Meiliturundus võib mõnele tunduda vana turundustaktikana, aga kui viimased aastad on meile üldse midagi õpetanud, siis seda, et peame oskama muutuvate aegadega kohaneda ja klientidega mitmel viisil ühendust võtta. Trende tutvustab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand.
Aastal 2023 peab sinu meiliturunduse strateegia arenema koos muutustega tarbijakäitumises. Olulist muutust näeme siin selles, kuidas inimesed enne ostu tegemist käituvad. Nad nimelt panustavad rohkem aega ostueelsele tausta uurimisele, teavad täpsemalt seda, mida lahendustena otsivad ning neil on kõrgemad ootused teenindusele.
2023. aastaks on enam kui neljal miljardil inimesel vähemalt üks e-posti aadress, mis muudab e-kirjad üheks kõige laialdasemalt kasutatavaks suhtlusviisiks. Nii suure kasutajabaasi puhul on loogiline, et turundusmeeskonnad püüavad sellest endiselt kasu saada, saates oma turundussõnumid otse inimeste postkasti.
Sinu meiliturundusplaan peaks kohanema muutustega Internetis ja sellega, kuidas inimesed uute tehnoloogiate ja standardite kasutuselevõtu tulemusel erinevale sisule juurdepääsu saavad.
Meiliturunduse statistika ja faktid näitavad, et see on elus
Kuigi meiliturundus pole uus kontseptsioon, näitab statistika, et see on endiselt elus ja terve ning kaugeltki mitte surnud. Statistika kohaselt on e-post meie igapäevase veebielu oluline osa. 2020. aastal oli maailmas neli miljardit e-posti kasutajat, mis peaks 2025. aastaks kasvama 4,6 miljardini.
Paneme asjad perspektiivi: 2020. aastal kasutas sotsiaalmeediat 3,6 miljardit inimest, mille ennustatav kasv kujuneb hinnanguliselt aeglasemaks, kui e-posti kasutavate inimeste puhul. Teisisõnu: e-posti kasutab rohkem inimesi, kui sotsiaalmeediat.
Veelgi huvitavam on see, et suundumus mobiilsete seadmete kasutamisele on mõjutanud ka meiliturundust, kuna mobiilseadmed moodustavad peaaegu 50% kõigist meiliavamistest. Tänu sellele saavad inimesed ka arvutist eemal olles oma e-kirjadele hõlpsalt pilgu peale visata.
Turundamist võimaldavate kanalite efektiivsuse uuringus nõustus 47% turundajatest, et e-kiri on selleks kõige tõhusam, millele järgnesid sotsiaalmeediaturundus (39%), SEO (33%) ja sisuturundus (33%).
Toon sinu ettevõtte jaoks välja paar asja, mida peaksid edukaks meiliturunduseks meeles pidama:
- Tulevased meiliturunduskampaaniad peaksid püüdlema rohkema individuaalsuse poole, sest inimesed tajuvad üldisi reklaam-meile tihtipeale rämpspostina.
- Oluliseks osutuvad sellised meiliturunduse meetodid, mis panevad sinu sõnumi rohkem veebisaidi moodi toimima – näiteks HTML-mallid, mis on mobiilseadmetes hõlpsasti ligipääsetavad.
Väikeettevõtete omanikud ja turundajad leiavad käesolevast artiklist väärt nõuandeid, et aegsasti meiliturunduse tulevikuks valmis olla.
6 suundumust, mis kujundavad meiliturunduse tulevikku aastal 2023
Kui soovid, et sinu ettevõtte strateegia oleks turul jätkuvalt tõhus, pane tähele järgnevaid suundumusi aastaks 2023, millega arvestamine annab sulle eelise nii meiliturunduses kui ka üleüldises turunduskonkurentsis.
1. Masinõpe: pilvepõhine tehnoloogia ja tehisintellekt muudavad meiliturundust
Meiliturundus sõltub üha enam masinõppest ja tehisintellektist (AI), nii nagu enamik valdkondadest tänapäeval. Tehnoloogilised edusammud nendes valdkondades on avanud ukse turunduse automatiseerimisele, millega on võimalik kliendiandmeid kasutades personaliseerida sõnumeid väga konkreetsele sihtrühmale.
