Klassikaline reklaamkiri allahindluspakkumiste ja huvitava sisuga on suurepärane lahendus, soovitab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand, lisades, et iga bränd võiks aga aeg-ajalt kasu saada ka erinevatest kliendimängudest, et oma turundust veidi vürtsitada. Meiliturunduse mängustamine on protsess, mille käigus kaasatakse mängumehaanika erinevatesse kirjadesse.
Turundusmeilide keskmine klikkimise määr on 2,6%. Kõike, mis aitaks turundusmeilide avamise arvu suurendada, tasub proovida. Mängustamise abil saab näiteks oma tavapärasesse meiliturunduskampaaniasse sisse viia interaktiivseid elemente ja saavutada märkimisväärseid tulemusi kaasamise määrades.
Kui oled liitunud erinevate meililistidega, oled ilmselt märganud, et sulle saadetavate mänguliste sõnumite arv pole just kuigi suur. Seda seetõttu, et selliseid reklaamid on aeganõudvad ja tavapärasest kallimad.
Samas saab õige lähenemisviisiga välja töötada sellise kuluefektiivse strateegia, mis annab päris silmapaistvaid tulemusi.
Parimad ideed mängulise meiliturunduse jaoks
Siin on mõned head näited, kuidas mängulist turundust teha.
- Üllatus allahindlused kraapekaartidega
See lähenemine sobib suurepäraselt põnevuse tekitamiseks ja adressaatide-poolse aktiivsuse julgustamiseks.
Uudishimu tekib sellest, et näha, millist allahindlust peidetud väljade vahel valides võib saada. Võid seda tüüpi meili kasutada müügi edendamiseks või püsiklientide premeerimiseks.
Näiteks valis naistemoe veebipood Gwynnie Bee mängulisuse elementidega meilide edastamiseks sellise lähenemisviisi.
- Õnneratas üllatavate kingitustega
Isegi need, kellele rahaga hasartmängud ei meeldi, armastavad ruletti. Pöörlevad ja üllatava tulemusega rattad on alati lõbusad!
Õnneratas töötab, sest see on tuttav ning mängimine ise ei võta liiga kaua aega. Lisaks on see parim viis inimestel oma õnn proovile panna.
Meeste rõivabränd DXL saatis oma tellijatele väga hea õnneratast sisaldava meili. Peale nähtava allahindluse on rattas mõistatuse väljad, mis nõuavad adressaadilt tegutsemist (“klõpsa ja külasta veebisaiti”).
- Viktoriinid lisapõnevuse tekitamiseks
Igas vanuses inimesed armastavad viktoriine. Need võimaldavad inimestel harjutada probleemide lahendamise oskusi ja oma teadmisi praktilisel viisil proovile panna. Seda tüüpi mänge on lihtne kohandada vastavalt sinu vaatajaskonna huvidele või pakutava reklaami tüübile.
Viktoriin peaks olema lihtne ja lühike ning sisaldama sinu brändi nišiga seotud pisiasju. Seda tüüpi mänguline turundus võimaldab sul kasutada mõjuvate sõnade psühholoogiat. Igas küsimuses on palju ruumi jõusõnadele ning niiviisi mõjutad inimeste ettekujutust sinu ettevõttest.
Harry’s (meeste hooldus- ja raseerimistarbeid müüv bränd) tegi seda järgmiselt:
- Kinkekarbid
Kui otsid lihtsaimat võimalust oma meiliturunduse kampaania mängulisemaks tegemisel, on kinkekarbid hea mõte. Sellega saad näiteks oma mängulise meiliturunduse teekonda alustada hiljem jätkata mängude täiustamist, kui oled omandanud rohkem kogemusi.
Kingikarp jagab kingisaajale erisoodustust või eriauhinda. Üllatuse paljastamiseks on vaja teha vaid üks klõps, kasutades CTA nuppu. Näiteks tegi Kawaii Slime Company seda järgmiselt:
Kas mängulisi elemente sisaldav meiliturundus on ikka sinu ettevõttele kasulik?
Mängude sissetoomine meiliturundusse töötab enamike ettevõtete jaoks. Kui kahtled, kas see on sinu jaoks õige valik, vasta järgmistele küsimustele.
- Kas oled valmis oma kampaaniasse rohkem ressursse investeerima? Seda tüüpi meilid võivad põhineda üldise kujunduse mallil. Mängulised elemendid nõuavad aga sinu graafilise disaini meeskonnalt rohkem tööd. Arendamiseks kulub rohkem aega ja raha.
- Kas sul on hea lojaalsete kasutajate baas? Püsikliendiprogrammid saavad mängulistest meilidest palju kasu. Adressaadid avavad pidevalt sinu sõnumeid ja suhtlevad nendega, nii et sul on hea baas klõpsamise määra kõrgendamiseks, mida viktoriinide ja muude mängude abil parandada.
- Kas tead täpselt, kes on sinu publik? Sinu meiliturunduskampaania tuleb kõigepealt segmenteerida. Kui lood oma sihtkliendi üksikasjaliku profiili, saad neid eduka mängukontseptsiooniga sihtida.
