Head reisi, uudiskirja tellijad! Meiliturunduse nipid turismifirmale

Tanel Rand
17. juuli

Millal sa viimati reisibürood külastasid või telefoni teel hotellituba broneerisid? Need ajad tunduvad olevat pigem möödas, sest tänapäeval teeb enamik reisiplaanide õhinas inimesi oma uurimistööd Internetis ning broneerib seal ka majutust ning lennupileteid. Kuidas turismivaldkonna firmad aga uudiskirja peaksid tegema ja meiliturundust korraldama? Sellest räägib lähemalt Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand.

Suvehooajal muutub konkurents reisivaldkonnas üsna teravaks. Digimüras silma paistmiseks peab teadma, kuidas köita publiku tähelepanu ning siinkohal tuleb muidugi appi meiliturundus. Statistika näitab, et antud suhtlusviis on endiselt üks tõhusamaid vahendeid erinevate sihtrühmadega ühenduse loomiseks.

Vaatame läbi sammud, millega luua kindel meiliturundusstrateegia turismisektoris, muutes oma meililisti liikmed korduvateks klientideks. 

Meiliturunduse kasutegurid turismivaldkonnas

Meiliturundus sobib suurepäraselt reisiettevõtetele, et püsida inimestel meeles – näiteks läbi järgmiste punktide.

  • Broneeringute suurendamine personaliseeritud reisisoovituste abil.
  • Kliendikogemuse parandamine automaatsete broneeringukinnituste ja värskendustega.
  • Eksklusiivsete reisipakkumiste ja allahindluste reklaamimine tellijatele.
  • Püsiklientide hoidmine lojaalsusprogrammide kaudu.
  • Reisijuhiste ja kiirteadete õigeaegne edastamine.
  • Reisimeeldetuletuste ja abistavate kontrollnimekirjade saatmine.
  • Erinevate reisiga seotud lisateenuste reklaamimine (näiteks autorent, kohalikud ekskursioonid või reisikindlustus).
  • Seotuse suurendamine läbi hooajaliste reisikampaaniate ja eripakkumiste.

5 sammu hea meiliturunduse strateegia loomiseks

Meeldejääv kogemus ei piirdu klientide jaoks ainult meeldiva ööbimiskoha või ringreisiga. See, kuidas e-kirjadega oma tellijaid informeeritakse ja abistatakse, on samuti osa sellest protsessist.

Sestap kogusime kokku kõige olulisemad sammud silmapaistva turundusstrateegia loomiseks turismisektoris tegutsevatele äridele.

1. Vali õige meiliturunduse platvorm

Meiliturundus avab teile oma lõputud võimalused vaid siis, kui investeerid tellijatega suhtlemiseks õigesse tööriista. Ideaalsel meiliturunduse platvormil peaks olema lai valik funktsioone, mis võimaldavad oma turundusmeile luua ja saata täpselt nii, nagu seda soovid. Aga millised on need kohustuslikud aspektid, mis peavad õigel platvormil olema?

Kõigepealt lähtu oma ettevõtte vajadusest. On täiesti loomulik, kui hakkad oma ettevõtte kasvades otsima lahendust, mis laieneb oma valikutes koos teie ettevõttega. Kui sul on juba ärimaastikul kanda kinnitanud turismiettevõte, on tõenäoline, et on ka olemas suur nimekiri adressaatidest ja nende üsna konkreetsed vajadused.

Kui oled alles alustav turismiettevõte ning kogud kontakte, siis ei mõtle ilmselt veel keerukamatele funktsioonidele.

Funktsioonidest rääkides otsi aga sellist platvormi, mis aitab õige tellijaskonna sihtimisel ja minimaalse vaevaga konverteerivate e-kirjade loomisel.

Hoia silma peal sellistel funktsioonidel, nagu

  • segmenteerimine
  • personaliseerimine
  • erinevad automaatikad
  • eelnevalt loodud turismindusele sobivad meilimallid
  • kohandatud aruandlus.

Otsustamisel kontrolli kindlasti ka seda, kas konkreetne platvorm pakub teile usaldusväärset ja kiiresti reageerivat klienditeenindust. Sõltuvalt ettevõtte vajadustest võib vaja minna ööpäevaringset tuge ja erinevaid lahendusi, et pakkuda oma klientidele parimat suhtlust ja saata tellijate poolt alati oodatud turundusmeile. 

Turul leidub palju erinevaid meiliturunduse platvorme. See, mille lõpuks valid, sõltub konkreetsetest nõudmistest.

Võtame näiteks ühe kõige kuulsama neist, milleks on Mailchimp. Kuigi see platvorm pakub täiustatud ja hõlpsasti kasutatavaid funktsioone, ei pruugi paljud neist võimalustest olla saadaval tasuta või odavamate pakettide puhul.

