Kui varasemalt polnud Google seda ametlikult välja öelnud, siis nüüd seda tehti — veebilehtede positsioneerimisel Google otsingus võetakse arvesse eelkõige mobiilset sisu ja kasutusmugavust. “Kodulehe mobiilisõbralikkus võib Sinu ärile olla elu ja surma küsimus, leiab FCR Media Eesti internetiturunduse spetsialist Jüri Hass.
Märke muutusest oli õhus juba varem. Kirjutasime sel teemal FCR Media blogis mullu aprillis, kui Google teatas ametlikult, et mobiilsetes seadmetes hakatakse otsingumootori otsingutulemuste järjestamisel arvestama mobiilikasutajale sõbralikku kodulehtede sisu.
Mida muudatus kaasa toob?
Sisuliselt tähendab see, et kodulehed, mis pole mobiilisõbralikud, võivad muudatuse tulemusel kaotada praegused positsioonid, sest üha rohkem inimesi kasutab nutiseadmeid. Eelistatud on need kodulehed, mis toimivad ühtmoodi hästi kõigis seadmetes — neil on sama sisu ja kasutatakse samu URL-e nii lauaarvuti kui nutiseadme puhul, sõltumata seadme ekraani suurusest.
“Kuigi Google ametlikust blogist seda otseselt välja ei loe, olen kindel, et oluliseks faktoriks on mobiilisõbralikkus juba täna,” usub Hass.
Näiteks, kui on olemas hea koduleht arvutiekraanil vaatamiseks, kuid nutiseadmes näidatakse vaid osa sellest, on see pigem miinuseks. Google jaoks on esmatähtis kvaliteetne ja väärtuslik sisu, otsingutulemustes arvestatakse sellega. Määravaks on ka mobiilse versiooni kasutajasõbralikkus, järeldan seda Google Webmaster Central’i blogipostituses olevast lõigust:
… pea meeles, et funktsionaalne arvutiekraanile mõeldud veebileht võib olla tõhusam kui halvasti toimiv või mittetäielik mobiiliversioon veebilehest. On mõistlikum teha mobiilisõbralik veebileht ning avaldada see siis, kui leht täiesti valmis on.
Samas ei kao vaid arvutiekraanil korralikult töötavad veebilehed veel otsingutulemustest kuhugi, Google’i silmis kvaliteetsemad leheküljed, ehk need, mis arvestavad nutiseadme kasutajaga, pääsevad lihtsalt ettepoole.
Kui palju on aega muutusteks?
Google alles teatas, et hakkas algoritmimuutust testima. See tähendab, et muutus ei tohiks nähtavust Google’i otsingumootoris veel oluliselt mõjutada. Küll aga peaks olema selleks lähiajal valmis.
Samas on ka märke, et vaatamata hiljutisele ametlikule teadaandele, on mobiilse versiooni olemasolu tegelikult juba avaldanud mõju kodulehtedele, millele on hiljuti tehtud mobiilisõbralik mall. Diagrammid allpool näitavad, et ettevõtte kodulehe tulemused paranesid nii arvutites (desktop), kui ka nutitelefonides (mobile) pärast seda, kui muutsime kodulehe mobiilisõbralikuks. Oranž joon kujutab aastatagust liiklust. Sinine joon kajastab liiklust pärast kodulehel läbi viidud parandusi.
Võrreldud on 2015. aasta augustit, kui tegime kliendile mobiilsõbraliku kodulehe ning 2016. aasta augustit. Selle ajaga on paranenud positsioonid ka orgaanilistes otsingutulemustes.
Fakt on, et ainuüksi mobiilisõbraliku malli installeerimisest ei piisa, vaid igapäevaselt peaks tegelema ka kasutajakogemusega, millest üks oluline tegur on kodulehe laadimise kiirus ja ilmselt olulisemgi veel kodulehe kasulikkus.
Antud juhul panime rõhku kodulehe kiiruse parandamisele, sest mobiilne internet pole veel oma kiiruse poolest võrreldav kaabli kaudu tulevaga. Sisuliselt on eelmainitud tegevused osa kodulehe optimeerimisest otsingumootoritele (SEO, mSEO), teenusest, mida igapäevaselt klientidele pakume.
Mobiilisõbralikkus annab olulise konkurendieelise
Kuna osad FCR Media töötajad hoiavad lisaks klientide kontodele ka enda lehekülgedel silma peal ja arendavad neid pidevalt, siis on ka sealt mõned tähelepanekud.
Ühe tiheda konkurentsiga ingliskeelse lehekülje keskmine positsioon on 11,3 ning see lehekülg toob 25 000 unikaalset külastust kuus. See tähendab, et kõikide märksõnade peale on positsioon teise lehekülje alguses.
See pole kõige parem tulemus, kuid arvestades konkurentsi antud sektoris, ikkagi üsna hea.
Kuna aga Google Search Console lubab vaadata ka positsioone seadmete lõikes, siis võib sealt näha, et keskmine positsioon on mobiiltelefoni puhul 7,1 ja tahvli puhul 7,8. Kogu liiklusest tuleb küll ½ arvutist, kuid see ½, mis tuleb nutiseadmetest, on väga väärtuslik. Lisaks sellele, et positsioonid on 2x paremad, on seda ka CTR ehk klikitavus.
Seega, annab suure konkurentsieelise mobiilisõbralik lehekülg, kui konkurentidel seda pole. Sellele peaks mõtlema juba täna, et see oma eeliseks pöörata.
Kuidas tegutseda?
Kui kodulehe mobiilisõbralikuks muutmisega või uue kodulehe loomisega tegeleda just täna, annab see mõistliku stardipositsiooni ja eelise paljude konkurentide ees. Hetkeseisu vaadates - palju on neid, kes on juba oma kodulehe nutiseadmeid arvestades teinud, aga veel rohkem on neid, kes seda teinud pole.
Selleks, et kontrollida kodulehe mobiilisõbralikkust soovitame kasutada Google enda poolt välja pakutud tööristu: