Meiliturundajad kulutavad ohtralt aega ja vaeva oma e-kirja kujunduse, sisu ja loominguliste elementide paigutuste kavandamisele, kuid oluline on ka mitte unustada jaluseid kirja lõpus, soovitab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Kuigi jalus pole e-kirjas just kõige suurem tulipunkt, on neil meili ülesehituses oma kindel funktsioon. Jaluste tähtsus varieerub erinevate tööstusharude lõikes, kuid olenemata tegevusalast on väga oluline jaluseid regulaarselt kontrollida ja optimeerida.
Mis on e-kirja jalus?
Lihtsalt öeldes on see sinu e-kirja ülesehituse viimane osa, mis sisaldab tavaliselt vajalikku kontaktteavet, nõudeid ja tingimusi (ehk terms and conditions – T&C) ning uudiskirjast loobumise linki. Nagu tead, kaasnevadki tavaliselt paljude pakkumistega lahtiütlused, T&C-d ning eelistuskeskuse lingid. Jalus on üldiselt parim koht nende lisamiseks.
Sinu adressaadid võivad e-kirja jalusest otsida ka lisateavet või isegi ettevõtte kontaktandmeid. Ehkki meili jalus pole turundusmaagia kõige silmapaistvam osa, on sellel oluline väärtus siiski olemas.
Ära väldi ametlikke linke ja juriidilist keelt
Jalused on põhjusega e-kirjas oma kohal kõige lõpus. Reklaammaterjale, privaatsust ja andmekaitset reguleerivaid seadusi ja juhiseid on palju ning mõned on rangemad kui teised. Lisaks nõuavad paljud mainekad meiliteenuse pakkujad (ehk email service providers – ESP) jalustes teatud tüüpi juriidilisi elemente, näiteks sinu ettevõtte füüsilist aadressi. Seega veendu, et tead oma kohalikke eeskirju ja ESP nõudeid.
Samuti on heaks turundustavaks viidata oma veebisaidi URL-ile ja lisada link ettevõtte privaatsuspoliitika lehele.
Kui sa pole jaluses kontaktteavet peenes kirjas välja toonud, võib link ettevõtte kontaktandmete lehele mõnedele su klientidele abiks olla. Pea siinkohal meeles, et meilid, mis ei sisalda ettevõtte kohta ametlikku teavet, võivad tunduda e-kirjade saajatele kahtlased ja petturlikud.
Meili jalus toimib suurepäraselt erineva vajaliku teabe, näiteks T&C kandjana. Nii saad kasutada kogu ülemist meiliruumi just selle sisu jaoks, mis edastab sinu brändi häält ja muudab lugejad klientideks, selmet sinna lisada kõiki vajalikke tingimusi ja piiranguid, mis sinu reklaamide ja uudiskirja puhul kehtivad.
Ära peida uudiskirja tellimusest loobumise linki
Kõige tähtsam on, et sa ei varjaks lugeja eest võimalust uudiskirja tellimusest loobuda.
Esiteks on selle puudumine paljudes riikides ebaseaduslik. Enamik ESP-sid ei luba meiliturunduse kampaaniaid juurutada ilma tellimuse tühistamise mehhanismita (välja arvatud juhul, kui tegemist on tehingulise e-kirjaga).
Teiseks on oluline mõista, et tellimusest loobumine on palju parem variant, kui sinu kirja spämmiks märkimine või kirja kohta kaebuse esitamine. Seda tuleb kahtlemata ette, kui sinu e-kirja saajad ei leia võimalust loobumiseks.
Läbipaistvuse huvides on mõistlik jalusesse lisada ka loa andmise meeldetuletus ehk sinna saab kirjutada peenes kirjas lause, mis selgitab, kuidas konkreetne adressaat meililisti sattus. Selline selgitus võib muuta otsust uudiskirjast loobumise või spämmikaebuste osas.
