Paljud alustavad ettevõtted on kindlasti valiku ees, et mis see bränd siis on, milleks seda mulle vaja ja kui palju peaks sellesse alguses panustama. Tegelikult aga on bränd algusest peale ülioluline, sest see on kõik, mis määrab sinu ettevõtte näo. Sellest, kuidas järjepidevalt brändi kujundada ja ettevõtte heaks ära kasutada, räägib lähemalt BrandYourself.ee asutaja Angela Viispert.
Kui soovid edukat ja jätkusuutlikku ettevõtet, siis tegelikult on bränd KÕIK! Hästi välja töötatud bränd toob usalduse, kliendid, tuntuse. Sa ei pea enam nii palju turundusele kulutama ja pingutama.
Kuid bränd ei koosne ainult logost ja mõnest üksikust reklaamist. See on kogu üldine imago. Bränd räägib näiteks ka sellest, kuidas sa suhtud oma töötajatesse, kuidas töötajad suhtuvad klientidesse. See on kauakestev ja järjepidev töö, millega bränd välja kujuneb.
Bränd on nimi, termin, kujundus, sümbol või mis tahes muu tunnus, mis identifitseerib ühe müüja kauba või teenuse teistest müüjatest erinevaks.
Siin on viis kõige tähtsamat põhjust, miks on bränd oluline.
1. Inimesed tunnevad brändi järgi ettevõtte ära
Üks ilmsematest põhjustest, miks ettevõtted brändi vajavad, on vajadus rohkem tuntust saada. Kui ettevõttel on tugev kaubamärk, siis võtavad inimesed selle palju paremini teadmiseks. Ettevõte, kellel aga puudub ühtne bränd, ei jää meelde kuigi kauaks. Äri, millel on sellised selged elemendid nagu logo, atraktiivsed värvid ja muud ühtsed visuaalsed elemendid, on palju meeldejäävam.
Keegi võib ettevõtte brändi silmata vaid lühikeseks hetkeks, aga kui see jääb positiivselt meelde, on suur tõenäosus, et ta seda ei unusta, isegi kui inimene pole firma tooteid või teenuseid veel valmis kasutama. Lõpuks, kui tulevane klient on valmis järgmisi samme astuma, pöördub ta teie poole, kuna bränd on teemaga seoses meelde jäänud.
2. Bränd aitab ehitada usaldust
Kui peaks valima selge ja professionaalse väljanägemisega ettevõtte või sellise firma vahel, kes pole brändiga vaeva näinud, siis ilmselt on selge, kumba rohkem usaldatakse. Bränd aitab tulevastele klientidele näidata, et olete väljakujunenud ja usaldusväärne ettevõte. Selle abil saab inimestele varakult teada anda, mida nad oodata võivad.
See on investeering, mida ettevõte teeb enda paremaks muutmiseks ja potentsiaalsed kliendid mõistavad, et brändi loomisesse on tõsiselt panustatud.
3. Reklaami saab muuta efektiivsemaks
Ükski ettevõte ei jõua ilma reklaamita kuigi kaugele. Bränding ja reklaam käivad käsikäes. Kui soovid oma ettevõtte jaoks paremat reklaamitulemust, peab kõigepealt tegelema brändi loomisega.
Oma äri reklaamides soovitakse tavaliselt, et kõik oleks sidus ning esindaks ettevõtte ühtset identiteeti ja väärtusi. See võib olla väljakutse, kui keegi pole oma brändi loomiseks aega kulutanud. Kui reklaamida ilma kindla kaubamärgita, jääb kasutamata palju häid võimalusi tõhusa kampaania loomiseks.
Brändingu kaasamine reklaamimisse aitab ka suurendada brändi tuntust, see kõik on omavahel tihedalt seotud.
4. See pakub väärtust ka ettevõtte enda töötajatele
Bränding pakub väärtust ka ettevõtte sees. Muidugi soovib iga juht, et töötajad armastaksid firmas töötamist ja tunneksid end osana meeskonnast.
Hea kaubamärgiga ettevõttes on töötajatel lihtsam tunnetada, et nad on seotud millegi enama kui lihtsalt tööga. Lisaks brändingule, mis aitab uusi kliente kaasata, tuleb investeerida ka brändingu neisse aspektidesse, mis hoiavad kogu firma meeskonda motiveerituna.
See katab ka selliseid pisiasju nagu oma kaubamärgiga rõivad ja kaubad, aga ka kogu kontoripinna välimus. Kui suudad oma töötajaid motiveerida kaubamärgi kaudu ühtsustunnet looma, võib lõpuks näha ka hoopis paremaid töötulemusi.
5. Bränding toob rohkem püsikliente!
Muidugi ei soovi ettevõte mitte ainult kliente, kes tunnevad brändi ära ja kasutavad firma tooteid või teenusedid üks kord, vaid alati on vajalik leida püsikliente, kes tulevad tagasi.
Hea brändinguga saab anda oma brändile inimlikuma näo, mida kliendid saavad seostada rohkem kui ettevõttega, see on tegelikult kogu äri nägu.
Tihti saab kaubamärgi kaudu pöörduda inimeste poole emotsioonide kaudu ja panna nad oma ettevõttega rohkem seotud olema. Bränding aitab luua suhteid oma jälgijaskonnaga, mis võib lõpuks muuta nad rahulolevateks püsiklientideks.
Seega saab luua kaubamärgi, millest inimesed tegelikult hoolivad ja see omakorda annab selge eelise nende konkurentide suhtes, kes seda oma äri huvides ära ei kasuta.