Kui soovid saata ainult hooajalisi kampaaniaid, võid lõpuks maksta kopsaka summa selliste funktsioonide eest, mida tegelikult ei kasutagi. Sel juhul peaksid otsima soodsamat ning usaldusväärsemat Mailchimpi alternatiivi, mis pakub vajadustele vastavaid paindlikke lahendusi. 

2. Koosta ja kasvata meililisti

Kui oled oma meiliturunduse platvormi leidnud, vajad kontaktide andmebaasi. Sul võivad juba olla mõned e-posti aadressid näiteks varasematest broneeringutest, kuid oma tellijaskonna suurendamiseks on olemas palju paremaid häid võimalusi.

Vaatame järgi, kuidas võiks jõuda uute kontaktide ja potentsiaalsete klientideni.

Hüpikaknad töötavad veebisaitidel suurepäraselt, tõmmates kohe külastajate tähelepanu ning motiveerides seeläbi neid uudiskirjaga liituma. Samas peab neid kasutama mõnetise ettevaatusega, sest liiga kiiresti või tihti ekraanile sattuvad hüpikaknad võivad uued veebisaidi külastajad hoopiski eemale peletada.

Lisa oma hüpikaknasse mõni tugev stiimul (näiteks allahindlus), sest seeläbi suurendad registreerumiste arvu. Taoliselt motiveerib oma külastajaid näiteks Booking.com-i veebisait: 


Allikas: Booking.com

Veebilehele lisatud vormid on diskreetne võimalus panna külastajad registreeruma end meililisti liikmeks. Tihtipeale otsivad mõned huvilised isegi spetsiaalselt seda võimalust erinevatelt veebilehtedelt. Näiteks võib kasutada ujuvat riba ja lisada sellised vormid oma lehe üla- või alaossa. 

Kaasahaaravate maandumislehtede loomine on suurepärane viis külastajate meiliaadresside kogumiseks. Registreerumiste kasvatamiseks kasuta oma maandumislehel selget kujundust ja mõjuvat CTA-d (ingl call to action ehk kutset tegevusele), et kasutajad oleksid teadlikud meililistiga liitumise eelistest. Võib ka lisada mõne registreerumise eest saadava boonuse, näiteks alla laaditavad reisijuhised või erinevate sihtkohtade reisisoovitused. 

Konkursid või kingitused. Võid korraldada sotsiaalmeedia võistlusi või kingituste jagamise kampaaniaid, kus inimesed peavad sellest osa saamiseks liituma meililistiga. Vali auhinnad, mis sobivad ettevõtte suunaga, näiteks võib reisikorraldajana pakkuda tasuta giidiga ekskursiooni või majutusettevõttena allahindlust broneerimisel. Siinkohal on samuti kõige olulisem jagada inimestega oma listiga liitumise eeliseid. 

3. Segmenteeri oma kontaktid gruppidesse, et suhtlust personaliseerida

Meiliturunduse edu üheks tähtsamaks võtmeks on tellijaskonna sügav mõistmine ning tõhus segmenteerimine. Sellised omadused nagu tellijate demograafilised näitajad, vanus, asukoht, huvid ja reisiajalugu aitavad luua üsnagi täpse sisuga e-kirju, mida tellijad heameelega oma postkasti ootavad ja avavad. 

Üks võimalus muuta segmenteerimine võimalikult detailseks on läbi registreerumisprotsessi. Näiteks võib paluda tellijatel täita meililistiga liitumisel selliseid välju, nagu

  • lemmik-reisisihtkohad või transporditeenuse pakkujad
  • reisihuvide tüübid (näiteks seiklus, kultuur, loodus, lõõgastus, ärireisid)
  • keskmine reisieelarve ja eelistatud makseviisid
  • toitumispiirangud või -eelistused
  • e-posti eelistused, peamiselt sageduse ja meili sisutüüpide kohta (nt pakkumised, reisinõuanded või sihtkoha juhised).

Selline läbimõeldud lähenemine võimaldab teil luua üksikasjalikke kliendi personasid ja luua niimoodi neile vastavalt kohandatud meilisisu. See ei tähenda samas, et peaks lisama liiga palju vormivälju. Registreerimisprotsessi liigse keerukuse vältimiseks peaksid sinna lisama siiski ainult kõige tähtsamad küsimused.

Samuti on võimalik kasutada teavet kolmandate osapoolte rakendustest, nagu näiteks kasutatav CRM-süsteem. Lisaks sellele saad koguda olulisi andmeid ka spetsiaalsete meiliküsitluste abil. See on mõneti win-win olukord: sina kogud väärtuslikku teavet ja samal ajal tunnevad kliendid, et nende arvamus on tähtis ja nende poolt pakutav tagasiside on abiks.

