3 min lugemine

Kui palju e-postiaadresse ühel ettevõttel vaja on ja kuidas neid hallata?

Kristjan Raude
21. dets 2016

Võib tunduda hea mõte meiliaadresside abil teeselda, et ettevõte on suurem kui reaalsuses. See ei ole ilmselt aga kõige parem mõte, räägib Veebimajutuse partnerWSIOnline tegevjuht Kristjan-Paul Raude. 

Maailmas on palju meiliteenuseid, milline neist on parim?

Kui on soov ettevõtte töötajale e-postiaadress teha, siis valikuid on tõesti palju. Näiteks, kas kasutada serveripakkuja e-postilugerit internetis või seadistada arvutis Outlook või mõni muu meilihaldusprogramm. Viimasel ajal on populaarsemaks muutunud ka Google Apps for Business teenuse kasutamine, mida on väga lihtne seadistada nii arvutisse kui ka nutitelefonisse.

Kui ettevõttele meiliteenuse pakkujat valida, siis mis selle juures oluline on?

Kogemus ja usaldusväärsus on kõige olulisemad tegurid. Kindlasti ei soovi olukorda, kus kirjad ei tule kohale või ei lähe välja. Nagu iga teise ettevõttega, on ka klienditeenindusel suur roll, millise teenusepakkuja kasuks lõpuks otsustatakse.

Harilikult saavad kõik töötajad endale omanimelise aadressi, kuid millised võiks kindlasti veel olemas olla?

Lugesin kunagi raamatut, kus soovitati väikesel ettevõttel luua võimalikult palju meiliaadresse, näiteks info@, raamatupidamine@, logistika@, turundus@, personal@. Nii jätaks justkui mulje, et firma on suur.

Ei pea seda õigeks, tarbijad on targemad, kui sa arvad. Kõige traditsioonilisemad on info@, arved@, support@ ja myyk@. Kõige olulisem on läbi mõelda, mis inimesed on ettevõttes ja kellele kommunikatsiooni soovitakse suunata.

Kas kindlasti on vaja ühist meiliteenust? Miks ei võiks kõik lihtsalt oma Gmaili-kontosid kasutada?

Muidugi võivad kõik oma isiklikke Gmaili-kontosid kasutada, alustasime ka ise niimoodi. Küsimus on, kas tööandja soovib, et tööasju aetakse eraisiku konto alt, kus ka töövälised tegemised võivad kergesti esile kerkida. Ja vastupidi, kas töötaja soovib töö- ja erameile ühest ja samast kohast hallataks. Mina seda õigeks ei pea.

Milliseid vigu inimesed ja ettevõtted kipuvad oma teenusepakkuja valikus ja kasutamises tegema?

Hind ei pruugi olla alati kõige olulisem argument, miks kellegi kasuks otsustada. Tuleb vaadata teenuse sisse ning mida selle hinna seest tegelikult saab. Kui ühel teenusepakkujal on hinnad odavamad, aga kasutajatugi puudulik ja teisel vastupidi, siis mina valiksin selle teise teenusepakkuja.

Kas ühest lahendusest piisab või on kõrvale vaja ka mingit toetavat lahendust?

Siin tuleb eristada personaalset ning turunduslikku meilihaldust. Esimene neist on meilivahetus nii nagu ikka: oma personaalsete kontaktidega. Teine on suunatud eelkõige turunduskommunikatsioonile ja kõigile kontaktidele, mis ettevõtte andmebaasis on.

Eestis panustatakse liiga palju müügi saamisele ning liiga vähe olemasoleva kontakti hoidmisele. Kõik teavad, et olemasoleva kliendi hoidmine on seitse kuni kümme korda odavam, kui uue kliendi leidmine, aga ometi seda teadmist ei kasutata piisavalt. Mailchimp ja taolised tarkvarad on suureks abiks. Enne kui see kasutusele võtta, tuleb mõelda, kuidas need kontaktid sinna saavad ning kuidas neid suudetakse pidevalt uuendada.

Kristjan Raude

Aitame sul digimaastikul orienteeruda ja parimaid äritulemusi saavutada. Oleme kindel ja pikaajaline partner.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

sisu programmeerimine kodulehe tegemine
12 soovitust: kuidas küsida ChatGPT-lt õigeid küsimusi?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Turundus Tööriist Töövahendid
Tehisintellektile pliiats kätte: kuidas lasta masinal kodulehele pilte joonistada?
Kes käib kus? Hea ja lihtne analüütika ütleb kodulehe külastaja kohta just seda, mida e-äris vaja
sisu kodulehe tegemine veebilehtede arendamine
7 head võimalust tehisintellekti kasutamiseks veebisisu loomisel
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00