Ettevõtja üks olulisemaid tööriistu on muidugi hästi müüv veebileht või e-pood ning bränding. Kuidas aga parandada oma veebipõhist kohalolekut, suurendada nähtavust ja müüki ning saavutada professionaalne ja esteetiline kuvand veebis? Isegi läbi praeguse infokülluse ja tugeva konkurentsi leidub efektiivseid viise, mismoodi oma veebilehe külastajate kogemust parandada.
Mis on üldse digikunst?
Veebilehe disaini üks olulistest elementidest ongi digitaalne kunst. See on tõeliselt strateegiline tööriist, mis aitab sinu veebilehel esile tõusta, meelde jääda ning pakkuda unikaalset kasutajakogemust. Kunstiga lood oma veebilehele erinäolise välimuse.

See on Andy Warholi 1985. aastal tehtud pilt, mida peetakse maailma esimeseks digitaalseks kunstiteoseks.
Kunstivorme, mida veebilehe jaoks valida, on palju. Näiteks on levinud disainivalikute hulgas 2D illustratsioonid, 3D illustratsioonid, joongraafika illustratsioonid, isomeetrilised illustratsioonid ja animeeritud illustratsioonid.
Kõikidel disainivalikutel on omad eesmärgid. Näieks aitavad joongraafika illustratsioonid luua minimalistlikuma veebilahenduse ja vähendada veebilehe disaini üldist müra. Illustratsioonid lubavad visualiseerida keerulisemaid kontsepsioone lihtsamini hoomatavana ning suunavad kasutaja pilku sinu valitud info suunas.
Need vähendavad tekstist tulenevat müra hulka, asendades selle animatsioonidega, mida on kasutajal hoopis mugavam vaadata.
Kuidas aitab digikunst veebilehel rohkem eristuda?
Visuaalsed osad kodulehel aitavad koondada kasutaja tähelepanu vajalikus suunas. Kasutades oma eripärast digitaalset kunsti, lood lugeja jaoks endast just sellise kuvandi, mida soovid.
Kas soovid, et sinu brändil oleks päris oma visuaalne identiteet? Läbimõeldud digikunsti lahendused kuuluvad sinu brändi juurde ning aitavad kasutajal sind meelde jätta. Tugevas konkurentsis on oluline just silma paista ning digikunst on selleks üks efektiivne meetod. Stock- ehk pildipanga fotod või ühekülgsed kujundusmallid ei pruugi nüüd olla enam piisav viis, kuidas ennast digitaalselt väljendada. Inimesed seostuvad kunstiga sageli just emotsionaalselt.

Low Five Brewing, 2024. Veebilehe kujundus.
Kas sinu brändil on idee või emotsioon, mida soovid edasi anda? Hästi läbimõeldud digikunst võib luua tugeva emotsionaalse sideme külastajaga ja muuta veebilehe meeldejäävaks, kui see emotsioon on olemas.
Näiteks võivad meeldejäävad ja kohandatud graafilised elemendid, mis haakuvad brändi väärtustega, jätta sügavama mulje, mistõttu on külastajatel suurem tõenäosus veebilehte hiljem uuesti külastada. Kunsti valides suurendad tõenäosust jõuda enda sihtrühmani, luues brändi ja kasutaja vahel sideme, mida tavapärase veebilehe disainiga ei saavuta.
Kiirem info edastamine parandab kasutajakogemust
Kasutajakogemus (UX) on veebidisaini üks keskseid osasid. Esteetiliselt meeldiv ja intuitiivselt navigeeritav veebileht võib oluliselt mõjutada seda, kui kaua külastaja veebilehel viibib ja kas ta lõpuks ka kliendiks hakkab.
Veebimaailmas, kus infoküllus võib kasutaja tähelepanu hajutada, aitab digikunst selle tagasi sinuni koondada ning samal ajal kiirelt ja lihtsalt info üle anda.
Inimesed mäletavad 50% sellest, mida nad näevad, ja ainult 10% sellest, mida nad loevad.

Bolt Technology OÜ veeb, 2025. Bolti veebilehe digitaalsed kunstielemendid.
Digikunsti elementide kasutamine veebilehel muudab seega veebilehe dünaamilisemaks ja interaktiivsemaks, luues kasutajale mugavama külastuskogemuse. Graafilised elemendid aitavad brändiga suhestuda ning suurendavad ostmise tõenäosust.
Kuidas alustada digi-identiteedi loomisega?
Digikunsti elementide veebilehele lisamine on tegelikult vaid professionaalse disaineriga arutlemise kaugusel.
Disainer loob kohandatud lahendusi vastavalt brändi vajadustele ja firma eesmärkidele. Seega tuleb küsida, mis on teie brändi omapära, millist sõnumit soovitakse edastada? Kelleni üritatakse jõuda? Koostöös disaineriga saab vastused nendele küsimustele ning muuta selle digitaalseks identiteediks. Meie meeskond pakub selliseid kohandatud digikunsti teenuseid, mis aitavad luua kauni ja visuaalselt haarava veebilehe, mis eristub konkurentidest ja jätab külastajatele sügava mulje.
Mida võiks sellest meelde jätta?
Digikunst ei ole ainult dekoratiivne element, vaid oluline tööriist, mis aitab veebilehe brändi identiteeti tugevdada.
Kui soovid, et veebileht oleks konkurentidest eristuv ja kasutajatele meeldejääv, siis on digikunst üks võtmeteguritest. Developsteri tiimiga koostöös leiame koos ettevõttega brändiga kõige paremini sobiva digikunsti vormi ja väljendi. See aitab veebilehel jõuda teisele professionaalsele tasemele, muutes brändi meeldejäävamaks ning parandades oluliselt kasutajakogemust.