Mitte ainult robotitele: 7 nippi, kuidas teha oma koduleht loetavaks inimestele

Veebirebane
29. mai 2023

Ehkki kodulehe sisu luues mõeldakse väga palju sellele, kuidas see otsingurobotitele meeldivamaks teha, et otsingutulemuste nimekirjas paremaid tulemusi saada, on põhiliseks lugejaks ikkagi inimene. Seega peab kodulehe sisu olema huvitav ka tavalisele lugejale. Kuidas seda teha?

Õnneks on Google teinud oma otsingumootori robotitele ülesandeks otsida ja reastada ettepoole just selliseid veebe, mis võiksid tavalistele inimestele kasulikud olla. Robotid loevad aina rohkem sisu justnagu inimesed ja see ongi eesmärk. Kuid alati see ei õnnestu. Seega on kindla peale minek kirjutada oma veebilehele nii, et inimesed oleks rahul ja masinad hindavad seda nüüd samuti aina enam. Seda nüüd soovitamegi, kuidas inimestele paremini kirjutada.

1. Kirjuta teemakohast sisu

Firma kodulehe sisu peab olema otseselt seotud selle toodete ja teenustega. Kui müüd köögikombaine, siis kirjuta näiteks retseptidest, mida saab kasutada nende masinatega köögis toimetades. Kui oled autoremonditöökoda, jaga nippe, kuidas autot hooldada, aga ära kirjuta täiesti mitteseotud valdkondadest - lihtne.

Üks tõhus sisuturunduse meetod on luua just selliseid blogipostitusi, kus kirjeldatakse, kuidas kliendid saavad oma tooteid teistmoodi ja paremini ära kasutada. Alati huvitab lugejaid see, kui ta ise sellest kirjutisest kasu saab.

Teine oluline sisu tüüp on õpetused ja näpunäited kindlate kaupade või teenuste kasutamiseks, sest kes see ikka kasutusjuhendeid pidevalt uurida viitsib.

2. Loo pikemaid postitusi

Siin lähevad robotite ja inimeste soovid täpselt kokku. Google´i veebirobotid hindavad kõrgemalt neid lehekülgi, kus on rohkem sisu ja inimestele tundub samuti, et mida pikem lugu, seda kasulikum.

Seega kirjuta julgelt pikemaid postitusi ja detailsemaid artikleid. See parandab nii veebilehe SEO-d (otsingumootorile optimeerimist) kui näib usaldusväärne ja jätab mulje, et oled ekspert omas valdkonnas.

Kui pikalt võiks siis kirjutada?

Kuni 2000 sõna tekitavad huvi lugeda ja hoiavad kasutajaid pikemalt kodulehel.

Veel pikemad postitused on muidugi veel soliidsemad, kuid ühel hetkel tuleb hakata mõtlema sellele, kui palju need aega ja vaeva nõuavad. Lihtsalt niisama pole mõtet artiklit tühja jutuga pikemaks venitada, vaid see peab ikkagi sisaldama kontrollitud infot ja vajalikku sisu lugeja jaoks algusest lõpuni. Otsingumootori võib masinliku tekstiga ära petta, inimesi mitte.

Lugejad peaksid lehelt lahkuma rahulolevana, mitte tüdinult ja "surnuks räägituna".

Artikli õige pikkusega tuleb aga aja jooksul katsetada. Mõnikord piisab ka lühikesest ja löövast postitusest, mis on inimestele oluline.

3. Tee sisu, mida saab lihtsasti jagada

Kui kirjutad inimestele meelepärast sisu, siis seda tahetakse teistelegi jagada. Robot ei jaga, päris inimesed aga tahavad oma sõpradele ja tuttavatele edasi rääkida, mis on hea. Selline turunduskanal on alati parima leviga, mis kasutab sõprade ja tuttavate abi sisu levitamisel.

Tee seega kodulehelt sisu jagamine sotsiaalmeedias võimalikult lihtsaks ning lugejad muutuvad sinu brändi turundajateks, kui sisu on seda väärt.

