Tootearendus võib olla keeruline, kulukas ja aeganõudev protsess, seega võib oma idee valideerimiseks kasutada MVP kontseptsiooni, selgitas Thorgate'i äriarendusjuht Oliver Loit.
Mida kujutab endast MVP?
MVP (minimum viable product) ehk eesti keeles öelduna minimaalne töötav toode kujutab endast esimest versiooni tootest, mida klient saab kasutada. Selle eesmärk on katsetada, kas idee “peab vett” ja kliendile toode meeldib.
Lisaks saab palju tagasisidet vajalike muudatuste kohta, mida lõppkasutaja tootes näha soovib. Halvimal juhul võib teada saada, et tootele ei ole üldse antud hetkel või ka tulevikus nõudlust. Selle hea külg on aga säästetud aeg ja raha, mis oleks võinud kuluda täieliku tootevisiooni realiseerimisel.
Kuidas seda ideed rakendada veebiarenduses?
Veebiarenduses saab MVP ideed sarnaselt ülatoodud näitele edukalt rakendada. Näiteks on mõte ehitada uus Uber (meilt kui digitaalsete disaini ja toote agentuurilt küsitakse seda päris tihti). Kujutame ette, et 100% valmis Uber on versioon 10 ja maksab 150 000 eurot.
Rahaliselt ja ajaliselt mõistlik on 15 000 euro eest valmis teha versioon 1 ja vaadata, kuidas turg selle vastu võtab. Edu korral hakkame versioone järk-järgult lisama. Ebaedu korral saab projekti katki jätta ja 150 000 eurose kahju asemel läks kaduma ainult 15 000 eurot.
Mis on see, mis peaks MVP juures kindlasti olemas olema?
MVP peaks kindlasti olema lõppkasutajale kasutatav. Ehk seal peaks need kaks-kolm põhifunktsiooni töötama, milles kogu asja mõte on.
Kuidas on lood MVP näitamisega: kas seda kõlbab ka klientidele näidata või on see vaid testimiseks?
Üldjuhul ei ole MVP välimus kriitilise tähtsusega. Jah, see ei tohiks täiesti jube välja näha, kui selle visuaalne pool on ka lõpptoote puhul oluline. Kuid põhiline on, et see töötaks ja saavutaks selle tulemuse, mida klient ootab. Mõne toote MVP puhul ei pruugi visuaal üldse tähtis olla - oluline on vaid põhifunktsioonide töötamine.
Millega saate teie abiks olla?
Thorgate saab aidata kahe etapiga - esiteks kogu MVP tegemise protsessi analüüsimise ja planeerimisega. Kuna teeme klientidele väga tihti MVP-sid, siis teame, mis on alguses tähtis ja mis mitte. Teiseks on meil võimekust kogu MVP ning hiljem ka lõpptoode valmis disainida ja arendada.