Suur keelemudel ChatGPT, mis suudab luua tekste pea ükskõik millisel etteantud teemal, on kõvasti lihtsustanud ka veebisisu loomist. Kui varem pidi oma tekstide kirjutamisel arvestama terve hulga reeglitega ja sättima lauseid, et paremini sotsiaalmeedias või otsingumootorites silma paista, siis nüüd võib päris palju sellest tööst ära teha tehisintellekt.
Lõpliku lihvi peab siiski andma inimene, kes tunneb firmat masinast paremini ja oskab kohendada tulemust vastavalt oma väljakujunenud publikule.
Nii nagu igasugune uus töövahend, vajab ka ChatGPT tundmaõppimist. Esitada tuleb õigeid küsimusi ja vastuseid peab oskama õigesti hinnata.
Siin on seitse võimalust oma töö lihtsustamiseks.
1. Platvormile omase sisu loomine
ChatGPT mõistab erinevate sotsiaalmeedia platvormide unikaalseid omadusi, luues sisu, mis sobib ideaalselt iga kanali nõudmistele ja vaatajaskonna eelistustele. Tuleb muidugi arvestada, et GPT-3.5 (tasuta) mudeli kasutamine on kinni aastas 2021.
ChatGPT võib toota kaasahaaravat ja meelelahutuslikku sisu, mida kasutajad suurema tõenäosusega jagavad, laiendades sellega brändi haaret ja nähtavust. Selleks võib ChatGPT-le anda ülesande luua just selline tekst, mis kutsuks seda jagama.
Samuti on võimalik ChatGPT-d integreerida oma sotsiaalmeedia haldustööriistadega, et automatiseerida sisu loomist ja ajastamist, tagades postituste pideva voo.
2. Uudiskirja isikupärastamine
Keelemudeli saab panna analüüsima uudiskirja saajate andmeid, et luua just neile kohandatud sisu, mis vastab sihtgrupi vajadustele ja huvidele, muutes iga uudiskirja asjakohasemaks ja kaasahaaravamaks.
Näiteks võib ChatGPT-d kasutav veebimüüja küsida tehisintellektilt isikupärastatud tootesoovitusi, mis põhinevad sirvimisajaloos ja varasematel ostudel, suurendades sellega oma müüki.
Tehisintellekt võib aidata ka ettevõtetel läbi viia A/B teste, et tuvastada oma vaatajaskonna kõige tõhusamad sõnumistrateegiad, luues mitu e-kirja teemarida ja kopeerides variatsioone.
ChatGPT võib näiteks luua puhkusereisi uudiskirjast mitu versiooni, muutes teemaridasid ja sisuteksti, et teha kindlaks, milline kombinatsioon neist annab parima tulemuse.
3. Uute ideede genereerimine
Sisulooja mõttekramp on tavaliselt suurim takistus uue postituse tegemisel. Masin aitab sellest üle saada, pakkudes välja kasvõi esialgse teksti või teemad, millest kirjutama hakata.
ChatGPT saab aidata ka siis, kui teksti vaja paremaks teha, pakkudes teemale lähenemiseks välja erinevaid vaatenurki.
4. Blogipostituste ja artiklite kirjutamine kodulehele
Olenevalt teemast on võimalik ka terveid blogipostitusi või artikleid tellida. Tavaliselt on need hästi struktureeritud ja soravad tekstid (isegi eesti keeles), ehkki mõnikord võivad jääda liiga üldsõnaliseks ja ümmarguseks, mis vajab inimese poolt täiendamist.
Siiski vähendab see abi päris palju sisu loomiseks kuluvat aega ja ressursse.
Pakkudes ChatGPT-le konkreetseid märksõnu ja teemasid, saab brändi kohta kirjutada põhjalikumat sisu.
5. Toodete kirjeldused
Tootekirjelduste koostamine võib olla paras väljakutse, kui tooteid on palju ja nee derinevad vaid üksikute detailide poolest.
ChatGPT lihtsustab seda protsessi, luues peaaegu alati ainulaadsed, täpsed ja köitvad kirjeldused, mis kajastavad toote olemust. teksti jaoks tuleb ette anda toote omadused ja tehnilised näitajad ning nende põhjal saab lasta koostada kirjeldused, mis ei kordu.
