4 min lugemine

5 lihtsat sammu, kuidas muuta oma e-pood keskkonnasõbralikumaks

Veebirebane
28. nov 2023

Aina enam veebipoodide kasutajaid pöörab tähelepanu keskkonnasõbralikkusele, eelistades oma valikutes just neid ärisid, mis proovivad oma keskkonnajalajälge vähendada. Jätkusuutlikkus on seega väga oluline nii nende ostjate ostuotsuste kallutamises kui ka ettevõtete endi jaoks, kes soovivad oma head mainet kõrgel hoida.

E-poodide puhul on keskkonnasõbralikkuse saavutamine üsna mitmekihiline väljakutse, mis nõuab nii väiksemaid kui ka mõnikord põhjalikumaid muudatusi.

Vaatame, kuidas e-pood saab muuta end jätkusuutlikumaks, hoides samas nii planeeti kui ka jätkates oma äri.

1. Vähenda liigset pakendamist ja edenda taaskasutust

Üks suurimaid e-poodide keskkonnamõjutajaid on pakendamine, sest enamus saadetisi tuleb saata pakiautomaati või kulleriga koju. Tootepakendit kaitstakse lisakasti ja pakkepaberiga, samal ajal kui tavalises poes keegi kaupa eraldi ära pakkima ei hakka.

Liigne pakendamine suurendab jäätmete hulka ning koormab keskkonda. Seega võta oma äris kasutusele jätkusuutlikumad pakendilahendused. Näiteks võiks pakendites vähendada kasutatud materjalide hulka.

Lisaks võiks pakkuda ostjatele võimalust tellida taaskasutatud pakendis kaupa ning alati tasub julgustada ka oma kliente neid taaskasutama. Paki tooteid nii palju kui vähegi võimalik ümbertöödeldavatesse materjalidesse ning väldi võimalusel plastikut ja kilet.

2. Kasuta taastuvenergiat

E-poe jätkusuutlikkus algab energiaallikatest. Üleminek taastuvenergiale on mitte ainult vastutustundlik, vaid võib ka pikaajaliselt vähendada energiakulusid.

Paigalda päikesepaneelid või otsi muid taastuvenergiaallikaid, mis sobivad ettevõtte ärimudeliga. Küsi teenusepakkujatelt, kellega e-poe juures koostööd tehakse, kas ka nemad kasutavad taastuvaid energiaallikaid ning kui kasutavad, siis räägi sellest ka klientidele.

See mitte ainult ei vähenda ökoloogilist jalajälge, vaid tagab ettevõttele hea maine.

3. Toeta jätkusuutlikke tooteid ja tootearendust

Lisaks oma äritegevuse jätkusuutlikkusele võib e-pood toetada ka jätkusuutlikke tooteid ja neid tutvustada.

Partnerlus keskkonnasõbralike tootjatega aitab veebipoel pakkuda klientidele rohelisemaid alternatiive. Samuti saab kaaluda tootearendust, et luua keskkonnasõbralikumaid versioone oma praegustest toodetest või lisada e-poe tootevalikusse eraldi ökoloogiliselt vastutustundlikumaid alternatiive.

4. Kohanda tarneahelat ja vähenda saastet

Tarneahel on üsna oluline võtmetegur e-poe ökoloogilises jalajäljes. Vähenda keskkonnamõju, valides logistikapartnereid, kellel on kõrged keskkonnanõuded. Planeeri tarned nii, et need oleksid tõhusad ja vähendaksid saastet.

Foto: Ketut Subiyanto, Pexels
Foto: Ketut Subiyanto, Pexels

Näiteks võib kaaluda kohalike tarnijatega koostööd, et vähendada transpordi mõju ning kutsuda inimesi kaubale ise järele tulema, kui nad on ettevõtte kontorite lähedal.

5. Hari tarbijat keskkonnateadlikkusest

Keskkonnateadliku tarbimise edendamine on oluline jätkusuutliku e-poe saavutamisel. Lisaks e-ärile peaksid ka kliendid käituma vastutustundlikult keskkonna suhtes.

Hari oma kliente keskkonnamõjude teemal, anna teada, mida nende ostuotsused võivad mõjutada. Lisa veebilehele ja toodetele ökomärgistused, et teavitada kliente jätkusuutlikest praktilistest sammudest.

Kokkuvõtteks on e-poe jätkusuutlikumaks muutmine mitte ainult vastutustundlik, vaid annab ka konkurentsieelise. Tarbijad eelistavad üha enam ettevõtteid, kes võtavad keskkonnaküsimusi tõsiselt. Keskkonnasõbralike tavade lisamine oma ärimudelisse on mitte ainult planeedi hüvanguks, vaid ka heaks sammuks edasi vastutustundlikuma ja tulevikule suunatud ärimudeli poole.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00