7 min lugemine

Kuidas kirjutada blogi, mis meeldib nii inimestele kui otsingumootoritele?

Laura Hallaste
28. mai

Iga päev luuakse miljardeid blogipostitusi. Paraku näitab statistika, et 80% lugejatest ei jõua pealkirjastki kaugemale. Kaheksa inimest kümnest loeb artikli pealkirja, kuid ainult kaks asub ülejäänud sisu kallale. Kuidas teha nii, et külastajad ka edasi loeks, selle kohta jagab nippe ja soovitusi copywriter ja turundaja Laura Hallaste.

Köitva pealkirja valik on iga blogipostituse puhul kriitilise tähtsusega. Tähelepanu haaramiseks on hea mõte viidata kohe pealkirjas mingile väärtusele, mida lugeja artiklit lugedes saab – näiteks nõuanded või ideed millegi tegemiseks või nipid aja kokkuhoidmiseks.

On leitud, et teatud kindlat tüüpi pealkirjad tõmbavad rohkem tähelepanu kui teised. Conductori tehtud uuringu kohaselt eelistab 36% lugejatest pealkirju, mis sisaldavad numbrit,  näiteks "10 viisi, kuidas muuta teejoomine nauditavaks".

Sama uuringu kohaselt olid edukad ka lugejale adresseeritud pealkirjad, nagu näiteks "Mida peaksid tegema, et muuta teejoomine nauditavaks?".  "Kuidas?" küsimusega algavad postitused pälvisid kolmandana lugejate heakskiidu: "Kuidas muuta teejoomine nauditavaks?".

Milliseid erinevaid blogipostituse tüüpe võiks oma blogis kaaluda?

Leidub väga erinevaid postituse tüüpe, mida saab oma blogis edukalt kasutada. Väga populaarne on nii-öelda listpostitus, kus iga alapealkiri on märgistatud numbriga (näiteks „Kaheksa nippi blogi kirjutamiseks“). Seda tüüpi postitusi on lugejatel väga lihtne silmaga haarata ja neist endale huvipakkuvat infot välja otsida.

Blogis avaldamiseks tasub kaaluda ka sellisid postitusi, mis vastavad lugejate küsimustele ja pakuvad lahendusi sihtrühma probleemidele või dilemmadele.

Tihti otsivad inimesed Google’i vahendusel vastuseid teatud küsimustele, nagu näiteks "Kes on mentor?", "Mis on coaching?“ jne. Pakkudes vastuseid otsitud küsimustele, aitad lahendada lugejate probleeme ja samas suurendad tõenäosust otsingumootorite vahendusel esile tulla.


Kuid blogi ei pea piirduma üksnes jutustavate postitustega. Väga atraktiivsed on ka intervjuud, valdkonna uudised ning juhtumiuuringud. Postituse tüübi valik sõltub sinu valdkonnast ja teemaderingist.

Intervjuud on populaarsed pigem meelelahutuse ja turismi valdkonna blogides, samas kui majanduse ja kinnisvara teemalised postitused vastavad enamasti "miks?" küsimusele ja lahendavad lugejate probleeme.

Kuidas blogipostituse pealkirjadega otsingumootorites nähtavust suurendada?

Kui soovid oma blogipostitusega otsingumootorite vahendusel paremini välja tulla, siis kasuta pealkirjas seda märksõna, mida Google’is kõige enam otsitakse. Peamine märksõna peaks olema esindatud nii artikli pealkirjas ( HTML-is H1) kui ka vähemalt ühes alapealkirjas (H2).

Märgista kindlasti alapealkirjad H2 või H3 tähisega. Kui paned need lihtsalt "rasvasesse" kirja (Bold), ei oska Google’i robotid neis sisalduvaid märksõnu nii hästi välja lugeda. Sobivaid sõnu saad leida näiteks Google’i märksõnade planeerija või vastavate programmide abil (Ahrefs, Semrush, Mangools KW finder jt).

Mis on Google’i kasuliku sisu juhised (helpful content guidelines)?

Google hindab blogipostitusi, lähtudes kasuliku sisu juhistest – see pole otseselt otsingutulemuste järjestamise faktor, kuid võib pikemas perspektiivis mõjutada blogipostituste levi.

Need juhised on Google loodud selleks, et piirata üksnes otsingumootoritele orienteeritud sisu nähtavust. Sellepärast on blogipostituste puhul üha olulisem see, et artiklid sisaldaksid vajalikku infot, mis inimestele ka reaalselt kasulik on.

Enne postituse avaldamist tasub endale esitada järgmisi küsimusi: kas mul on antud teema kohta midagi uut öelda? Kas saan teemat käsitleda nii, et lisan enda unikaalse vaatenurga, räägin isiklikust kogemusest või viitan mõne eksperdi arvamusele?

Kuidas tagada, et blogipostitused vastaksid E-E-A-T mudelile?

