Sel nädalal räägib Veebimajutuse partner, Ruslan Gogin agentuurist Optimeeri sellest, kuidas oma alustavale ettevõttele reklaami teha: millised kanalid millises järjekorras oleks tark ette võtta ning kust saab kõige kiiremini kõige paremad tulemused.
Kas reklaami peaks hakkama kohe tegema?
Inimesed kipuvad tihti kiirelt raha kulutama tele-, raadio- või ajakirjandusreklaami peale. Need küll tekitavad kliente, kuid need on see-eest väga kallid. Alustav ettevõte ei tea, millised kanalid töötavad ja kalli reklaami ostmine on raha raiskamine.
Seega peaks esimene etapp olema turunduskanalite testimine. Tuleks alustada võimalikult odavatest ja käepärastest reklaamikanalitest ja minna kalliduselt ülespoole vastavalt sellele, kuidas ressursse parasjagu on. Äri alustamise alguses ongi eesmärgiks leida kanalid, mis toimivad. See kehtib nii digiäri kui ka muude äriliikide juures. Suurim ning tähtsaim märge on siin kanali tasuvus. Kui te ei suuda täpselt ning arvuliselt määrata, et reklaamikanal tasuv on, siis ärge kasutage sellist kanalit.
Milliseid kanaleid võiks kasutada?
Kanalitest kõige odavam on e-postiturundus ning sellest on ka mõttekas alustada. Läbi ühe kampaania on võimalik jõuda kiiresti paljude inimesteni ning näha, kas su äriidee toimib, kas toode või teenus müüb ning kas sihtrühm on õigesti valitud.
E-postiturunduse teenusepakkujatega on nüüd juba võimalik teha ka kokkuleppeid, kus ütled, et tahad mingit kindlat sihtrühma, mis on läbi sinu turu-uuringu välja tulnud. Saab ka öelda, millal kirja välja peaks saatma. See ei maksa palju ja tagasiside on väga kiire.
Kui teha kampaania näiteks Facebookis, siis kulub tagasiside saamiseks kauem, samuti on vaja analüütikut, kes nendest andmetest aru saaks ja oskaks öelda, kas sihtrühm on õigesti valitud ning kas idee on elujõuline või ei.
Facebook on reklaamimiseks hea kanal. Läbi selle suudetakse küll teatud määral müüa, kuid mina näen seda rohkem kui brändi loomise lahendust. Läbi selle saab luua oma brändi ja levitada infot. Seda eriti meie väikeses riigis, kus kõik internetikasutajad on omavahel seotud. Kuid jällegi, laikidest ei tohi mitte kunagi arvutada brändiväärtust. Kui laigid ei too kliente kohale, siis muutke sotsiaalmeediastrateegiat või võtke mõni järgmine kanal ette.
Google AdWords tähendab turundaja jaoks sama, mis börsiindeks ühe traderi jaoks. Kui suudad AdWordsiga oma idee töökindlust tõestada ning positiivse ROI saavutada, siis oled õigel ajal õiges kohas. Seega mõtlen AdWordsist kui toote või teenuse ellujäämise indeksist.
Kas oma reklaami tuleks teha ise või pöörduda agentuuri poole?
Soovitaksin kindlasti agentuuri poole pöörduda. Aga kindlasti tasuks teha eeltööd ja leida, milline agentuur teeb head tööd. Alati võib leida neid, kes teevad asja raha pärast ja neid, kellele asi ka tegelikult meeldib. Oluline ongi leida just see agentuur, kes teeb seda selle pärast, et see neile väga meeldib.
Kui me räägime konveierlusest, siis see on pigem keskpärane töö. Hea tegija juures on asjad aga teisiti. Võttes AdWordsi mingi kampaania juurde, makske pigem kaks korda rohkem, aga saage parem tulemus. See on tehtud sajaprotsendiliselt, tegija suudab seletada, miks ta nii teeb ja oskab öelda, mis äri juures muutub, kui midagi teha. Kusjuures suhelda ei tohiks müügiinimesega, vaid pigem spetsialistiga.
Seepärast soovitangi pigem freelancereid, kes saavad ise teie projekti juhtida. Suurfirmadega on probleemiks see, et seal on palju lülisid ja tegeliku tegijani on raske jõuda, kommunikatsiooniahel on liiga pikk ja hind on tänu sellele samuti kõrgem.
Kas ilma reklaamita on võimalik hakkama saada?
Alati on võimalik leida partnereid, kes saaksid teid edasi müüa. See on üks mudelitest ja ma arvan, et kui toode või teenus on hea, siis saab seda teha ning sellisel juhul on kulu vaid teie aeg.