Tee korduvkasutatav sisuplokk ja säästa aega
Sõltuvalt sinu ESP funktsioonidest võid säästa aega standardsete ja korduvkasutatavate sisuplokkide loomisel. Mõned neist sisuplokkidest võiks olla pühendatud jaluse keelele. Olenevalt sinu turunduskampaaniate keerukusest võivad su e-kirjade jaluses olla regulaarselt sarnased tekstid. See tähendab, et sa ei pea jalust iga kord uuesti tegema, vaid saad seda kopeerida ja taaskasutada.
Sellegipoolest võivad need olenevalt e-posti tüübist erineda. Näiteks võid tehingute tegemiseks kasutada lühikest ja lihtsat jalust. Seevastu reklaamkirjad võivad sisaldada pikemat jalust, millesse on rohkem pakkumise tingimusi ja muud sisse kirjutatud.
Toon näite sellest, kuidas jaluse sisuplokid võivad sinu toimekust e-kirjade koostamisel suurendada.
Oletame, et oled loonud palju erinevaid meilimallide variante. Need on aktiivsed ja neid kasutatakse mitmesuguste automaatteadete ja automatiseeritud meiliteekondade puhul. Siis aga otsustad, et soovid oma meili jaluses midagi muuta. Iga eraldiseisva meilimalli jaluse käsitsi värskendamine võib olla väga tüütu ja aeganõudev ülesanne. Kes tahaks kulutada aega jaluste optimeerimisele erinevates mallides, samal ajal kui turundajana saaksid testida ja edasi arendada niivõrd palju muid asju?
Kui sul on sisuploki funktsioon, saad jaluste jaoks luua mitu erinevat plokki, näiteks eraldi tehinguliste e-kirjade ja reklaamkirjade jaoks. Seejärel saad selle kitsendada erinevatele e-kirjade tüüpidele, näiteks kasutada spetsiaalset uudiskirja jaluse sisuplokki, tervitusmeili või veebiseminari spetsiifilist meili jaluse plokki. Säästad palju aega, kui sinu meilimallide puhul saad käsitsi kodeerimise asemel jaluse sisuplokke kasutada.
Kui soovid jaluses muudatusi teha, pead sel viisil värskendama ainult asjakohast sisuplokki, selle asemel et minna igasse aktiivsesse meilimalli.
Kasuta dünaamilisi liitmisvälju (Dynamic Merge Fields)
Veel üks hea näpunäide meili jaluste haldamiseks on liitmismärgendite ja dünaamiliste väljade kasutamine.
Liitmismärgendid võivad pakkuda hämmastavat aja kokkuhoidu ja vähendada inimliku vea ohtu. Sinu jaluses olevas väikeses kirjas võib olla teavet, mis lisatakse alati igale meilile. Selliseid välju on võimalik ka süsteemist dünaamiliselt eemaldada.
Liitmisväljad võivad olla kasulikud igale turundajale. Näiteks võid kasutada silte, mis kuvavad automaatselt meili saatmise aastat. Mõned turundajad võivad isegi saatmiskuupäeva lisada. Taolisi andmeväärtusi saab dünaamiliselt jalusesse tõmmata.
Samamoodi võid värskendada oma ettevõtte aadressi või kontaktteavet. Selle teabe dünaamiliseks kuvamiseks on jaluses võimalik kasutada liitmärgendeid. Uuri oma ESP poolt pakutavaid võimalusi ja kasuta neid dünaamilisi lisasid oma meilide koostamise tõhususe suurendamiseks.
Meili jalused: alahinnatud, kuid kriitiliselt olulised e-kirja osad
Nagu näed, täidavad jalused igas e-kirjas tähtsat ülesannet. Need aitavad turundajaid, pakkudes ruumi erinevate nõuete, tingimuste ja muude juriidiliste avalduste paigutamiseks, et järgida mitmeid seadusi ja määrusi.
Pea meeles, et need on abiks ka e-kirja lugejale ning seda mitte ainult uudiskirjast loobumise eesmärgil, vaid olulise info leidmisel (näiteks reklaamitud pakkumise üksikasjade või ettevõtte kontakt-teabeni jõudmisel). Sellepärast proovigi oma meili jaluseid regulaarselt üle vaadata ja leida viise nende optimeerimiseks, toetades sedasi nii oma ettevõtet kui ka tellijaid!