata. Võid näiteks leida oma kohaliku poe ümbrusest kõik Facebooki kasutajad, kellele poe reklaami näidata ja mitte kulutada raha kaugemal asuvatele inimestele reklaamimiseks.