Kui tahad oma koduleheloetavust Facebooki postitusega edendada ja võimalikult paljudele silma jääda, siis tuleb kõvasti pingutada. Facebook nimelt tõstab esiplaanile inimeste endi postitused, sest tegemist on sõpradega suhtlemise kanaliga ning jätab ärilised sõnumid tahaplaanile. Kui aga järgid mõnesid nippe, siis on lootust ka ärisõnumeid ja turunduskampaaniaid edukalt teisteni viia.
Iga Facebooki postitus konkureerib kõige muuga, mis on kellegi uudisvoos ja enamasti on see nende oma sõprade postitused ja sisu. Inimestel kulub vaid umbes 2,6 sekundit, et valida, mida lugema hakata ja mida mitte. Seega tähelepanu võitmiseks on aega vähe.
Siin on seitse soovitust, kuidas võiksid oma postituse Facebooki teha. Ära unusta lisamast ka linki veebilehele, mis toob külastusi ja muidugi ka üleskutset, mille peale sellel lingil üldse klõpsatakse.
1. Postitus tee lühike ja lööv
Facebooki kasutajad on harjunud kiirete ja lühikeste postitustega, sest nende seinal toimub pidev muutumine ja postitusi loetakse nagu ühelt lõputult lindilt, kus peatutakse vaid huvitavamate juures. Ega 2,6 sekundiga jõuagi kuigi palju süveneda.
Seega tuleb olla selge ja lakooniline ning kasutada mõjuvat sõnastust, et haarata lugejate tähelepanu ja peatada ekraani edasi kerimine. Mõte peab kohale jõudma võimalikult kompaktselt.
2. Kasuta pilte või videoid
Ainult tekstist jääb tavaliselt väheseks, ka Facebooki algoritmid näitavad teksti vähem, kui pilte ja videoid. Just viimased torkavad ka uudisvoos hoopis paremini silma.
Facebook on meediaplatvorm ning kvaliteetsed pildid ja videod aitavad kindlasti postitust palju rohkem silmapaistvamaks kergitada. See on küll raskem, kui lihtsalt teksti postitamine, aga tasub pingutust ära - eriti lühivideo. Piltide peal väldi teksti - see vähendab tähelepanu. Nähtavust suurendab aga värvilisus ja kontrastsed toonid.
Väldi pildipankade tüüpilisi pilte, mis pole ettevõttega seotud, need mõjuvad kui tapeet, millest keritakse midagi märkamata edasi.
3. Küsi või kutsu kommenteerima
Inimestele meeldib Facebookis lobiseda. Eriti aga meeldib neile, kui küsitakse nende arvamust. Kui küsimus on selline, mis ärgitab arutlema, saab kiiresti luua oma postituse juurde vestluse, mis tõstab mühinal selle nähtavust. mida rohkem inimesed sellele reageerivad, seda enam arvavad Facebooki algoritmid, et teema on huvitav ja läheb paljudele korda ning upitab nähtavust.
4. Kasuta lühendeid ja emotikone
Facebooki postituste jaoks on tüüpiline vaba ja sõbralik keelekasutus. Liigne ametlikkus mõjub kummaliselt. Seal võib julgelt kasutada moodsa keelekasutuse lühendeid ja emotikone, et lisada oma postitusele isikupära ja lõbusust. Siiski tasub igaks juhuks piiri pidada, et üle ei pingutaks, eriti kui sihtgrupp on tavalisest konservatiivsem. Samuti võib liiga noortepärane släng olla vanemate inimeste jaoks arusaamatu.
5. Lisa linkidele kirjeldavad pealkirjad
Kui jagad artiklit või lingid kodulehe uudisele või huvitavale lehele, siis lisa linkidele kirjeldavad pealkirjad. See aitab lugejatel paremini aru saada, millest selle lehekülje sisu räägib ning julgustab edasi klõpsama. Vaid linki postitades näeb küll ka kodulehel olevat pealkirja ja avapilti, kuid selgitava kaaskirjata mõjub see spämmina.
6. Ole isikupärane ja pöördu lugeja poole otse
Facebook on sotsiaalmeedia, kus inimesed soovivad näha teiste inimeste isiklikke postitusi. Facebook pakub küll võimalust postitada äridel oma Facebooki lehekülgede kaudu ärilisi teateid, kuid need seatakse isiklike kõrval tahaplaanile. Veidi rohkem võidabki tähelepanu, kui ka firmad räägivat inimestega nagu teised Facebooki inimestest kasutajad - sõbralikult ja meeldejäävalt, pakkudes samas midagi kasulikku.
Seega ole avameelne, jaga oma ettevõtte kogemusi ja kasutajate arvamusi ning loo side oma lugejatega. Inimesed hindavad ausust ja ehedust.
7. Enne kui vajutad nuppu, loe mitu korda üle
Enne postitamist loe oma tekst hoolikalt üle ja veendu, et see on grammatiliselt õige ning üheselt mõistetav. Väldi liigset slängi, vigu ja ebatäpsusi. Kvaliteetne sisu loob parema lugejakogemuse. Postitust saab küll pärast muuta, aga parem on kohe avaldada korralik tekst.
Need seitse soovitust aitavad luua hea ja loetava Facebooki postituse, kuid selle käigus ei maksa unustada, milleks sa seda postitust teed. Kas see peab viima külastajad kodulehele, edendama müüki, suurendama brändi tuntust või veel midagi? Vastavalt eesmärgile proovi jätta postitusse ka üleskutse tegevusele, mis seda eesmärki täita aitab.