Selle tulemusena on ka otsingumootorites võimalik kõrgemale kohale pääseda ning Google ja teised otsingud ei lükka veebisaiti sisu koopiate pärast tahapoole.
6. Brändi stiili ja keelekasutuse ühtlustamine
Brändi hääle ja sõnumite järjepidevuse säilitamine on kindla brändiidentiteedi loomiseks ülioluline. ChatGPT paistab selles aspektis silma, pakkudes järgmisi kohandatavaid lahendusi:
Kohandatavad mallid ja keelemudelid: ChatGPT võimaldab ettevõtetel luua malle ja koolitada keelemudeleid, mis on kohandatud nende brändi häälele, tagades, et loodud sisu ühtlustub ettevõtte väljakujunenud identiteediga.
Näiteks võib juhuslik ja sõbraliku tooniga ettevõte luua malle, mis kasutavad kõnekeelt ja kergeid väljendeid. See tagab, et iga ChatGPT toodetud sisu, alates sotsiaalmeedia postitustest kuni klientide e-kirjadeni, säilitab sama tooni ja stiili.
7. ChatGPT saab soovitada lauseid pildigeneraatorites kasutamiseks
Kui tahad tekstide kõrvale ka tehisintellekti loodud pilte, peab oskama mõnelt pildigeneraatorilt õige lausega seda küsida. Mida täpsem ja detailsem kirjeldus, seda parem. Mis aga on pildigeneraatori taga oleva tehisintellekti jaoks oluline? Seda teab teine tehisintellekt ChatGPT.
Stable Diffusion näiteks genereeris Veebimajutuse blogi teemadel sellesama artikli avapildi, saades ChatGPT-lt kirjeldusena päris pika ja põhjaliku teksti, mille järgi joonistatigi pilveteenuste, veebimajutuse ja serverite teemadele vastav illustratsioon. Neid pilte genereeriti järjest mitmeid, allpool on veel üks näide.
Lisanipp: lase tehisintellektil ise küsida
ChatGPT-lt paremate vastuste saamiseks on üks hea lisanipp: lase sel endale küsimusi esitada.
Näiteks kui kirjutad blogipostitust, siis anna ette teema ja palu keelemudelil endalt küsida sel teemal kümme täpsustavat küsimust.
Nende vastuste põhjal, mida ise vastad, kirjutatakse juba kokku täpselt selline lugu, mida soovid just sellise info põhjal, mida ise vastasid.
Kokkuvõtteks: säilita tehisintellekti loodud sisus inimlik kontakt
Kuigi ChatGPT suudab toota päris kvaliteetset sisu, eksib see mõnikord faktide osas ning oluline on kaasata sisuloojad ka masina loodud tekstide toimetamise ja täiustamise protsessi, et lõplikus tulemuses säiliks inimlikkus, mis vaatajaskonda ettevõttega seob.
Näiteks kui kasutad ChatGPT-d e-posti uudiskirja koostamiseks, peaks sisulooja kindlasti tehisintellektiga loodud mustandi enne üle vaatama, kohandades selle lõplikku tooni ja stiili, et see vastaks brändi kuvandile ning lisama ka isiklikke emotsioone, et luua side lugejatega. Tehisintellekti tõhususe ja inimestest loojate inimliku poole ühendamine annabki parima tulemuse.
Mida aga pakkus samal teemal välja ChatGPT ise? Küsisime GPT-3.5 keelemudelilt järgi. Masina pakutud seitse teemat tehisintellekti kasutamiseks veebisisu loomisel olid sellised:
- Automaatne sisu loomine.
- Keeleline toimetamine.
- Täpsemad otsingud veebisisu otsimiseks ja filtreerimiseks.
- Sisu optimeerimine SEO jaoks.
- Sotsiaalmeedia sisu loomine kanalitest lähtudes.
- Kujutava sisu loomine pildigeneraatorite jaoks.
- Personaalse sisu soovitamine kasutaja eelistuste järgi.