10 min lugemine

SEO ja tooteinfo: õige tootekirjeldus e-poes toob hordid ostlema

Ruslan Gogin
05. mai 2022

 

E-poe tootekirjeldus pole niisama tühja koha täiteks kirjutatud tekst. See võib mõjutada rohkem ostjaid ostma ning õigesti koostatud tekst toob e-poe ka internetiotsingus esimeste sekka. Ideaalis peaks sisu meeldima nii Google'i otsirobotile kui ka päris inimestele. Kuidas luua häid tootekirjeldusi ja kasvatada müüki, seda selgitab lähemalt agentuuri Optimeeri SEO asjatundja Ruslan Gogin.

Miks on üldse tootekirjeldused olulised? Miks on vaja võimalikult ainulaadseid tootekirjeldusi, mida teistel pole, kui oled kopeerinud tootjapoolse teksti ja hind on ka toote kõrval kohe olemas? Võib tunduda, et kogu oluline info on olemas ja kasutajad peaksid teadma küll, mida nad ostavad.

Tegelikus elus on kõik teistmoodi.

Siin artiklis anname sulle kõik vajaliku info, kuidas teha müüvaid SEO tootekirjeldusi. Vaatame üle kõige olulisemad punktid, kuidas saaksid ise tähelepanu tekitavaid tootekirjeldusi luua. 

Kuidas kvaliteetsed tootekirjeldused müüki parandavad?

  • Köidavad tähelepanu ja loovad kontakte- unikaalsed tootekirjeldused peavad ostjatega efektiivselt suhtlema juba nende ostuteekonna alguses. Lisaks võib tootetekst võimalikke ostjaid veenda, et just sinu toode on hea ja väärt ostmist. Loogiliselt ülesehitatud kirjeldused storytelling´u ehk jutuvestmise elementide ja huvitavate visuaalidega hoiavad kauem kasutajate tähelepanu.
  • Unikaalsed tekstid eristavad sind konkurentidest– SEO ehk otsimootorile optimeeritud tekstid ei ole ainult täis pikitud olulisi märksõnu, vaid need parandavad ka kasutajakogemust. Paeluv sisu hoiab kasutajat veebilehel kauem, mis omakorda tähendab kõrgemat kohta Google’is ja ka seda, et oled oma konkurentidest sammu ees. 
  • Toovad suuremat liiklust tootelehele– õigeid märksõnu kasutades leiavad kasutajad sind suurema vaevata üles ja see parandab nähtavust Google’i otsingus. Hästi optimeeritud ja meeldejäävate kirjeldustega tootelehed on otsitulemustes kõrgel kohal.
  • Toetavad brändikuvandit– kuigi bränding näib olevat midagi eksklusiivset ja ebavajalikku, siis pole see kaugeltki nii. Me elame reklaame täis maailmas, kus tihedas konkurentsis ellujäämiseks tuleb oma brändiga eristuda. 
     

Tootekirjelduste kirjutamine - kuidas seda teha?

Siit leiad mõned nõuanded hea teksti kirjutamiseks.

Vali õiged märksõnad

Kui oled teada saanud, kes sinu klient on, siis järgmiseks on vaja ta veebilehele saada. 

SEO osas huvitab meid eelkõige orgaaniline liiklus, kuid see pole veel kõik. Läbi märksõnade saab kindlaks teha, mida inimene konkreetse toote leidmiseks otsingumootorisse sisestab. Lisaks tulevad õiged märksõnad kasuks ka Google Ads’i kampaaniate loomisel. 

Tunne oma klienti

Kvaliteetset sisu on võimatu luua, kui sa ei tea, kellega sa räägid. Kes on see inimene ekraani taga, kes sisu loeb?

Samamoodi on raske leida suure konversiooniga märksõnu, kui sa ei tea, kes konversiooni teeb. On oluline tunda neid kliente, keda sinu toode huvitab –  kus nad elavad, millised on nende huvid, vajadused ja ootused, mis keelt nad räägivad ja mis neile meeldib. 

Kirjuta ise või telli copywriting teenusepakkujalt

Kui sihtrühm on tuvastatud ja ideaalsed märksõnad välja valitud, ongi käes tekstikirjutamise aeg. Võid kirjutada teksti ise või tellida teenuse professionaalselt tekstikirjutajalt või agentuurilt. Olenemata sellest, kas kirjutad teksti ise või mitte, tuleb läbi teksti täita klientide vajadusi ja Google’i nõuded.

Kuidas kirjutada paremaid tootekirjeldusi?

  • Muuda toote omadused kasuteguriteks. Mida teie kliendid tegelikult tahavad? Millest nad unistavad?

