Aina enam veebipoodide kasutajaid pöörab tähelepanu keskkonnasõbralikkusele, eelistades oma valikutes just neid ärisid, mis proovivad oma keskkonnajalajälge vähendada. Jätkusuutlikkus on seega väga oluline nii nende ostjate ostuotsuste kallutamises kui ka ettevõtete endi jaoks, kes soovivad oma head mainet kõrgel hoida.
E-poodide puhul on keskkonnasõbralikkuse saavutamine üsna mitmekihiline väljakutse, mis nõuab nii väiksemaid kui ka mõnikord põhjalikumaid muudatusi.
Vaatame, kuidas e-pood saab muuta end jätkusuutlikumaks, hoides samas nii planeeti kui ka jätkates oma äri.
1. Vähenda liigset pakendamist ja edenda taaskasutust
Üks suurimaid e-poodide keskkonnamõjutajaid on pakendamine, sest enamus saadetisi tuleb saata pakiautomaati või kulleriga koju. Tootepakendit kaitstakse lisakasti ja pakkepaberiga, samal ajal kui tavalises poes keegi kaupa eraldi ära pakkima ei hakka.
Liigne pakendamine suurendab jäätmete hulka ning koormab keskkonda. Seega võta oma äris kasutusele jätkusuutlikumad pakendilahendused. Näiteks võiks pakendites vähendada kasutatud materjalide hulka.
Lisaks võiks pakkuda ostjatele võimalust tellida taaskasutatud pakendis kaupa ning alati tasub julgustada ka oma kliente neid taaskasutama. Paki tooteid nii palju kui vähegi võimalik ümbertöödeldavatesse materjalidesse ning väldi võimalusel plastikut ja kilet.
2. Kasuta taastuvenergiat
E-poe jätkusuutlikkus algab energiaallikatest. Üleminek taastuvenergiale on mitte ainult vastutustundlik, vaid võib ka pikaajaliselt vähendada energiakulusid.
Paigalda päikesepaneelid või otsi muid taastuvenergiaallikaid, mis sobivad ettevõtte ärimudeliga. Küsi teenusepakkujatelt, kellega e-poe juures koostööd tehakse, kas ka nemad kasutavad taastuvaid energiaallikaid ning kui kasutavad, siis räägi sellest ka klientidele.
See mitte ainult ei vähenda ökoloogilist jalajälge, vaid tagab ettevõttele hea maine.
3. Toeta jätkusuutlikke tooteid ja tootearendust
Lisaks oma äritegevuse jätkusuutlikkusele võib e-pood toetada ka jätkusuutlikke tooteid ja neid tutvustada.
Partnerlus keskkonnasõbralike tootjatega aitab veebipoel pakkuda klientidele rohelisemaid alternatiive. Samuti saab kaaluda tootearendust, et luua keskkonnasõbralikumaid versioone oma praegustest toodetest või lisada e-poe tootevalikusse eraldi ökoloogiliselt vastutustundlikumaid alternatiive.
4. Kohanda tarneahelat ja vähenda saastet
Tarneahel on üsna oluline võtmetegur e-poe ökoloogilises jalajäljes. Vähenda keskkonnamõju, valides logistikapartnereid, kellel on kõrged keskkonnanõuded. Planeeri tarned nii, et need oleksid tõhusad ja vähendaksid saastet.
Näiteks võib kaaluda kohalike tarnijatega koostööd, et vähendada transpordi mõju ning kutsuda inimesi kaubale ise järele tulema, kui nad on ettevõtte kontorite lähedal.
5. Hari tarbijat keskkonnateadlikkusest
Keskkonnateadliku tarbimise edendamine on oluline jätkusuutliku e-poe saavutamisel. Lisaks e-ärile peaksid ka kliendid käituma vastutustundlikult keskkonna suhtes.
Hari oma kliente keskkonnamõjude teemal, anna teada, mida nende ostuotsused võivad mõjutada. Lisa veebilehele ja toodetele ökomärgistused, et teavitada kliente jätkusuutlikest praktilistest sammudest.
Kokkuvõtteks on e-poe jätkusuutlikumaks muutmine mitte ainult vastutustundlik, vaid annab ka konkurentsieelise. Tarbijad eelistavad üha enam ettevõtteid, kes võtavad keskkonnaküsimusi tõsiselt. Keskkonnasõbralike tavade lisamine oma ärimudelisse on mitte ainult planeedi hüvanguks, vaid ka heaks sammuks edasi vastutustundlikuma ja tulevikule suunatud ärimudeli poole.