Toome siinkohal ühe Aero näite, mille meilis palutakse kasutajatel osaleda küsitluses ja aidata brändil pakkuda suvepuhkusteks parimaid reisivõimalusi. Lennufirma muudab vastamise eriti ahvatlevaks, lisades küsitluse täitmise eest tellija järgmisele lennule 10% allahindluse.


Allikas: Really Good Emails

Nende taktikate abil saate kogutud andmete abil muuta oma meilid rohkem sihipäraseks niimoodi, et iga tellija saab võimalikult palju kasu. 

Näiteks võib kohalik reisiettevõte jaotada oma tellijad eri tüüpi kohalike vaatamisväärsuste alusel eraldi gruppidesse või luua segmente loodusradadest ja kultuuripõhistest ekskursioonidest huvitatud klientidest. 

4. Saada kõige tõhusamaid turunduskirjade tüüpe

Reisiettevõtted võivad täpsemaks sihtrühmade kõnetamiseks kasutada erinevat tüüpi meilikampaaniaid, lähtudes oma kirjade konkreetsest eesmärgist.

Toome järgnevalt välja mõned kõige tõhusamad turundusmeilide tüübid.

Tervituskirjad. Kui reisihuviline liitub meililistiga, on aeg saata talle tervituskiri. Sellega ei alga mitte ainult suhtlus, vaid mõneti ka tellija reisikogemus.

See esmamulje on äärmiselt oluline, seega tervita soojalt ja teavita sellest, millist kasu nad saavad meililisti liikmeks olles. Võid kasutada oma tervitusmeile tõhusaks segmenteerimiseks, küsides lugejatelt nende eelistusi. See on suurepärane võimalus nad esmakordse allahindluse või eripakkumise kaudu kliendiks muuta. 

Järgnev Tripadvisori e-kiri võtab adressaadi sõbralikult vastu oma kogukonda, tekitades talle kuuluvustunde. Meili sisu rõhutab kaasreisijatega ühenduse loomise väärtust, julgustades samal ajal lugejaid alustama oma reisi planeerimist mõjuva CTA kaudu. 


Allikas: Really Good Emails

Harivad uudiskirjad. Tellijad liitusid meililistiga mingi põhjuse ajendil, aga see ei tähenda alati kohest ostu. Niisiis, mis võiks neil veel olla liitumise põhjuseks? Näiteks võivad nad otsida informatiivset ja harivat sisu, et avastada, millist sihtkohta, kultuurisündmust või turismiobjekti võiks külastada. 

Kasuta oma uudiskirja selleks, et aidata neil avastada vähem tuntud asukohti või peidetud vaatamisväärsusi, jagada olulist statistikat ning kohalike inimeste ja ekspertide lugusid. Samuti võib murda levinud müüte kohalike kultuuride, atraktsioonide, toitumisinfo ja muu kohta olenevalt ettevõtte tüübist.

Hüljatud ostukorvi meilid. Tihtipeale näeme, kuidas potentsiaalsed kliendid hülgavad oma ostukorvi või broneerimisvormi. Sel juhul võis juhtuda, et nad muutsid meelt või nende tähelepanu hajus lihtsalt kuhugi mujale. Kuna enam kui 40% hüljatud ostukorvi meilidest avatakse, on sul võimalus kasutada seda meilitüüpi tehingu päästja ning lõpliku sõlmijana.

Kirjuta inspireeriv meilisisu, et adressaatidele meelde tuletada, miks teie ainulaadne väärtuspakkumine on nende jaoks parim valik. Lisa sinna ka köitvat graafikat, mis aitab lugejatel visualiseerida oma ostuga kaasnevaid eeliseid. 

Hooajalised müügikirjad. Hooajaline müük on üks olulisemaid turismivaldkonna strateegiaid. Paljud tuntud kaubamärgid kasutavad konkreetseid pühi või aastaaegu selleks, et reklaamida oma tellijatele ajakohaseid teenuseid ja pakkuda meeldejäävaid elamusi.

Valentinipäev on näiteks selline sündmus, milleks otsivad paarid romantilist puhkust kahele, seega võiksid reklaamida näiteks paaride retriite, spaahooldusi või elegantseid restorane.

Suvi on loomulikult parim aeg rannapuhkuste, perekuurortide ja väljasõitude reklaamimiseks. Samuti võib suve ajal esile tõsta spetsiifilisi tegevusi, nagu snorgeldamine või välikontsertite väisamine.

Hooajalised müügimeilid annavad suurepärase võimaluse anda tellijatele motiveerivaid boonuseid, nagu näiteks piiratud aja sooduskoodid, mis julgustavad neid kohe tegutsema. Näidet sellest näeb järgmises meilis:


Allikas: Moonsend

Klientide lojaalsuspakkumised. Püsiklientide premeerimine on kuulikindel viis püsiva äri edendamiseks. Kasuta erinevaid segmenteerimise aspekte, nagu näiteks tellijate reisimisharjumused või lemmiksihtkohad, et edastada soovitusi ja pakkumisi, mis ajendavad neid sõnumit avama ja sealsele CTA nupule klõpsama.