Google’i E-E-A-T mudel (ekspertiis, kogemus, autoriteetsus, usaldusväärsus) aitab hinnata blogipostituse vastavust kasuliku sisu juhistele. Alati ei pea muidugi postitus kõiki neid elemente sisaldama, kuid oleks hea vastata vähemalt mõnele tingimusele:

  • Usaldusväärsus – jälgi, et sinu leht on kasutajasõbralik ja turvaline ning selle sisu uuendatakse regulaarselt. Sisu läbipaistvus ja fakt, et eksperdid regulaarselt artikleid üle vaatavad, aitab lugejates usaldust tekitada.

  • Ekspertiis  – artiklit kirjutades käsitle teemat võimalikult põhjalikult ja mitme nurga alt. Too välja autori teadmised ja kogemused, tsiteeri valdkonna eksperte ning viita usaldusväärsetele uuringutele ja allikatele.

  • Kogemus – näita, et artikkel on kirjutatud päris inimeste poolt, kellel on teemaga seoses mingi kogemus. See on iseäranis oluline tootetutvustuste puhul. Lisa artiklisse võimalusel kasutajate kogemuslugusid, klientide tagasisidet või tutvusta ettevõtte telgitaguseid.

  • Autoriteetsus – näita, et sinu bränd on antud teemal ekspert. Autoriteetsust saad väljendada sellega, et avaldad kõrgekvaliteedilist sisu, mis on sinu sihtrühmale kasulik. Oluline on ka see, et sinu veebilehele viitaksid teised veebilehed, millel on kõrge domeenireiting.


Hea näide E-E-A-T mudeli rakendamisest

Dogster.com on koerapidamisele ja koerte kasvatamisele pühendatud veebisait, mis rakendab mitmeid E-E-A-T printsiipe:

  • Kogemus: Enamik artikleid on kirjutanud autorid, kellel on laialdane kogemus koertega töötamisel, näiteks veterinaarid, sertifitseeritud koeratreenerid ja teised eksperdid. See kajastub ka artiklite sisus.
  • Ekspertiis: Teemasid on käsitletud põhjalikult ja võimalikult mitme nurga alt, alates koerte toitumisest ja tervisest lõpetades erinevate koeratõugude tutvustuse ja treenimissoovitustega. Leht demonstreerib ekspertteadmisi antud valdkonnas, pakkudes informatiivset sisu, mis vastab lugejate levinumatele küsimustele ja pakub asjakohaseid lahendusi.
  • Autoriteetsus: Dogster.com on tuntud kui üks peamisi allikaid, mille poole koeraomanikud pöörduvad. Ekspertide kirjutatud artiklid ja intervjuud tuntud koeraomanikega näitavad, et tegemist on oma nišis autoriteetse allikaga.
  • Usaldusväärsus: Lehel on olemas autorite tutvustused, lingid, mis viitavad tuntud allikatele ja hoiatused (disclaimers). Selline läbipaistvus aitab lugejates kindlustunnet tekitada. Ka fakt, et veterinaarid regulaarselt sisu üle vaatavad, on usaldust loov faktor.

Allikas: Search Engine Journal

Kuidas eksperte ja autoriteete kaasata, et blogi oleks usaldusväärsem?

Kui ettevõttes töötab inimesi, kes on valdkonna eksperdid, siis tee nendega blogi tarbeks intervjuusid või palu neil artikleid kirjutada.

Teine võimalus on lasta asjatundjal enda kirjutatud blogipostitus üle vaadata ning seda artikli juures mainida. Samuti võid kasutada valdkonna ekspertide tsitaate.

Veel üks võimalus blogi sisu mitmekesisemaks ja autoriteetsemaks muutmiseks on teha koostööd asjatundjatega ja tellida neilt blogisse külalispostitusi.

Kuidas mõõta ja jälgida blogipostituste edu?

Kui blogiartikkel sai valmis, siis on väga tähtis seda erinevates turunduskanalites ise levitada. Ei tasu jääda ootama, et inimesed satuvad seda juhuslikult lugema. Jaga uusi postitusi ettevõtte Facebooki lehel, erialastes Facebooki gruppides, Instagrami lugudes, LinkedInis ning uudiskirja vahendusel.

Sotsiaalmeedia kanalites jagades saad statistika vahendusel jälgida, kui palju kaasatust ja kõpse antud postitused saavad. Vaata ka Google Analyticsi andmeid, milline on artikli loetavus ja kui palju külastajad lehel aega veedavad.

Blogipostituste otsene eesmärk ei ole müük, vaid lugejate kaasamine ja usalduse tekitamine brändi vastu. Samas on hea mõte lisada blogipostituse juurde bännereid, kontaktimagneteid ja vorme, mis ettevõtte turundustegevustele kaasa aitavad ning suunata lugejaid toote või teenuse lehtedele edasisi tegevusi tegema.

Laura Hallaste

Ankurturunduse copywriter loob köitvad sisutekstid sinu kodulehele, uudiskirja ja sotsiaalmeediasse. Lisaks turundustekstide koostamise teenusele korraldame sisuloome veebikoolitusi, et ka sina saaksid paremaks kirjutajaks. 

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 9.90

3 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 29.70

6 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 59.41

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -19.80

Kuus 8.25

Kokku 99.02

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00