Müük toimib siis, kui tead, mida sinu klient soovib ja millest unistab. Inimesed tahavad aega säästa, vähendada kulusid, teenida rohkem raha, olla õnnelikumad ning elada tervemalt, pingevabamalt ja produktiivsemalt. Kuidas sina saad neid sellega aidata läbi oma toote või teenuse?

Kui tolmuimeja helitugevus on alla 60 dB, siis räägi, et see on väga vaikne ja sobib hästi koju, kus on lemmikloomad või lapsed. Villast mütsi müües selgita, et see laseb peanahal hingata ja robottolmuimejat müües rõhuta, kuidas see aega kokku hoiab. 

  • Räägi, mida kasutaja sinu tootest saab ja mis muresid sinu toote ostmine tema jaoks lahendab. Ära räägi endast. Inimest ei huvita sina, vaid mida tema sinu tootest saab. 

Selle asemel, et kirjutada, et oled kõige vastupidavamate matkajalanõude tootja (mis keskmise inimese elus palju ei muuda), kirjelda jalanõude tegelikke kasutegureid. Räägi, et need peavad vastu ka kõige keerulisematel mägimatkadel ja inimene ei pea muretsema, kas jalanõu vastu peab. 

  • Kasuta toodete funktsioonide ja eeliste loendamiseks punkte ja linnukesi. Need meeldivad nii Google'ile kui ka kasutajatele.
  • Liigenda tekst loogiliselt ja optimeeri pealkirjad, kasutades H1, H2 Ja H3 märgendusi. Lehel peaks olema ainult üks <h1> tag. See on kõige olulisem lause (pealkiri). Märgista kõige olulisemad elemendid tekstis. Optimeeritud sisu ja pealkirjade märgistamine parandab nii kasutajakogemust kui ka muudab otsingumootorid “õnnelikumaks”.
  • Tootekirjelduse pikkus ei määra selle kvaliteeti. Tekst ei pea olema väga pikk, aga veendu, et tootekirjelduses oleks kõik oluline info. Kvaliteet enne kvantiteeti, eks?
  • Storytelling: lugude jutustamine on võimas viis, kuidas oma brändile elu anda. Läbi storytellingu tekitad inimestes emotsiooni ja samastumisi, läbi mille mäletavad nad brändi kauem.
  • Luba klientidel tootelehele ka arvustusi lisada. Kasutajate loodud sisu on autentne ja töötab väga hästi. Inimesed loevad tootearvustusi palju ja need on võimsaks usaldusteguriks ostuotsuse tegemisel.

Optimeeri tekstid otsimootorile, kuid ära unusta päris inimesi. Eelkõige kirjutad sa neile.

4 olulist asja, mida meeles pidada, kui kirjutad inimestele:

  • Veendu, et sisu oleks kasutajasõbralik: jaga tekst lõikudeks, eralda alalõikudega, tõsta olulised kohad tekstis esile.
  • Kirjutamisstiil olgu selline, mis meeldib kliendile. Mida sinu sihtrühm tahab näha? Tahavad nad lihtsat või professionaalset, humoorikat või rahustavat teksti?
  • Ära kirjuta liiga palju: Struktureerimata tuim tekst ei kutsu inimesi lugema.
  • Näita sarnaseid tooteid, millest inimesed võiksid huvitatud olla. Lingi sarnased tooted toote alla, mida inimene praegu vaatab, või lisa lingid teksti sisse.

4 olulist asja, kui tahad oma ettevõttega Google´i otsingus kõrgel kohal olla:

  • Sobita märksõnad oma kliendi huvidega – uuri välja, mida kliendid otsivad ja vasta nende vajadustele.
  • Optimeeri veebilehepäised SEO jaoks: pidage meeles, et otsingumootori jaoks on olulised H1 ja H2 (sageli päis 1 või päis 2, olenevalt teie CMS-ist). Märgistage võtmefraasid ja oluline teave märgendiga <b>.
  • Tee sellist sisu, millest Google´i otsirobot saab lihtsasti aru: lisa kirjeldustesse eelvalitud võtmefraasid. Kasuta märksõnu mõõdukalt, ära külla teksti märksõnadega üle. Üleküllatud märksõnadega tekst näeb ebaloomulik välja ja ei aita heale kasutajakogemusele kaasa. Lisaks tuvastab Google sellised taktikad, kus kasutatakse liiga palju märksõnu, kiiresti ära. Seega hästi Google’is rankimise asemel võid hoopis teha endale karuteene ja kaotada head positsioonid. 
  • Hoolitse lehe kasutajasõbralikkuse eest: kas sinu Core Web Vitals on korras? Core Web Vitals on erinevad mõõdikud, mis näitavad Google’ile, kas sinu veebileht on külastaja jaoks kasutajasõbralik või mitte. Igal ettevõtjal peaks olema seadistatud Google Search Console, mis näitab kuidas su veebilehel otsingutulemustes läheb ja kuidas parandada saaksid.