Samuti võid saata värskendusi tellija kogutud punktide kohta, tähistada teatud verstaposte ja pakkuda sünnipäeva puhul boonuspunkte.

Üks levinumaid näiteid on lennufirmade poolt pakutavad sagedaste lendajate programmid korduva reisimise motiveerimiseks, pakkudes neile erinevaid preemiaid ja eksklusiivseid hüvesid.

5. Loo paeluvat meilisisu

Lisaks personaliseerimisele teeb kütkestav e-kirja sisu ära palju tööd. Hästi koostatud meilid inspireerivad inimestes rännuhimu ja muudavad reisija huvid tegudeks.

Toon järgnevalt mõned praktilised näpunäited, kuidas luua sellist meilisisu, mis motiveerib broneeringute tegemist. 

Kirjuta meilisisu, mis kõnetab. See, mida oma meilidesse kirjutada, on otsustavaks teguriks. Kirjuta e-kirjade sisu niiviisi, et need oleks otsekohesed ja asjakohased ning et lugejad saaksid lihtsal viisil keskenduda sõnumi põhipunktidele. Kasuta oma pöördumises loomulikku tooni ja lisa sinna veidi inimlikku puudutust, et adressaadid tunneksid, et meilid on kirjutatud päris inimese poolt, kellega oskavad lugejad suhestuda. Proovi hoiduda erialaste sõnade ja keerukate terminite kasutamisest, kuna paljud lugejad ei pruugi olla nendega tuttavad ning ükski tellija ei soovi kulutada aega sõnumitele, millest nad aru ei saa. 

Jutusta sisukat lugu. Inimestele meeldib lugusid kuulata. See kehtib veelgi enam reisijate kohta, kes soovivad oma unistuste sihtkohtade, vaatamisväärsuste või tegevuste kohta teada saada neid kõige põnevamaid saladusi. Tee oma e-kirjale tugev algus, kasvata põnevust huvitavate detailide avaldamisega ning suuna kasutajad veenva ja tegevusele orienteeritud CTA juurde. Samuti võiksid jagada lugusid õnnelikest klientidest, kes brändiga oma unistuste elamused teoks tegid. Teiste reisijate iseloomustused lisavad sisule autentsust ja mõjutavad tellijaskonna otsuseid. 

Lisa pilkupüüdvaid pilte. Lihtsaim viis adressaatidele reisimeeleolu tekitamiseks on kasutada imeilusaid visuaale. Kvaliteetsed pildid või lühikesed videod tutvustavad lugejatele võimalikke reisisihtkohti ja -kogemusi paremini kui miski muu. Kui sul on oma lugejatega jagada kasulikke reisinõuandeid, ebatavalisi ja huvitavaid marsruute või imestama panevaid fakte, siis kaalu nende kuvamist pika teksti asemel hoopis infograafika abil. 

Kui rääkida videotest, siis tuleb meiliturundusega seoses siiski arvestada mõningate takistustega. Lisateavet selle kohta leiab siit, HTML-is e-kirjade artikli vastavast peatükist.

Loo mõjuvad teemaread. Selleks, et tellijad tahaksid e-kirju avada, vajad otsekoheseid ja selgeid teemaridu, mis annavad kohest aimu meili sisust, nagu näiteks "2024. aasta 10 parimat rannasihtkohta". Kui sul on varsti aeguvaid pakkumisi, siis tekita adressaatides teemaridade abil kiireloomulisuse tunnet, et broneeringute arvu suurendada. 

Kokkuvõtteks: räägi huvitavat lugu

Turismivaldkond on pidevalt arenev ja konkurentsivõimeline tööstusharu. Selleks, et suunata oma kliendid teekonnale, mis viib broneeringu või ostuni, pead looma tugeva meiliturundusstrateegia. Hoolikalt kirjutatud ja kujundatud e-kirjad ei tähenda ainult toodete või teenuste reklaamimist. Need pakuvad ka võimalust luua köitvaid narratiive ehk jutustusi, mis hoiavad ettevõtte brändi tellijatel veel pikalt meeles.

Loodan, et see artikkel on andnud piisavalt teadmisi ja ideid selleks, et luua oma vaatajaskonnaga tõelisi sidemeid ja luua püsikliendibaas, kes ei jõua ära oodata, millal uudiskirja e-kirjad neile postkasti saabuvad. Kõik, mida peab tegema, on olema loominguline, kohanema klientide muutuvate vajaduste ja käitumisega ning jälgima oma meilide toimivust, et pakkuda reisijatele parimat võimalikku kogemust. Edukat meiliturundamist!

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00