Anvil Media president ja asutaja Kent Lewis teatas, et AI "toob meiliturundusse uusi ja täiustatud võimalusi", mis mitte ainult ei taga kampaaniate vastavust GDPR-ile ja teistele privaatsuseeskirjadele, vaid annab ka väikeettevõtetele tööriistad oluliste meilikampaaniate loomiseks, mis ei nõua suurt eelarvet.
Ta kinnitas, et "tehisintellekt automatiseerib ja täiustab paljusid meilide planeerimise ja haldamise osi."
Näiteks suudab AI kiiresti täita selliseid ülesandeid nagu A/B testid, mis varem nõudsid ulatuslikku ja aeganõudvat tööjõudu, ning optimeerida saatmisaegu ja viia personaliseerimise "hüpertasemele", tuginedes demograafiale ja käitumise ennustamisele.
GDPR-i järgimisest ja muudest regulatiivsetest piirangutest tulenevat keerukust saab lihtsasti hallata tehisintellekti abiga.
2. Personaliseerimine on endiselt oluline
Üks on kindel – hoolimata sellest, kas sinu meiliturunduse plaan on suunatud tarbijatele või teistele ettevõtetele – inimesed soovivad tunda, et nende konkreetsetele eelistustele tullakse vastu.
Võta hetk, et mõelda oma isiklikule e-postkastile. Tõenäoliselt kaldud neid e-kirju kustutama või rämpspostiks määrama, mis tunduvad liiga reklaamilikud või ei ole sinu huvidele vastavad.
CrazyCalli turundusspetsialisti Jakub Kliszczaki sõnul "inimesed küll avavad ja vastavad neile suunatud meilidele, kuid pelgalt nende nime lisamisest selle toimumiseks ei piisa". Palju tõhusam on astuda samm edasi ja personaliseerida adressaadile saadetav meil vastavalt tema hiljuti külastatud veebisaidi, talle huvipakkuvate toodete ning teemade või tema muude hiljutiste tegevuste põhjal.
Niiviisi tekitatav tuttavlik tunne suurendab usaldust, mis on suhete loomiseks ja hoidmiseks hädavajalik – eriti kaasaegses turunduses. Sel põhjusel kasutavad paljud ettevõtted ennustava personaliseerimise tarkvara (predictive personalization software – PPS).
Mõiste "ennustav personaliseerimine" räägib iseenda eest. Sellega prognoositakse adressaatide puhul ette seda, millist sisu või tooteid nad sinu valikust võiks soovida näha. See põhineb iga eraldi tarbijat puudutava andmeajaloo kombineerimisel temale kohaste reaalaja andmetega, nagu näiteks asukoht, kellaaeg, kuupäev ja aastaaeg.
Näiteks Netflix teeb kõike andmetepõhiselt alates nende toodetud sarjadest kuni kasutajate pealehel esile tõstetud filmideni. Netflix kogub iga kasutaja kohta tohutul hulgal andmeid, mis seejärel sisestatakse AI-toega algoritmi, et ennustada, mida nad järgmisena vaadata tahavad.
Selline info nagu demograafilised andmed, vaatamiste ajalugu, edastatud hinnangud ja eelistused mõjutavad ennustust, mis peaaegu alati osutub õigeks. Ligikaudu 80% sellest, mida Netflixis vaadatakse, leitakse läbi soovituste. Selline kaval süsteem säästab ettevõttele igal aastal klientide hoidmisel miljard dollarit.
3. Interaktiivsed meilid muudavad müügi lõpetamise lihtsamaks
Meiliturunduse eksperdid ennustavad, et interaktiivsete e-kirjade kasv toob ärimaailma lähiaastatel tõelise revolutsiooni. Sellised meilid sisaldavad interaktiivseid elemente, mis julgustavad kasutajaid e-kirjadega rohkem suhtlema. Nende hulka kuuluvad pildid, atraktiivne videosisu, veebipoe ostukorvid, erinevad ülevaated ja muud elemendid.
