5 min lugemine

Kuidas kirjutada kodulehele tekste, mida kõik loevad?

Veebirebane
20. juuli 2019

Praegu, ülitiheda konkurentsiga infoajastul on üsna raske oma tekstidega inimesteni jõuda, kui igal pool kirjutatakse rohkem kui kunagi varem ning igaüheni jõudvad infovood on kaugelt suuremad, kui nad jõuavad tarbida. Kuidas kirjutada nii, et inimesed seda märkaksid?

Lisaks silma torkamisele peab kirjutama ka nii, et peale ühekordset märkamist ei pettutaks ja ka teine kord veebist nii-öelda läbi astutaks.

Siin on viis lihtsat soovitust, kuidas seda paremini teha.

1. Kirjuta pealkiri, mis kutsub lugema

Lihtne öelda, aga paljude jaoks raske järgida on hea pealkirja soovitus. Pealkiri peab kutsuma lugema, aga ka mitte kohe ära ütlema kõike, mida artiklis öelda tahetakse. Klikkide tagaajamise ajastul lisandub veel üks vajalik nõue, kui tahad ikka püsivaid külastajaid võita - pealkiri ei tohi olla eksitav. Kui teed sensatsioonilise pealkirja ning lugu ise räägib millestki muust, siis jääb see meelde - halvas mõttes. Järgmine kord sinu veebi ega firmat enam nii palju ei usaldata.

Kui teed blogi, siis hea pealkiri vastab klassikalistele uudise kriteeriumidele: on värske ja ajakohane, sisaldab konfliktset või arutlema panevat teemat, puudutab kõiki (või vähemalt laiemalt sinu sihtgruppi), pakub lugejale emotsionaalset lähedust (on teemal, mis teda huvitab) ja on erakordne. Näiteks võid lugejatele anda väärtuslikku nõu oma valdkonnas, mida mujalt on raske leida.

2. Sissejuhatus võtab kokku, millest rääkima hakatakse

Sissejuhatav lõik on artikli puhul samuti väga oluline - seda näidatakse tavaliselt  uudisteagregaatorites, sotsiaalmeedias ning otsingutulemustes. Ainult pealkirjast ei piisa, esimene lõik peab samuti olema piisavalt põnev, et edasi lugema kutsuda. Seega kui tahad, et artiklit esimesest lõigust kaugemale loetakse, tekita huvi. Ja kui see õnnestub, peab huvi tekkimine olema õigustatud - lugeja peab artiklist leidma, mida ta otsima tuli. Lahendus ja järeldused tulevad alles kokkuvõttes, ära neid kohe sissejuhatusse pane.

3. Liigenda - kasuta vahepealkirju, loetelusid, pilte

Keegi ei viitsi enam kõiki veebitekste kohusetundlikult algusest lõpuni läbi lugeda. Kui on pikem tekst kui paar-kolm lõiku, siis liigenda seda ja tekita uusi sisenemispunkte, mis paneksid lugema kas keskelt või isegi lõpust - kui huvi on tekkinud, on veebis lihtne brauser loo algusse tagasi kerida ja sealt jätkata.

Pane teksti sisse ka pilte, kui on pikem lugu - vaid ühe avapildiga massiivne tekst ei kutsu samuti lugema.

Pilt on hea tähelepanu tõmbaja, seda ka teksti keskel. Võid kasutada pildi juures selgitavaid pildiallkirju, mis on järjekordne hea sisenemispunkt, mis aitab lugeja artikli juurde tuua. Alapealkirjadesse piki ka enda jaoks olulisi märksõnu, millega tahad otsimootorites paremini välja tulla - Google vaatab kodulehel just neid esiletõstetud tekste, otsides sealt märksõnu, kuna tavaliselt on ikka pealkirjades kõige olulisemad sõnad ära mainitud.

4. Kirjuta võimalikult vähe, aga piisavalt palju

Otsimootoritele ei meeldi liiga lühikesed tekstid, sest siis on kodulehel liiga vähe infot, milleni külastaja otsingutulemustes juhatada. SEO ehk otsimootorile optimeerimise üks levinud reegel on, et artikkel peaks olema vähemalt 300 sõna pikk.

Liiga pikad tekstid aga ei meeldi lugejatele. Seega proovi neid samuti vältida. Parim, mis teha saad, on kirjutada nii vähe, kui võimalik, aga piisavalt, et olulise mõtte ära öelda. Samas mõõda ka 300 sõna piiri, et ikka olulise veebilehe puhul selle mahuni jõuaksid.

5. Kasuta otsimootorite jaoks olulisi märksõnu

Kõik otsimootorid tahavad tulemustes näidata kõige rohkem otsijatele korda minevaid lehekülgi. Sellepärast proovi oma tekst kirjutada nii, et otsimootorid saaksid leida olulistest kohtadest (pealkirjadest, päisest, pildiallkirjadest, alternatiivtekstidest) kõik sinu jaoks vajalikud märksõnad, millega tahad otsingutulemustes heal kohal silma paista.

Eesti keeles võib see tähendada mõnikord sõnaseadmist nii, et need märksõnad ei jääks käändesse või pöördesse, milles neid keegi ei otsi. Nimetav on kõige parem ja tavaliselt õnnestub ka lauseid nii sõnastada, et sinule vajalik teema jääks nimetavasse käändesse. Proovi mõelda, milliste sõnade või sõnapaaridega veel otsitakse ja põimi ka need oma tekstidesse.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Veebimajutuse kliendid: Saadaval on automaatne WordPressi turvakaitse
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!