Kas oled kunagi mõelnud, et nii lihtsad igapäevased asjad nagu sinu lemmikute toidukausid ja krõbinad võivad olla alguseks millelegi suuremale? Just nii juhtus kahe Jakuutia laikaga, kes panid aluse edukale e-poele, mis pakub nüüd kvaliteetseid toidulisandeid ja toitu. See on lugu Mashast ja Chirost, juhusest ja sellest, kuidas üks väike idee võib kasvada suureks ettevõtmiseks.
Kuidas kõik alguse sai kuhu nüüdseks on jõutud peale ligi kaheaastast tegutsemisaega, selgitatakse asjaosaliste poolt kohe lähemalt.
Millal ja kuidas ettevõte alguse sai, millisest ideest ja hetkest?
Kõik sai alguse kahe Jakuutia laika – Masha ja Chiro – saabumisest meie perre. Kui Chiro meile Poolast tuli, sai ta sealt kaasa kastiga kvaliteetseid toidulisandeid ja toitu.
Kui varud hakkasid lõppema, siis avastasime, et Eestis polegi nende toodete ametlikku edasimüüjat. Võtsime tootjaga ühendust ja saime pakkumise – miks mitte hakata nende maaletoojaks? See oligi täpselt see väljakutse, mida vajasime!
Kuna meil oli pidevalt mõttes olnud proovida kätt e-kaubanduses, kuid ei tahtnud hakata müüma lihtsalt veel mõnesid plastmassist vidinaid, mis jõuavad paari nädala pärast prügikasti. Tahtsime pakkuda midagi, millest on reaalne kasu – selleks saidki tooted, mis toetavad lemmikloomade tervist ja heaolu.
Kas algne äriidee on praeguseks muutunud võrreldes algusaegadega ja kuidas?
Meie eesmärk on jäänud samaks – tuua Eesti turule unikaalseid ja kvaliteetseid tooteid, mida siin kohapeal ei leia, kuid mida ise igapäevaselt kasutame ja usaldame. Usume, et ainult päriselt testitud ja toimivad tooted väärivad kohta meie e-poes.
Wolf & Deer Cherokee ehk lihtsalt Chiro on asjaajaja, suhtekorraldaja, rõõmupall. Llexus Quattro Masha ehk lihtsalt Masha tegeleb kvaliteedikontrolliga ja on nii nõustaja kui skeptik.
Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks ka teistega jagada?
Üks parimaid tundeid on kohtuda näost näkku või "käpast käppa" meie klientide ja nende käpalistega koeranäitustel.
Seal kuuleme otse, millised tooted on nende lemmikud, milliseid väljakutseid nad kogevad ja kuidas saame aidata. Näitused on head kohad, kus luua uusi sõprussidemeid.
Ja mis kõige parem? Pärast üritusi saame sooja tagasisidet ka sotsiaalmeedias – see annab meile kindluse, et teeme õiget asja ning lisamotivatsiooni edasi toimetada.
Millised on tulevikuplaanid ettevõtte arendamisel?
Meie firma kasvab koos meie kirgliku kogukonnaga ning liigume edasi teadlikult ja läbimõeldult, keskendudes kvaliteedile, mitte kiirusele.
Soovime, et meie tooted oleksid alati kättesaadavad, sellepärast suurendame pidevalt oma laovarusid. Samal ajal hoiame silma peal turu arengutel ja otsime uusi põnevaid ning kasulikke tooteid, mis võiksid meie valikut täiendada.
Oluline osa meie tegevusest on nüüd ka sotsiaalmeedias suhtluse arendamine, et pakkuda rohkem väärtuslikku infot, praktilisi nõuandeid ja jagada kogemusi.
Harjutame selle jaoks telefonipildistamist ning proovime käppa ka videotöötluses.
Kuidas sündis koduleht ja e-pood?
Meie e-poe loomine oli tõeline õppekogemus, mis algas lihtsast ideest ja kasvas samm-sammult reaalsuseks.
Alguses kaalusime veebipoe tellimist, kuid samal ajal oli ka finantsiline surve, mis pani mõtlema – äkki saab ise hakkama? Konsulteerisime sõbraga, kes on arendaja ning tema innustaski meid proovima, lubades vajadusel appi tulla (suured tänud, Marek Meiesaar).
Oleme alati olnud käed-külge inimesed, seega otsustasime võtta väljakutse vastu ja alustada nullist nagu Sven Nuum.
Õige pea sattusime "Proua Eksperdi" baaskoolitusele ning avastasime Veebimajutuse platvormi, mis andis meile kindlama suuna. Nii hakkasime samm-sammult oma e-poodi üles ehitama, tehes läbi mitu erinevat versiooni, kuni jõudsime lahenduseni, mis täna toimib.
Praegune kujundus ja ülesehitus on tegelikult juba meie kuues versioon – iga varasem katsetus õpetas midagi uut ja aitas viimistleda e-poe selliseks, nagu see täna on.
Kuidas on koduleht aidanud kliente leida?
Meie koduleht on nagu kogu ettevõtte süda – ilma selleta poleks ka meie tegevust. See on visiitkaart, mis on alati kättesaadav ning kuhu saame huvilisi suunata, olgu selleks siis sotsiaalmeedia postitused, messid, näitused või lihtsalt vestlused koerasõpradega.
