Koduleht on nagu ettevõtte digitaalne visiitkaart Internetis – esmamulje, mis võib klientide otsuse kallutada kas sinu kasuks või vastu. See teada-tuntud tõde tähendab, et koduleht peab alati olema hooldatud, ajakohane ja töökindel – vastasel juhul võib see kahjustada sinu mainet. Gabriel Tornius ettevõttest 89 Veebiagentuur jagab nõuandeid, kuidas ja kui palju saab kodulehe omanik iseseisvalt oma veebi hooldada ning millal on mõistlik pöörduda spetsialistide poole.
Kindlasti on sel teemal räägitud palju ka varem, aga kuna samu vigu tehakse ikka ja jälle, siis on õige aeg vajalikud asjad taas meelde tuletada.
1. Kodulehe sisu olgu värske!
Kodulehe sisu peaks olema alati ajakohane. Kui teed ettevõttes olulisi muudatusi näiteks tootevalikus või teenustes, tuleks sellest ka kodulehel teada anda. Hea viis seda teha on näiteks blogi pidada. Blogipostituste kaudu saad jagada ka teadmisi, näidata oma asjatundlikkust ning parandada veebilehe nähtavust otsingumootorites.
Kui blogipidamiseks aega ei jätku, tuleks aeg-ajalt kasvõi elementaarsed asjad üle vaadata, nagu e-posti aadressid, telefonikontaktid, aadressid jms ning pole häbiasi kord kvartalis sõbrale või kolleegile pakkuda, et ta korraks kodulehe läbi vaataks: kas ta leiab sealt midagi, mida parandada? Kui kolleegi või sõpra ei taha tülitada või nad ise on liialt laisad, siis võib muidugi tellida ka korraliku kodulehe auditi.
2. Tehnilist hooldust ei saa unarusse jätta
Kodulehe platvormi ja pluginate uuendamine on väga oluline. Uuendused parandavad sageli turvaauke ja optimeerivad veebi tööd.
Siinkohal tuleb olla ka ettevaatlik, enne uuendamist tee kindlasti varukoopia!
Alati ei tasu kõigi uuendustega olla liiga agar. Näiteks WordPressi suuremate verisooniuuenduste kohta võiks enne lugeda, mida need endaga kaasa toovad. Tihtipeale ei ühildu kõik viimased versioonid näiteks mõne vanema pluginaga. Sel juhul tasub natuke oodata, kuni ka konfliktne plugin uuendatakse ja ära paigatakse.
3. Turvalisuse eelkõige
Veebilehe turvalisus on kriitilise tähtsusega. Paigalda kõik vajalikud turvapluginad, mis kaitsevad kodulehte rünnakute eest ning hoolitse regulaarsete varukoopiate tegemise eest, et ära hoida andmete kaotsiminek. Uuri näiteks seda veebilehte: https://www.wordfence.com.
Paljud veebimajutused, nagu ka veebimajutus.ee pakuvad juba ise võimalusi turvalisuse suurendamiseks. Näiteks võib veebimajutus.ee kliendina iseteenindusest sisse lülitada WordPressi turvakaitse Patchstack. WordPressi kodulehe ja e-poe automaatne Turvakaitse hoiab Sinu veebilehte turvalisena 24/7, tuvastades turvaaugud ning sulgedes need automaatselt.
4. Veebileht peab kiirelt töötama
Kodulehe kiirus mõjutab nii kasutajakogemust kui ka otsingumootorite tulemustes esinemist. Kasuta kiiruse parandamiseks pildioptimeerimise pluginaid, väldi liigseid vidinaid ning hoolitse selle eest, et veebimajutuse serverid oleksid piisavalt võimsad.
Kõige optimaalsem on harjutada omale nii-öelda käe sisse, et kodulehele laetakse üles juba optimeeritud pildid ja mitte hiiglaslikud näiteks 75 MB suurused otse kaamerast tulnud ülesvõtted. Pilte juba varem enda arvutis optimeerides säästad oluliselt aega.
Kindlasti tasub meeles pidada kuldset reeglit: mida vähem pluginaid, seda parem. Seegi mõjutab kodulehe kiirust. Paljudel veebiarendajatel on kombeks iga erinev funktsioon kodulehele tekitada esimese netist leitud pluginaga, mida tihtipeale saaks lahendada palju efektiivsemalt mõne koodireaga.
Seega kui näed, et pluginate arv sinu kodulehel hakkab kasvama juba kümnetesse ja hoidku selle eest, et sadadesse, siis oleks aeg hakata esitama arendajale või iseendale kriitilisi küsimusi.
5. Hoia veeb mobiilisõbralikuna
Veendu, et veebileht töötab sujuvalt ka (ja eriti just) mobiilsetes seadmetes. Paljud külastajad kasutavad tänapäeval nutitelefone ja tahvelarvuteid, mistõttu on mobiilisõbralikkus äärmiselt oluline.
Isegi kui endal kuvatakse ekraanil kõik kenasti, siis võib paluda mõnda sõpra või kolleegi igaks juhuks kodulehte üle vaatama mõne teise seadmega, näiteks e-poe puhul võiks ostuprotsessi läbi teha algusest lõpuni. Isegi kui midagi otseselt katki pole, on alati ruumi optimeerimiseks ja parandamiseks.
E-poodide puhul peaks olema ostuprotsess tänapäeval eriti mugav ja vaevatu. Iga lisaliigutus võib võimaliku kliendi ja ostja eemale peletada.
Kuidas mõista, millal vajad spetsialisti abi?
Kuigi paljusid hooldustoiminguid saab teha üsna iseseisvalt, võib mõnikord minna tehnilistest üksikasjadest arusaamine liiga keeruliseks. Samuti ei pruugi ise osata hinnata, kuidas muudatused mõjutavad veebilehe toimimist laiemalt.
Kui märkad, et
- koduleht laeb aeglaselt hoolimata kõikidest optimeerimiskatsetest
- tekivad tehnilised probleemid pärast uuendusi
- veebileht on langenud otsingumootorite tulemustes tahapoole
- kodulehte rünnatakse korduvalt või on turvaprobleeme
...siis on aeg kaaluda spetsialisti kaasamist.
Kelle poole pöörduda?
Kui oled jõudnud järeldusele, et vajad proffide abi, võib julgelt pöörduda 89 Veebiteenused spetsialistide poole.
Mida sellest kõigest järeldada?
Kuigi iseseisev kodulehe hooldamine ja värskendamine on võimalik ja isegi soovitatav, tuleb mõista, et mõnikord on professionaali kaasamine parim otsus. See säästab aega, raha ning annab kindlustunde, et kõik toimib laitmatult.