Tüüpiliste tekstipõhiste meilisõnumite asemel, mida saavad enamik meilitellijaid lademetes, paistavad interaktiivsed e-kirjad silma elavama ja kaasahaaravama kogemuse pakkumisega. Selle kasutamisel muutub sinu tegevus turunduses edukamaks, tuues endaga kaasa klõpsamise määra ja konversioonimäärade kasvu ning tellijate suurema seotuse.
CANZ Marketingi tegevjuhi Zarar Ameeni sõnul mida interaktiivsemaks saad midagi teha, seda rohkem ootavad inimesed selle nägemist. Kaasatuse osas on meiliturundusel veel palju arenguruumi ning aasta 2023 toob endaga vajalikud muutused.
Sellised muudatused meiliturunduse kampaaniates võivad "kasutajate poolt loodud teavet tuua dünaamiliselt e-kirjadesse, pakkudes köitvamat sisu ning suurendades lugemissagedust," väitis Lewis, kui seda kombineerida AI-tehnoloogiaga.
4. Meiliturundust täiustab paeluv jutuvestmine
Kõigile meeldib hea narratiiv ehk jutustus, nii et kui sinu ettevõttel on huvitav lugu, mida rääkida, peaks seda ka oma turundusmeilide kaudu tegema. Radial Pathi sisujuhi Tasmin Lockwoodi sõnul soovivad kliendid tugevdada oma seotust neile meeldiva ettevõttega.
Ta väitis, et uudiskirjad annavad ülevaate [ettevõtte] tööjõust, kultuurist, sotsiaalsest südametunnistusest ja tulevikuplaanidest. Klient tunneb, et reisib niiviisi ettevõtte arenguga ka ise kaasa ja saab osa millestki tähtsast.
Lisaks sellele, et inimesed saavad sinu ettevõttega rohkem suhelda, tõstavad taolised uudiskirjad sinu ettevõtet postkastides rohkem esile ning aitavad kasvatada sinu müügivihjeid ja tuua juurde potentsiaalseid uusi kliente.
5. Turundusmeilides kasutatakse üha enam kasutajate poolt loodud sisu
Tarbijad ostavad veebist tõenäolisemalt tooteid, mida teised inimesed soovitavad. Lisades oma turundusmeilidesse kasutajate poolt loodud sisu (user generated content – UGC), näitad, et inimesed ostavad sinu tooteid ja mis veelgi olulisem – need meeldivad neile piisavalt, et teistele inimestele ka sellest rääkida.
Võid automaatselt saata e-kirju, milles palud klientidel pärast ostu sooritamist postitada oma arvustusi koos piltidega. Seejärel saad need hinnangud ja pildid oma suhtlusele lisada. Sellise sisu saamine ei nõua sinult lisakulutusi, tänu millele on see suurepärane näide meiliturunduse kulutõhususest.
6. Andmeturve on ülioluline
Sa pead suutma tõendada, et sinu meililistis olevad kliendid on andnud nõusoleku sinu e-kirjade saamiseks. Isikuandmete kaitse üldmääruse (GDPR) vastuvõtmine ja meiliturunduse eeskirjade karmimaks muutumine kajastavad tarbijate kasvavat muret andmete privaatsuse pärast.
Seda ärevust saad vähendada lihtsal viisil, märkides oma meilides, et need on vastavuses GDPR-i ja maksekaarditööstuse (PCI) eeskirjadega.
Iga kord, kui sinu privaatsustingimused muutuvad, peaksid saatma sellest ka oma klientidele teavituse. Sarnaselt igale sinu e-kirjale, peaksid need värskendused sisaldama loobumisvalikuid. Juhul, kui muudatused sinu andmetöötluses klientidele ei sobi, peaks neil olema võimalik tellimusest loobuda.