Lisaks pakub see mugavat ja selget ülevaadet meie toodetest, aidates klientidel leida just nende lemmikutele sobivad lahendused.
Tänu kodulehele saame jõuda rohkemate inimesteni ja pakkuda neile kvaliteetseid tooteid, millesse me usume ka ise.
Millised on toidulisandite e-poe puhul veebis olulised asjad, mida jälgida?
Toidulisandite e-poe puhul on oluline, et veebileht oleks selge, intuitiivne ja ilma liigse infomürata. Meie eesmärk on tagada, et külastaja leiab kiiresti vajalikud tooted ning saab nende kohta võimalikult täpset teavet. Seega oleme loonud lihtsa kategooriate süsteemi, kus saab kohe valida, kas otsitakse tooteid koerale, kassile või hobusele ning siis täpsustada, kas soovitakse midagi luustiku tugevdamiseks, karvkatte parandamiseks või näiteks kuivtoitu.
Välimuselt oleme hoidnud oma lehe võimalikult puhta ja selgena – tooted on esitatud valgel taustal, et vältida segadust ja keskenduda sisule.
Lisaks oleme iga toote juures välja toonud selle koostisosad ja omadused, et ostja teaks täpselt, mida ta oma lemmikule annab. Läbipaistvus on meile oluline, sest ka ise soovime oma loomadele anda vaid parimat.
Samuti oleme otsustanud vältida tüütuid hüpikaknaid, mis segavad kasutajakogemust. Kuigi turunduslikult võivad need olla kasulikud, ei soovi me oma kliente liigselt survestada, vaid anname neile vabaduse tutvuda toodetega omas tempos. Küll aga oleme mõtelnud kasutajakontode loomise peale, kuid hetkel on see vaid mõttefaasis.
Ostukorvi osa oleme teinud võimalikult lihtsaks – tellimuse vormistamiseks on vaja vaid nime, telefoninumbrit ja e-posti aadressi, et saaksime saata pakikoodi. Pakume kõiki populaarsemaid pakiautomaadi teenuseid ning lisaks kodulinnas Pärnus tasuta personaalset transporti, mida paljud kliendid on kasutanud ja kiitnud.
Keskkonnasõbralikkus on samuti meie jaoks oluline. Enamik tellimusi pakime teele taaskasutatud pakendites, mille oleme kogunud oma tutvusringkonnast. Lisaks saavad ostjad ostukorvi lehel kinnitada, kas nad soovivad liituda meie uudiskirjaga ning kas neile sobib, et pakend on taaskasutatud. Nii saame koos panustada jätkusuutlikkusesse vähendades ühekordsete pakendite hulka.
Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid?
Meie peamised kanalid on Instagram ja Facebook.
Kuigi mõlemad on olulised, siis Instagram on meie lemmik, sest seal on lihtsam ja vahetum suhelda. See platvorm võimaldab meil olla kursis oma klientide tegemistega, toetada neid ja vajadusel ka lahendusi pakkuda.
Me ei ole pelgalt müüjad – meid huvitavad päriselt need inimesed ja loomad, kes meie tooteid kasutavad. Facebooki kaudu jõuame samuti paljude huvilisteni ning jagame seal olulisi uudiseid, kuid Instagrami isiklikum ja dünaamilisem suhtlusstiil sobib meile paremini.
Kuidas sujus veebilehe arendamine, milliseid probleeme tuli lahendada ja kas praegu olete kõigega rahul?
Nagu mainitud, on meie praegune koduleht juba kuues versioon – eelnevad viis jäid testimiseks ja katsetamiseks, kuni leidsime lahenduse, mis tõesti toimib.
Alguses tuli teha mitmeid olulisi valikuid, et leida kõige sobivamad platvormid ja tööriistad. Kas Shopify või WordPress? Veebimajutus või Zone? Astra või Impreza? Pärast kaalumist ja katsetamist otsustasime WordPressi, Veebimajutuse, Impreza, WooCommerce'i ja Montonio kasuks. Need on laialdaselt kasutusel, suhteliselt lihtsad hallata ning vajadusel on võimalik kiirelt abi leida.
Probleemideta ei pääse, eriti kui teed oma esimest kodulehte. On juhtunud, et pühapäeva varahommikul laekub sõnum, et maksevõimalused ei tööta. Sellistel hetkedel lükkad pannkoogiteo edasi ja veedad hommikutunnid kodulehte putitades. Samuti on olnud erinevaid kujunduslikke väljakutseid, kuid siiani oleme alati lahenduse leidnud.
Kindlasti on meie veebipoel veel arenguruumi, kuid usume, et vundament on paigas ja saame sellele kindlalt edasi ehitada.
Üks parimaid komplimente, mida oleme saanud, on see, et meie kodulehel on lihtne ja loogiline navigeerida – see ongi meie eesmärk.
Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta, et oleks veelgi parem?
Veebimajutuse teenusega oleme igati rahul. Klienditeenindus on alati vastanud kiirelt ja asjalikult, pakkudes selgeid lahendusi igasugustes tekkivates küsimustes. Kõik probleemid on lahendatud ja tänu sellele pole meil enam vajadust otseselt Veebimajutuse iseteenindusse minna.
Kui koduleht on juba toimimas, siis WordPress töötab sujuvalt ühest aknast.