Kujuta ette, et sul on käes suur võtmekimp, igaüks neist võiks olla potentsiaalne klient sinu äri jaoks. Paljude võtmetega saab lausa päris mitu ust avada. Kui aga ei ole teada, milline võti avab millise ukse, siis pole selle kimbuga suurt miskit peale hakata, hoiatab Webtailor ja annab nõu, mismoodi oma äriks hädavajalik müüginimekiri korras hoida.
Jätkates võtmete näitega on igaühel neist vajalik ära märkida ettevõtte nimi, kontaktandmed ja muud olulised detailid. Kuid ka siis, kui kõik on kirjas, on tegemist ikkagi nagu puslega, mille tükid on laiali pillutatud. Tuleb leida viis, kuidas selles andmekaoses orienteeruda, kuidas leida need õiged uksed, mis viiksid sinu äri edasi ja kuidas võtmed korralikult ära sorteerida.
Praegu on igal pool infot väga palju ja selle kättesaadavus on küll väga lihtsaks tehtud, aga kui inimene ei tunne, et tema poole pöördutakse mingil kindlal eesmärgil ja põhjusega, siis ei suvatse ta ka sinu ideid ja lugu ära kuulata.
Puhastatud müüginimekiri annab sulle võimaluse mõista oma sihtrühma sügavamalt, tunnetada selle vajadusi ja soove ning seeläbi kujundada neile tõhusaid e-posti kampaaniaid, mis jõuavad õigel ajal ja õiges kohas ning neid huvitavate teemadega. Selle aluseks on aga õigete andmetega müüginimekiri, mille järgi uudiskirjad välja lähevad.
Miks peaks müüginimekirjad kohe korda tegema?
Müüginimekiri on hea meilikampaania alusvundament, millele kogu kampaania peale ehitatakse.
Kui alus on ebaühtlane või auklik, on arvatavasti ka terve kampaania läbi kukkunud. Millest alustada ja millist kasu see toob?
Sihtimise täpsus: korrastatud kontaktide nimekiri laseb täpselt määratleda ja sihtida oma sihtrühma. Kui on olemas selged andmed võimalike uute klientide kohta, saab paremini kohandada ka oma turundussõnumeid vastavalt nende vajadustele ja huvidele. See suurendab kampaaniate tõhusust ja vähendab raisatud ressursse.
Kvaliteetsemad müügivihjed: kui leadlistid on korralikult korrastatud ja täiendatud lisainfoga iga leadi kohta, saab müügimeeskond kasutada neid väärtuslikke andmeid, et astuda arukasse ettevalmistatud vestlusse potentsiaalsete klientidega. See suurendab müügivihjete konversioonimäära ja kasvatab müüki.
Tõhusam turundusstrateegia: korralikult korrastatud leadlistid aitavad teha teadlikumaid otsuseid oma turundusstrateegia kohta. Nii saab paremini aru oma sihtrühma käitumisest ja eelistustest ning võib luua juba kohandatud sõnumeid, mis kõnetavad just seda publikut. Tekib suurem kaasatus ja saab parema tagasiside oma turundustegevustele.
Usaldusväärsemad andmed: kui leadlistid on korrastatud ja puhtad, võib olla kindel, et turundusotsused saavad põhineda usaldusväärsetel andmetel. Puuduvad ebatäpsused, mis võiksid strateegiaid moonutada või mis võivad kahjustada firma mainet ja usaldusväärsust. Kõige hullem viga, mida saab teha meilikampaaniates, on vale infoga pöördumine. Näiteks kui finantsteenust osutava ettevõtte müüginimekirja on sattunud mõni loomapood ning kui see saab valesti sihitud e-kirja pakkumisega, mida ei saa kasutada, siis võib kindel olla, et selle ettevõttega ei ole enam tulevikus võimalust koostööd teha.
Kulude kokkuhoid: korrastatud leadlistid aitavad kokku hoida aega, raha ja ressursse. Nii ei raiska aega ebatäpsete või vananenud andmete uurimisele ja saab suunata oma energia kohe kõige potentsiaalsemate klientidele.
Miks on andmed nii tähtsad e-posti kampaaniates?
E-posti kampaaniad on üks tõhusamaid turundusvahendeid, kui seda õigesti seadistada. Kuid eduka e-posti kampaania korraldamiseks ja tulemuste maksimeerimiseks on hädavajalik mõista andmete tähtsust.
Personaalsus ja kohandamine: tänapäeva tarbijad ootavad personaalset ja kohandatud kogemust. Andmete täpne kasutamine laseb luua personaalseid sõnumeid, mis kõnetavad otse sihtrühma ja igaüht meilikampaanias. Näiteks saab kasutada nimelist pöördumist, varasemat ostuajalugu või demograafilist teavet, et kohandada oma sõnumeid vastavalt iga kliendi eelistustele ja käitumisele. See toetab sihitud kampaaniaid, mis on suunatud spetsiifilistele sihtrühmadele, suurendades konversioonimäära ja ROI-d ehk investeeringu tasuvust.
Ajastamine ja sagedus: andmete analüüsimine aitab mõista sihtrühma käitumist ja eelistusi ning selle põhjal ajastada oma digikampaaniaid õigeks ajaks ja õige sagedusega. Näiteks võib saata kampaaniaid teatud nädalapäevadel või kellaaegadel, mis on sihtrühmale kõige sobivamad, suurendades e-kirja avamise ja klõpsamise määrasid.
Mõõdikud ja optimeerimine: andmed pakuvad väärtuslikku allikat e-posti kampaaniate tulemuste kohta. Saab jälgida e-kirja avamise määrasid, klõpsamise määrasid, konversioonimäärasid ja teisi olulisi mõõdikuid, et mõista, mis toimib ja mis mitte. See võimaldab oma kampaaniaid pidevalt optimeerida ja parandada nende tõhusust.
Andmed on seega võti edukatele e-posti kampaaniatele. Ei maksa alahinnata nende tähtsust oma turundusstrateegias ning investeerida tuleb nii aega kui ressursse korralike andmete kogumisse, analüüsimisse ja kasutamisse, et saavutada parimaid tulemusi.