Kuidas käivitada mängulist meiliturunduskampaaniat
Nüüd, kui tead, kui lahedad on mängulised meilid ja kuidas võib sinu ettevõte neist kasu saada, vaatame lähemalt, kuidas saad neid looma hakata?
Annan mõned lihtsad näpunäited, mida järgida.
1. Mõista mängu kontseptsiooni
Ära kunagi saada juhuslikku mängulist sõnumit lihtsalt sellepärast, et see on uus trend, mida järgida. Selle asemel, et asjadega kiirustada, võta aega, et analüüsida ja mõista mängukontseptsiooni mõistet.
Need on peamised elemendid, mis muudavad mängu adressaatide jaoks edukaks:
- Reeglid
Iga mäng vajab reegleid ja peab olema piisavalt lihtne, et adressaadid saaksid sellest mõne sekundiga aru.
- Eesmärk
Kui keegi soovib sinu sõnumiga suhelda, vajab ta ka eesmärki. See võib olla auhind, allahindlus või mõni muu hüve, mis on seotud toiminguga, mida soovid, et nad sinu saidil teeksid.
- Kohene tagasiside
Kui keegi võtab aega viktoriiniküsimustele vastamiseks, kasti avamiseks või mõne muu mängu kontseptsiooniga nõutava toimingu tegemiseks, peab ta teadma, kuidas tal läks.
- Võimalus uudiskirjast loobuda
Enamikule adressaatidest meeldivad need meilid. Kuid mõnel pole aega mängude mängimiseks. Siiski hindaksid nad allahindlusi. Pead oma turunduskampaaniasse kaasama võimalikult palju inimesi, seega lisa kirja alaossa seda tüüpi avaldus: "Kui sa ei soovi mängida, saad meie saidil siiski tavapäraseid allahindlusi!"
2. Tööta oma disaineritega!
Ideid ja tähtaegu annab disainimeeskonnale tavaliselt turundusjuht. Seda tüüpi koostöö toimib sinu tavaliste meilide puhul, kuid mitte mänguliste meilidega. Pea meeles: sina tunned oma sihtrühma kõige paremini. Sa ei saa eeldada, et graafilised disainerid töötavad välja täiusliku kontseptsiooni, mis sobiks näiteks sinu sihtrühma keskmise vanuse, soo, oskuste või ostuharjumuste jaoks.
On aeg hakata kasutama koostööd võimaldavat tööriista. Anna oma kolleegidele tagasisidet, et nad töötaksid pidevalt mängude täiustamise nimel.
3. Optimeeri meilidisain mobiili jaoks
Pole tähtis, kui lahe sinu mänguline meil on, kui disain ei vasta mobiilile, ei anna paljud sinu tellijad sellele teist võimalust. Rohkem kui pooled meilikampaaniatest avatakse mobiilseadmes. See ei ole seda tüüpi sõnum, mis nõuab vastust, nii et adressaadid vaatavad selle kiiresti oma nutitelefonis läbi.
Kui mäng ei reageeri, jätad võimaluse adressaadiga suhtlemiseks kasutamata. Korduvate sõnumite puhul, mis ei tööta, tühistatakse tellimus ja edaspidi võidakse need ka rämpspostiks märkida.
Hea uudis on see, et enamik meilimalle on juba loodud mobiiliekraanil töötama. Disainimeeskonnad on teadlikud mobiilse reageerimise tähtsusest.
4. Testi enne meili saatmist
Ära unusta mänge testida ja täiustada, enne kui need lõpuks välja saadad! Interaktiivsete meilide arendamine võtab palju aega. Sinu tellijad ootavad väga seda, et sellist sõnumit oma postkastis näha. See peab olema täiesti täiuslik!
Testi võimalike renderdusprobleemide osas! Soovitame kasutada lihtsamat varuversiooni juhuks, kui sinu meeskond ei suuda tähtaega täita ja saada täiusliku mängulise meiliga õigeks ajaks valmis.
5. Jälgi tulemusi
Teoreetiliselt aitaksid mängulised e-kirjad suurepäraselt liiklust juhtida ja seotust suurendada. Kas see peab ka sinu puhul paika? Pead kogu meiliturunduskampaanias jälgima konkreetseid mõõdikuid, et teada saada, mida täpselt oled mängulisusega saavutanud. Näed, kas tulemused vastavad sinu üldistele eesmärkidele.
Lisaks avamis- ja konversioonikurssidele peaksid tähelepanu pöörama ka edastamiskursile. Kui mängud on piisavalt head, saadavad paljud sinu adressaadid sõnumid ka oma sõpradele edasi. On ütlematagi selge, et põrkemäärade (bounce rate) jälgimine on samuti oluline. Kõrge põrkemäär näitab, et mäng on kas liiga keeruline või pole klientidele piisavalt põnev.
Kokkuvõtteks: kas mängida või mitte?
Kui rääkida kaasamismäärade suurendamisest, on mängulised meilid tõhus turundustööriist. Need pakuvad brändidele suurepäraseid võimalusi e-posti teel lõbusate kogemuste pakkumiseks.
Kui seda õigesti teha, kaalub suurem kasutajate kaasatus üles tõsiasja, et turundusmeili mängustamine nõuab rohkem aega ja rahalisi ressursse kui sinu tavaline meiliturunduskampaania.