Lingid teistele toodetele (ja ka kategooriatele) võivad aidata luua siselinke ehk linke, mis viivad teisele leheküljele samal veebilehel.

Mida MITTE teha?

On asju, mida peaks head SEO-sõbralikku teksti tehes kindlasti vältima:

  • Ära tee copy-paste teistelt veebilehtedelt – kopeeritud sisu suurendab välist dubleerivat teksti, mis mõjub halvasti sinu veebilehe autoriteedile.
  • Ära dubleeri oma saidil kirjeldusi – isegi kui on tegemist sarnase tootega, aga erineva variatsiooniga (näiteks teist värvi). See suurenab dubleerivat sisu, mille eest võib Google sinu lehte karistada.
  • Ära kuhja tootekirjeldusi üle sisuga, mis ei anna mingit väärtust – mõtle alati klientidele ja sellele, mida nemad tahavad. Üleliigne sisu pole vajalik.
  • Väldi teksti märksõnadega ülekuhjamist – märksõnade tihedus peab olema loomulik. Kasuta maksimaalselt üht märksõna pealkirjas ja kahte tekstis.
  • Ära kasuta brändikeskset keelekasutust ("MEIE oleme parim ettevõte", "MEIE tooted on paremad kui konkurentide omad"). Rõhuta hoopis, mida klient saab: ("Lõime selle toote TEIE jaoks, et saaksite… ”, „Teie elu muutub palju lihtsamaks…”, „Täitke OMA eesmärgid” jne).

E-poe tootekirjeldused - mis on kõige olulisem, mida silmas pidada?

Tootekirjelduste loomise protsess ei ole keeruline, kuid see nõuab kindlasti keeleoskust ja klientide vajaduste tundmist. Copywriter, kes tekste kirjutab, peaks meeles pidama heade tootekirjelduste kirjutamise kõige olulisemaid põhimõtteid.

Tootekirjeldused peavad olema kirjutatud sihtrühmale. Isegi näiliselt tehnilised elemendid, nagu märksõnade valik, peaks algama inimestest.

Kui pikk peaks kvaliteetne tootekirjeldus olema?

Google’ilt selged andmed selle kohta puuduvad, kuid SEO spetsialistid soovitavad oma kogemuste ja testide põhjal tootekirjelduse pikkuseks 300 sõna. Meie kogemus ütleb, et Eestis piisab juba 50-100 sõnalisest kirjeldustest.

Sarnane toode, kuid erinevat värvi versioon – mida teha?

Soodsaim viis erineva suuruse, värvi või kangaparameetritega toodete alamlehtede käsitlemiseks on luua igale alamlehele eraldi kirjeldus ja metaandmed. 

Mida rohkem unikaalseid kirjeldusi veebisaidil on, seda väiksem on dubleeriva sisu protsent. See lahendus sobib ideaalselt e-poodidele, mille värvi- ja tootevalik pole eriti lai.

Kui tooteid on rohkem, võib lahenduseks olla kanoonilised lingid. See on kiire ja odav lahendus. Kui rakendad kanoonilisi linke põhitoote erinevate värviversioonidega alamlehtedel, indekseerivad Google'i robotid ainult põhitoote kirjeldust. Selle tulemusena indekseeritakse avalehe sisu ainsana ja järgnevaid samade tekstidega alamlehti, mis esindavad erinevas värvis tooteid, robotid ei arvesta.

Samuti peaksid kaaluma muid viise, kuidas võidelda parameetrite poolest erinevate toodete alamlehtede dubleeritud sisuga. Loo näiteks üks alamleht, mis sisaldab sama toote kõiki versioone. Nii väldid URL-ide dubleerimist. 

Kas tootjate tootekirjeldusi tohib kopeerida?

Ei. Teistelt veebilehtedelt tootekirjelduste kopeerimine, isegi otse tootja lehelt, on autoriõiguste rikkumine. Samuti põhjustab see välist dubleerimist, mis võib sinu positsiooni otsingutulemustes vähendada ja lõppeda Google’i karistusega. 

Kui sinu eesmärgiks on kõrged tulemused Google’is ja klientide rahulolu, siis parim soovitus on investeerida copywritingusse ja ainulaadsetesse kirjeldustesse. 

Ruslan Gogin

Valides meid oma partneriks, valite te pikaajalisele strateegiale ülesehitatud lähenemise SEO turundusele. Meie eesmärgiks on tõsta kodulehe positsiooni otsingumootorites läbi kasutaja huvi suurendamise lehe vastu.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00