Miks on tähtis oma domeen enne külma meilikampaaniat "üles soojendada"?

Ian Leman
23. veebr

Külma meilikampaania üles seadmine ei olegi nii lihtne, kui esialgu võib tunduda. Selleks, et kampaania käigus saadetud e-kirjad ei maanduks saajate rämpspostifiltrisse, on vaja eelnevalt nii-öelda soojendada oma domeeni ja meiliaadressi, millelt kirjad lendu lähevad, soovitab WebTailori asutaja Ian Leman.

Külm meilikampaania on turundusstrateegia, mille raames saadetakse võimalikele uutele klientidele e-kirju, kellega pole varem kontakti võetud. Eesmärk on tutvustada oma tooteid või teenuseid ja äratada nende huvi. Kindlasti peab hoolikalt läbi mõtlema, kellele selliseid e-kirju saata, sest soovimatu rämpspost võib tuua palju pahandusi. Eraisikutelt peab enne saama nõusoleku, et neile kampaaniakirju saatma hakata.

Korralikult "soojendatud" aadressidega saab läbi viia mitu kampaaniat pika aja vältel. See nõuab natuke pealehakkamist, kuid edasisi samme jälgides on see tegelikult üsna lihtne. 

1. samm: vali sobiv domeen külmade e-kirjade saatmiseks

Esimesena tuleb üles seada eraldi domeen ja postkast, mida kasutada ainult külmade kampaaniate e-kirjade jaoks. See on vajalik samm peamiselt oma domeeni turvalisuse huvides, kuid aitab ka potentsiaalsete klientide vastuseid tõhusamalt käsitleda, kuna need ei segune siis teiste ärimeilidega.

Uue domeeni saab osta oma praeguselt domeenipakkujalt, kuid valida võib ka mõne muu teenusepakkuja. Domeenipakkuja valik on muidugi igaühe enda otsustada ja meilisõnumite saatmise seisukohast pole see väga oluline.

Küll aga on oluline uue domeeni nimi. Mida rohkem sarnaneb külmade e-kirjade domeen ettevõtte enda domeeniga, seda parem – nii ei satu võimalikud uued kliendid segadusse.

Näiteks kui peamine domeeninimi on colliber.com, sobib külmade e-kirjade saatmiseks hästi kasutada aadressi colliber.co või colliber.io.

Võimaluse korral saab osta ühe aasta vana või isegi vanema juba kasutatud domeeni. Selle vanus on rämpspostifiltrite jaoks väga oluline. Selle põhjuseks on asjaolu, et rämpsposti saatjad kasutavad enda e-kirjade saatmiseks tavaliselt vastloodud ja väga värskeid domeene.

Seega võib öelda, et mida vanem domeen, seda parem – kuid tähelepanu tuleb pöörata ka antud domeeni mainele. Loe sellest lähemalt siit: "How to set up a domain for cold outreach?"

Kasutatud domeenil peaks olema hea maine, et seda saaks turvaliselt kasutada e-kirjade väljasaatmiseks.

Mis juhtub, kui domeeni maine on halb? Rämpspostifiltrid blokeerivad sellistelt domeenidelt saadetud meilid, suunavates need rämpsposti kausta või panevad saatja musta nimekirja. Seega tuleb kontrollida enne domeeni ostmist kindlasti selle mainet. Selleks on olemas tööriistad nagu Talos ja MX Toolbox, mis võimaldavad hankida infot ja kontrollida, kas domeen on mõnes mustas nimekirjas.

2. samm: suuna domeen oma e-kirjade majutamise serverisse

Kui domeen ostetud, tuleb see suunata enda valitud meiliserverisse. Kui domeen ja server selle majutamiseks pärinevad samalt pakkujalt, saab need tavaliselt mõne klõpsuga juhtpaneelil ühendada.

Kui aga domeen pärineb mõnelt teiselt pakkujalt, tuleb läbida paar sammu:

  1. Mine oma majutusteenuse pakkuja juhtpaneelile ja kopeeri sealt nimeserverid. 
  2. Logi sisse oma domeenipakkuja juhtpaneelile ja ava uue domeeni DNS-i seaded. Kleebi nimeserverid kohandatud nimeserverite alla ja klõpsa nuppu Salvesta/Save.

3. samm: seadista SPF- ja DKIM-kirjed meilide turvalisuse tagamiseks

SPF ja DKIM on kaks turvamehhanismi, mis takistavad petturitel firma nimel võltsitud e-kirju saatmast. Nende kahe kirje seadistamine domeeni DNS-is viib sammu võrra lähemale sellele, et õigest domeenist pärinevad meilid toimetatakse edukalt klientideni ja domeen jääb turvaliseks.

Kõige tavalisemate domeenihostide jaoks SPF-i seadistamiseks vaata siit oma teenusepakkuja kohta lähemalt:

Kui soovid rohkem teada SPF-i ja DKIM-i kohta, siis lähemalt saab lugeda sellest artiklist: "What is DKIM & SPF? And How to Set It Up?".

4. samm: soojenda uut domeeni ja e-posti aadressi

Igal vastloodud domeenil on vaikimisi neutraalne maine. See tähendab, et rämpspostifiltrid hoiavad domeenil tähelepanelikult silma peal ja võivad muutuda ärevaks, kui saadad ootamatult suure hulga e-kirju.

Enne e-kirjade masspostitamist peab domeen teenima omale hea maine. Selle saavutamiseks tuleb läbida protsess, mida nimetataksegi domeeni soojendamiseks.

Põhimõtteks on saata oma väljaminevate e-kirjade postkastist vaid väike hulk e-kirju päevas adressaatidele, kelle kohta tead, et nad teile vastavad – näiteks perele, sõpradele või kolleegidele. Tuleb meeles pidada, et kui domeenil on rohkem kui üks postkast, peab neid kõiki eraldi soojendama.

Soovitatav on saata 5–10 e-kirja päevas ja aja jooksul nende arvu aeglaselt suurendada. Soojendamine peaks kestma umbes kolm kuud. Vahepeal saab mõne muu asja eest hoolitseda, näiteks luua usaldusväärse kliendibaasi.

Lisaks tasub lihvida oma veebilehte ja sotsiaalmeedia profiile. Sellest saab lähemalt lugeda artiklist "8 Things to Take Care of In the Meantime You Warm up a Domain for Outreach".

WebTailor aitab järgmise meilikampaaniaga

Domeeni ja meiliaadresside soojendamise jooksul saab tegeleda juba e-kirjade sisu loomisega ning meilinimekirjade koostamisega. Loe lisateavet selle kohta, kuidas meie oma ärilt ärile ehk B2B müügivihjeid genereerime, kirju kirjutame ja meilikampaaniaid seadistame. Kui tekkis küsimusi, võta meiega julgelt ühendust.

Ian Leman

WebTailor – teie digitaalse turunduse ja tarkvaraarenduse partner. Keskendume suure jõudlusega avalike veebilehtede loomisele ja ärikasvu kiirendamisele SEO turunduse kaudu. Peame saidi laadimiskiirust ja SEO tehnilist skoori iga avaliku veebisaidi olulisteks näitajateks. WebTailor koostab turundusstrateegiaid, mis vastavad iga ärimudeli ja valdkonna vajadustele. Peamised tegevusvaldkonnad on SEO, veebilehtede arendus ja B2B meilikampaaniate loomine.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 9.90

3 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 29.70

6 kuu põhine arveldus

Kuus 9.90

Kokku 59.41

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -19.80

Kuus 8.25

Kokku 99.02

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00