Digiagentuuri Lavii turundusstrateeg Timo Porval räägib kolmest elemendist, mis tõstavad sinu veebilehel müügi saamise tõenäosust.
Iga müük on teatud mõttes suhe kliendiga ja iga hea suhte aluseks on usaldus. Mida suurem on usaldus, seda suurem on tõenäosus saada diil endale. Justkui elementaarne, aga enamikel veebilehtedel ei nähta vaeva ja tehakse viga, et ei kasutata usalduselemente.
Mis on usalduselement? See on info, mis näitab, et sa oled omas vallas tegija ja sinu toodet või teenust tasub osta. Kui me igapäevaselt midagi ostame, tahame vältida halba diili. Tahame vältida viga, et tegime lolli ostuotsuse.
Täpselt samade mõtetega on kasutaja sinu veebilehel. Sa pead talle igal võimaluse ja võtetega (loomulikult ausatega) näitama, et sinu käest ostes ei tee ta vale otsust, vaid vastupidi, klient on sinult ostes on tark ja saab hea diili.
Mis on lahendus?
Järgnevalt toon usalduselementide võimalikke variante ja kirjeldan neid paari sõnaga. Sinu ülesanne on minna oma veebilehele ja vaadata kriitilise pilguga ja küsida “Kuidas saan alljärgnevad teadmised juba sellel nädalal praktikasse panna?”
Klientide tagasiside
Kui sa ütled kasutajale, et sinu toode või teenus on tõesti hea, siis kasutaja noogutab ja ütleb, et tore on, aga tegelikult ta ei usu sind. Ta teab, et sa peadki ju sellist juttu rääkima. Me kõik usume palju rohkem teisi inimesi, kes sõltumatult sinu toote või teenuse kohta midagi ütlevad. Nii head kui halba.
Sellepärast on vaja ka oma klientidelt uurida, kuidas nad sinu toote või teenusega rahul on ja nendelt tagasisidet küsida. Ja siis küsida luba koos nende täisnime ja pildiga need tagasisided ka oma veebilehele panna.
Ära mitte kunagi pane ainult tagasiside juurde eesnime. See lihtsalt ei ole usutav ja kasutaja arvab, et kirjutasid selle ise õhtul valmis. Kliendi tagasiside peab olema ehe ja päris inimese poolt. Samuti annab usaldusele juurde pilt sellest inimesest. See ei jäta kahtlusteks enam ruumi ja saadakse aru, et see on päris.
Usaldust tekitavad numbrid
Igasugune number mõjub meile alateadlikult kui fakt, see on neuroturunduses tõestatud. Üks väike näide: kumb väide kõlab usutavamalt?
“Enamik teadlasi on selle poolt, et suitsetamine kahjustab tervist” või “82 protsenti teadlastest on selle poolt, et suitsetamine kahjustab tervist”?
Too veebilehel välja enda ettevõtte kohta käivaid numbreid. Mõned näited, kuidas me ise oleme seda kasutanud:
Koostööpartnerite väljatoomine
Usalduse tekitamiseks on väga hea tuua välja koostööpartnerid. Eriti hea on liugu lasta nende brändidel, kui nad on teada-tuntud. See muudab ka sind kasutaja silmis usaldusväärsemaks.
Lisaks koostööpartnerite logodele too välja ka oma klientide logod. Mõtle sellele, kas sinu potentsiaalne klient teab neid või mitte (eriti, kui pead tegema valikut, keda panna või keda mitte).
Selle juures on muidugi oht, et kui tahad püüda väiksemat ettevõtet ning tood oma kodulehel välja näiteks Kalevi ja Tallinki, siis sinu potentsiaalne klient võib kohkuda ja arvata, et see teenus polegi tema jaoks. Seda hirmu pead tekstiga maandama. Näiteid:
Nüüd küsi oma klientidelt tagasisidet koos loaga seda ka veebis kajastada. Mine vaata, milliseid numbreid sa saaksid enda veebilehel kasutada, et usaldust tõsta ning vaata, kas saaksid oma veebis välja tuua koostööpartnerite ja klientide logosid.