Bännerid võivad pealtnäha tunduda lihtsate lahendustena, kuid tegelikkuses tuleks nende kõigi juures tähele panna vähemalt nelja kindlat aspekti. Mis need on, räägib Veebimajutuse partner, agentuuri CIMA tegevjuht Ivan Tuzov.
Bännerid on tänapäeval veebis kõikjal. Millised on nende esmärgid?
Kindlasti peab iga bänner olema valmistatud eesmärgiga. Eesmärgiks võib olla brändi tuvastamine või mõni konkreetne pakkumine, nagu toode, kampaania või sõnum. Eesmärgile vastavalt on vaja valida bänneri kujundus, tekstid, pildid ja turundusstrateegia.
Kui bännerit vaja on, siis kuidas see hankida? Kas teha ise või paluda mõnel agentuuril aidata?
Kindlasti on võimalik ise ka teha, kuid soovitan pöörduda agentuuri poole. Agentuuril on olemas kogemus, nägemus ja teadmised, kuidas teha efektiivne bänner.
Mida bänneri tegemise juures kindlasti tähele tuleks panna?
Enne bänneri tegieest peab aru saama, mida soovime bänneri abil kliendile öelda. Sõnum või pakkumine peab olema konkreetne ning kliendi jaoks lihtne. Kui klient ei saa esitatud sõnumist aru kahe sekundi jooksul, siis on vaja bännerit muuta.
Kindlasti peab bänneri juures olema neli põhilist komponenti: pealkiri, selgitav tekst, logo ja CTA (Call to Action).
Mida ei tohiks bänneril kindlasti olla?
Palju tekste, mitu sõnumit ühel bänneril ning CTA puudumine.
Kuidas peaks seotud olema bänneri visuaalne keel ettevõtte enda visuaalse keelega?
Kui räägime brändingust, siis kindlasti need peavad omavahel seotud olema. Kui räägime kampaaniast, siis visuaal bänneril ning maandumislehel peab olema sarnane.
Kuidas teha nii, et loodud lõpplahendus ka tegelikult töötab?
Bännerid on vaja valmistada kliendi jaoks, mitte ettevõtte omaniku jaoks. Lihtne reegel.
Oluline on aru saada, et ainult suurepärased bännerid ei aita. On vaja täpselt teada, kellele, kus ja millal me bännerit näitame, kuhu suuname klikid ja kuidas jõuab klient eesmärgini.
Arvestades, et bännereid on palju, siis kuidas saaks enda oma silmapaistvaks muuta?
Peaks kasutama uusi tehnoloogiaid ja uusi võimalusi, mida pakub internet. Näiteks HTML5 tehnoloogia aitab valmistada väga efektiivseid bännereid. Nüüd on võimalik teha näiteks animeeritud või interaktiivseid bännereid.