4. Vormista oma tekstid sellisena, et neid oleks lihtne läbi lugeda

Kasuta teksti kujundamisel kõiki häid vahendeid, mida koduleht pakub: alapealkirju, loetelusid, pilte, lühikesi tekstilõike, väljavõtteid, värve. Hästi loetava kirjastiiliga ning ohtralt liigendatud tekst on lihtsasti loetav ja kutsub lõpuni vaatama.

Kindlasti kasuta ka pilte ja videoid, sest need on kordades efektiivsemad tähelepanu tõmbajad, kui tekst ise, ükskõik kui hästi seda teksti ka ei liigenda.

Lugejad usaldavad alateadlikult rohkem hea kujundusega hästi liigendatud veebisaite, seega hoolitse selle eest, et artiklite kujundus oleks professionaalne.

5. Postita kindla plaani järgi

Kui lugeja satub juhuslikult kodulehele ja seal pole nädalaid midagi avaldatud, ei tule ta tagasi.

Kui sa ei jaksa iga päev kirjutada, pole vaja, kuid põhiline on pakkuda sisu regulaarselt, ilma suurte pausideta.

Seega on igati mõistlik teha endale kava, kui tihti ja millal postitada. Selle järgi saab katsetades lõpuks teada ka parimad nädalapäevad ja kellaajad, millal lugejad kodulehele kõige rohkem satuvad ja sealt sisu otsivad.

Mitmed sisuhaldussüsteemid, mille hulgas on muidugi ka Wordpress, lubavad postitusi ajastada, nii et saad kirjutada mitu artiklit korraga valmis siis, kui endal aega on ning panna need ilmuma nii, et kalender oleks ühtlaselt kaetud.

6. Avalda sisu seal, kus on sinu sihtrühm ja kliendid

Ainult kodulehel avaldamisest enam ei piisa. Keegi ei otsi infot enam vaid veebist, inimesed külastavad erinevaid sotsiaalmeediaplatvorme, uudistesaite, foorumeid ja äppe.

Avalda sinagi oma sisu seal, kus on sinu kliendid. Otsingumootoritest tullakse kodulehele vaid siis, kui oled otsingutulemuste nimekirjas esimeste seas.

Võib-olla on sinu noorem klientuur hoopis TikTokis, vanemad inimesed aga Facebookis ja 30ndate kliendid käivad Instagramis? Äkki on toode hoopis huvitav Youtube´i vaatajatele?

Mõned head sotsiaalmeediaturunduse tööriistad võivad lõpuks tuua kodulehele enamuse veebiliiklusest.

Sotsiaalmeediasse postitades on väga oluline pealkirja ja sissejuhatava tekstiga kaasa tulev pilt. Kodulehele meelitamiseks on vajalik üleskutse tegutsemiseks, pakkudes kasutajatele mingit hüve. Selleks võib olla ka vajalik info või nõuanne oma valdkonnast.

7. Kui sisu valmis, pane sellele lööv pealkiri

Lõpuks, kui oled oma teksti üle vaadanud ja sisu ära silunud, pane tekstile korralik ja lööv pealkiri, mis kutsub lugema, kuid ei pane lingil klõpsavat külastajat hiljem pettuma. Masin ei pettu, küll aga inimene, kui talle pealkirjaga lubatakse midagi muud, kui artiklis tegelikult kirjas.

Heast pealkirjast sõltub online ajakirjanduses kogu artikli populaarsus, sest enam ei näe lugejad laialt paberilehelt kogu külge korraga, et sisust kiirelt silmad üle libistada. Enamasti loetakse sotsiaalmeediast või uudiskirjast vaid pealkirja ja selle põhjal tuleb otsustada, kas siu on lugemist väärt. Seega peab pealkiri hea olema.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Veebimajutuse kliendid: Saadaval on automaatne WordPressi turvakaitse
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!