Teatavasti tahab Google 1. juuliks saada kõik kasutajad oma uue analüütikavahendi Google Analytics 4 peale. Seega pole enam palju aega jäänud, et veebilehe senine vana Google´i statistika ära uuendada ja veebilehe statistika üle vaadata.
Miks on Google Analytics 4 parem kui vana? Kõigepealt sellepärast, et Google Analytics 4 on seadnud privaatsuse esmatähtsaks ning lubab ka pakkuda paremat kasutajakogemust.
Google Analytics 4 (ehk GA4) ei salvesta enam IP-aadresse, ei sõltu ainult küpsistest, kasutab sündmuste põhiseid andmemudeleid, töötab erinevatel platvormidel ja mitte ainult lauaarvutites, annab täieliku ülevaate kliendi elutsüklist ning loob ennustavaid teadmisi kasutajakäitumise ja konversioonide kohta.
Kui kodulehel on veel vana Google Analyticsi kood (see algab tavaliselt tähtedega UA), tuleb see välja vahetada. WordPressis on see üsna lihtne vastava Plugin´i uuendamise või paigaldamisega, kuid veel enne peab ära käima Google´i kontol ja oma kodulehele GA4 konto tegema.
Kui vana Google Analyticsi konto on olemas, siis tegelikult juba sinna sisse logides soovitab Google tungivalt assistendiga läbi käia kõik vajalikud sammud, ilma et peaks hakkama ise midagi menüüdest otsima.
Kui GA4 konto on tehtud, annab Google ette valikud, kas tahad vajaliku Tag´i ehk koodi ise kodulehe HTML-i lisada koos vastava skriptiga, mille saab kopeerida või soovid seda teha sisuhalduse moodulite kaudu, mis on veel lihtsam. Lisaks WordPressile on assistendil selged juhised ka paljude teiste levinud veebiplatvormide jaoks. Kui pole, siis tuleb võtta pakutud koodijupp ja see kleepida iga jälgitava lehe päisesse.
Enamasti on kõigi platvormide jaoks ühine tegevuskava selline, et tuleb uuendada või paigaldada Google Analyticsi moodul, mis toetab GA4 koodi. Mõnikord tuleb enne seda vana Google Analyticsi moodul eemaldada (näiteks Drupali sisuhalduses).
Siis tuleb aga Google´i kontolt lisada oma kodulehe jaoks loodud unikaalne kood, mis algab G-ga ja palju rohkem polegi esialgu vaja seadistada, kuni statistika hakkab jooksma uude analüütikakeskkonda.
Edasi võib tegeleda juba peenhäälestamise ja statistika seadistamisega.
Näiteks saab seadistamise käigus veel üle kanda vana Google Analyticsi andmed ja kasutajad, milleks pakub Google vastavat tööriista läbi Google Spreadsheeti laiendi.
Google Adsi saab samuti liita uue GA4-ga, mis on ka üsna lihtne sobiva konto väljavalimise ja kinnitamisega.
Kui su veebisait on juba seadistatud vana Google Analyticsiga, siis on üsna lihtne andmed üle tõsta. Pead lihtsalt järgima assistendi soovitatud samme. Võiksid selle kõige lõpetamiseks varuda kuni ühe tunni.
Andmed võivad uude häälestatud Google Analytics 4 keskkonda hakata jooksma lähema 48 tunni jooksul. Kui statistika pole selle aja jooksul ilmuma hakanud, tuleks oma seaded kodulehel veel kord üle vaadata. Kindlasti tasub kontrollida, kas lehekülgede HTML koodis on uue GA4 kood olemas.
Kuid lisaks Google´i statistikamoodulile on võimalik Veebimajutuse paketis kasutada ka juba sisseehitatud statistikamootorit, mille seadistamiseks ei pea eriti palju tegema ega kuhugi kontot looma. WordPressi kasutajana ei pea selleks kuhugi eraldi kontosid ega ühtegi keerulist sidumist tegema. Teenuse saab tööle ühe klõpsuga iseteenindusest.
Sisseehitatud statistika abiga saab WordPressi kodulehe või e-poe jaoks äriliselt olulisi numbreid jälgima hakata sealtsamast iseteenindusest. Tegemist on Plausible´i põhise täpse statistikamooduliga. Vaata lähemalt siit.