4 näpunäidet, kuidas tulevikus meiliturunduse arenguga kaasas käia
Meiliturundus on pidevas muutumises. Kui avastad end pidevalt püüdmas arenguga sammu pidada, toome välja mõned punktid, mida silmas pidades saad paremini ajaga kaasas käia.
1. Rakenda automatiseeritud, ajastatud käivitajaid
Strateegia asjakohasena hoidmiseks kasuta automatiseeritud ajapõhiseid käivitajaid. Niiviisi saad saata selliseid otstarbekaid e-kirju, nagu näiteks
- Tehingujärgne e-kiri (peale ostu e-poest või muud tehingut)
- Tellijale tema sünnipäeval saadetav õnnesoov
- Teemakohane järelkiri, mis on saadetud adressaadile peale sinu veebilehel mingite toimingute tegemist (näiteks toodete soovitused, vastavalt kaubale, mida adressaat on sinu e-poes vaadanud)
- Hüljatud ostukorvi e-kiri, mis saadetakse inimesele siis, kui ta jätab sinu e-poes oma ostu pooleli.
Sellised automatiseeritud e-kirjad jõuavad tellijateni tõhusalt õigel ajal, suurendades soovitud toimingute sooritamise tõenäosust.
2. Pea oma tellijate eelistusi meeles
2023. aasta meilitrende jälgides ära unusta oma unikaalse meililisti eripärasid ehk oma tellijate eelistusi endiselt meeles pidada.
Kuna sa saadad turundusmeile sel eesmärgil, et julgustada inimesi oma ettevõttega suhtlema, siis peaksid alati kaaluma, mis pakub sinu uudiskirja tellijatele parimat kogemust. Võid avastada, et mõne interaktiivse elemendi lisamine muudab e.kirja haaravamaks või CTA nupu paigutuse muutmine parandab kasutajakogemust.
Tellijaskonna eelistuste hoidmine meiliturunduskampaaniate prioriteedina aitab sul edastada edukaid e-kirju.
3. Kontrolli oma e-kirjad alati üle
Meiliturunduse tulevik muutub pidevalt, nagu ka sinu tellijate huvid ja eelistused. Meilide testimine on parim viis kõigi nende muudatustega sammu pidamiseks.
Testimine aitab sul teada saada, mis sinu sihtrühma jaoks töötab ja mis mitte. Peaksid endiselt testima oma meilide erinevaid aspekte, alates CTA-de värvidest ja pildivalikust kuni teemarea ja meili sisuni välja.
Turundusmeilide erinevate variantidega katsetamine aitab näha oma vaatajaskonna meeldimisi ja mittemeeldimisi, mis omakorda lubab sul oma kampaaniaid pidevalt täiustada.
4. Hoidu meililistide ostmisest
Paljud ettevõtted eelistavad oma meililiste nende järk-järgulise kasvatamise asemel osta, kuid see on samm, mis ei tule sinu meiliturundusele kasuks ning võib sellele hoopiski negatiivselt mõjuda.
Seega eelista alati orgaanilist meililisti. Selle omamise eelised on üsna ilmsed. Seal olevad adressaadid on juba huvitatud sinu poolt pakutavatest toodetest ja teenustest, lisaks oled sa ka rohkem kursis oma meililisti kvaliteediga.
Selline nimekiri säästab lõpuks sinu ressursse ja aega ning suurendab turundusmeilide tõhusust ja müüki.
Kokkuvõtteks
Jah, ütleme selle otse välja – inimeselt inimesele (H2H – human-to-human) turundus on suund, mida pead alati silmas pidama.
Samal ajal, kui meilide turvakontrollid suurenevad nagu näiteks Apple Maili privaatsuskaitse ja erinevad ametlikud õigusaktid, on oma lugejaskonna tundmine edukaks turunduseks ülioluline.
Oma strateegia nihutamine lihtsast avamiste ja klikkide aruandlusest populaarseima sisu tuvastamise ja tellijaskonna suurema kaasamise poole võib võtta veidi aega.
2023. aasta on kohe käes. Arvesta antud artiklis käsitletud meiliturunduse suundumustega juba täna, et saavutada teiste ees edumaa!