Peaaegu kõike on võimalik müüa Internetis, muidugi saab peaaegu kõike müüa ka oma "tellistest seintega" poes. Kas müüa Internetis või mitte? Kas müüa oma poes või mitte? Üldistatult on sellele raske vastata, konkreetsemaks minnes aga juba lihtsam. Kuid üldistatult on mõlemal müügil oma plussid ja miinused. Vaatamegi online müügi plusse ja miinuseid ning kaalume, kas müüa Internetis või hoopis tavapoes - või siis mõlemas.
Online müügi poolt
Mis poleks lihtsam kui avada veebileht, käivitada e-pood ja hakata tellimusi täitma? Jah, need on mõned paljudest Internetimüügi eelistest. Aga siin siis juba kõigist plussidest lähemalt.
- Saad oma äri ajada kodust lahkumata, valida aja, millal e-poega tegeled, ise määrata, kui keeruliseks e-äri ajad ja kui laiaks tootevaliku ning kui suureks müügimahu. Alustada saab väikesest hobina lisa teenimisest kuni korraliku e-kaubamajani, kus enamuse suuremahulistest teenustest teevad ära partnerid laopidamisest kohaletoimetamise ja klienditeeninduseni. Piirid puuduvad, igal ajal võid laieneda ja koomale tõmmata oma äri.
- Saad valida tegevusala, millega oled väga hästi kursis. Kui oled ostnud ja müünud juba varem Internetis, siis on sealt vaid väike samm oma poeni. Võid hakata müüma oma hobiga seotud asju, mida niigi kuskil hobigruppides varem müüsid ja vahetasid.
- Sa ei pea investeerima stardikapitali asjadesse, mis jäävad hiljem kuluna alles - kontorisse, kontoritehnikasse, mööblisse, reklaamtahvlitesse jne. Kõik, mis e-poeks vaja, on renditav ja kohe käivitatav.
- Ladu pole vaja, kaup võib olla tootja juures või maaletooja laos. Ka kliendini toimetamise pärast pole vaja muretseda - on kuller- ja postiteenuseid, mis võtavad sinu määratud laost ja viivad sinu juhatatud kliendile.
- Kohe on kõigest ülevaade - palju müüdud, palju laos, saad hetkega tunnetada, mis kaup läheb ja mis mitte. Keegi ei saa ka sinu poest hõlma all midagi ära viia, mis selgub tavapoes alles inventuuri käigus palju hiljem.
Online müügi puudused
Kas tõesti on veel kahtlusi, et online müük pole õige otsus? See võib paljusid internetiostudega harjunuid panna imestama küll, kuid Internetis müügil võib olla ka oma miinuseid.
- Alustamine võtab aega. Sa võid küll kiirelt e-poe püsti saada, kuid see on üks tuhandete sarnaste seas, keegi ei tea sinu e-poest midagi ja esialgu ei tule ka keegi ostma. On vaja aega (ja ilmselt ka kulutusi), et inimestele e-äri tutvustada ja nad kohale meelitada.
- E-poe pidamine nõuab pidevalt täiendatavaid oskusi. Mida enamat oma e-ärist soovid, seda keerulisemaks läheb. Digiturunduse kampaaniateks peab kogu aeg juurde õppima, sest digikeskkonnad muutuvad kiiresti ja mõne aasta vanustest teadmistest pole enam kasu.
- Sa pead ise kõike oskama või vähemalt teadma midagi kogu kaubandusest - kauba tellimisest kliendini toimetamise logistikani välja. Ehkki kõike pole vaja ise teha, peab siiski aimu olema, kuidas asjad käivad. Lisanduvad ka e-äriks vajalikud oskused tarkvara seadistamisest, e-poe häälestamisest ja küberturvalisusest.
- E-poe pidamine pole tavaliselt passiivne müük ja raha ootamine. Niisama ei satu e-poodi keegi. Sellega peab pidevalt tegelema ja ostjaid kohale meelitama. Sul peab olema aega sellega tegeleda kogu aeg.
Seega kuigi e-poe ülespanek on kiire ja üsna odav, pole toimiva e-poe pidamine enam nii lihtne.
Samas - ise tead, kui suureks äri ajad ning võid alati kõik hoida oma teadmiste ja võimaluste piires kontrolli all.